Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Problem z odpalaniem przy niskich temperaturach [1.4 TDI]

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Konradt
 
 


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:37, 11 Paź 2012 Temat postu: Problem z odpalaniem przy niskich temperaturach [1.4 TDI]

Witam szanowne Grono.
Teraz kiedy zrobiło się chłodniej zaczyna mi doskwierać problem z odpalaniem mojego TDI 75KM 2001r.
Wcześniej odpalał na raz, teraz odpala po nieco dłuższej chwili i kolejnej próbie.
Jako, że jest to mój pierwszy samochód, wiedzę na jego temat mam znikomą. Będę więc wdzięczny za wszelkie pomysły i sugestie.
Pozdrawiam
K.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 13:01, 11 Paź 2012 Temat postu: Re: Problem z odpalaniem przy niskich temperaturach.

Konradt napisał:
Witam szanowne Grono.
Teraz kiedy zrobiło się chłodniej zaczyna mi doskwierać problem z odpalaniem mojego TDI 75KM 2001r.
Wcześniej odpalał na raz, teraz odpala po nieco dłuższej chwili i kolejnej próbie.
Jako, że jest to mój pierwszy samochód, wiedzę na jego temat mam znikomą. Będę więc wdzięczny za wszelkie pomysły i sugestie.
Pozdrawiam
K.

W PD czasami trzeba wymienic uszczelki pompowtrysków, np. po nocy schodzi cisnienei i słabo pali lub vacum nie trzyma cisnienia paliwa, aku musi mieć prad rozruchowy min 680A i rozrusznik ma krecic jak szlifierka jak nie to sprezanie jest za wolne i wtedy słabo pali, sprawdz aku na testerze, podaj min na vagu przed odpaleniem po nocy wartości bloku 07, oraz grupe 04 - synchronizacje wałka rozrzadu, po nocy wypnij wtyczke tem. czujnika temperatury silnika i powiedz mi jak wtedy palił, na koncu podniesc dawke startowa i przekodowac swiece i bedzie palił. Świece żarowe załączaja sie jak temp. płynu ( nie otoczenia ) spadnie poniżej 5st. Dobre TDI do -10st bez świec pali od ząbka. Czesto rozrusznik w TDI jak stawia opry silnik rano źle pali ( diesle ) a za drugim razem ok i to mechaników czesto wprowadza w błąd maskując problem. To czesty problem TDI, ale jak ktos nie robi grupy VAG to potrafi wymienic pół auta domyslajac sie co i jak. Ostatnio robiłem znajomego 1.4 TDI który miał podobne objawy, wyszły uszczelki pompowtrysków. jakbym miał auto bym wiedział na 100 proc- temat do opanowania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Czw 13:09, 11 Paź 2012, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 13:24, 11 Paź 2012 Temat postu:

Odpinajac czujnik temp. wymuszasz awaryjne grzanie swiec- kontrolka bedzie długo swieciła az zgasnie tylko przed tym musisz miec sprawne swiece- jak je sprawdzic miernikiem jest w na tym forum podane. Po tescie daj mi znac jak palił, wtedy bedzie wiadomo co i jak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konradt
 
 


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 13:36, 11 Paź 2012 Temat postu:

Dzięki, z tego co piszesz problem może być trudny do szybkiego i trafnego zdiagnozowania.
Jutro będę się widział z mechanikiem, pogadam z nim i zasugeruję mu to co piszesz.
Planuje w tym miesiącu wymienić rozrząd, to przy tej okazji wymienię uszczelki pompo wtrysków.
Co do sprawdzenia VAG-em to nie mam takiej możliwości coby go z rana sprawdzić na zimnym.
Z tą pompą Vacum to ten element w razie potrzeby się naprawia czy wymienia?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 13:43, 11 Paź 2012 Temat postu:

Konradt napisał:
Dzięki, z tego co piszesz problem może być trudny do szybkiego i trafnego zdiagnozowania.
Jutro będę się widział z mechanikiem, pogadam z nim i zasugeruję mu to co piszesz.
Planuje w tym miesiącu wymienić rozrząd, to przy tej okazji wymienię uszczelki pompo wtrysków.
Co do sprawdzenia VAG-em to nie mam takiej możliwości coby go z rana sprawdzić na zimnym.
Z tą pompą Vacum to ten element w razie potrzeby się naprawia czy wymienia?


po wymianie rozrzadu w TDI PD sprawdza sie vagiem synchronizacje wałka rozrzadu i sie koryguje w razie potrzeby , co z tego ze wymienia na znaki lub nic nie ruszy, nowy pasek ma nowy naciag na cąlej długosci krótsszy ok ok 1-2mm co daje 5-10st kąta wtrysku, wystarczy ze ktos bedzie ustawiał synchronizacje na starym pasku lub koła się wycieraja na nowym wyjdzie inaczej, tylko w Polsce robi to co 40 mechanik Szczęśliwy Od razu nie wal z wymiana wszystkiego, dobry mechanik podłacza miernik i patrzy po nocy czy zeszlo cisnienei paliwa- wtedy wiadomo ze uszczelki albo vacum- nowe kosztuje duzo, albo wymiana uszczelek nie każdy zna się an wymianie albo uzywka koszt nie duzy. Ja nauke zaczynałem na TDI (w 99r pisałem prace magisterska o TDI VP ) a w Stanach dopiero te silniki wchodzą Szczęśliwy tam zawsze były benzyny, tam nikt się na tym nie zna i roboty jest full, nawet w ASO mechanicy tam wymiekaja o co chodzi Szczęśliwy jak komputer im nie pokarze to ręce rozkładają, ale benzyny maja opanowane


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Czw 13:52, 11 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konradt
 
 


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 13:44, 11 Paź 2012 Temat postu:

Ok. odepnę i sprawdzę jak odpala o czym poinformuję.
Dzięki za zaangażowanie.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avidawid
 
 


Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: podlaskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 11:17, 10 Lip 2013 Temat postu:

udalo sie zlokalizowac przyczyne?. mam podobny klopot i tez szukam pomocy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
20omega
 
 


Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 16:25, 20 Lis 2014 Temat postu:

Ustawienie kąta wtrysku, i synchronizcja wałka, jak to dokładnie ustawić.?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekA2
 
 


Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 17:08, 20 Lis 2014 Temat postu:

Nie lubie tego problemu. Ja miałem problemy z rozruchem - wymieniłem pompe vacum, ale nic nie dało. Chciałem wymienić zatem uszczelniacze pompowtryskiwaczy i przy wyjmowaniu 1 pompka się rozleciała. Po wymianie pompki na nowa i reszty uszczelniaczy pali od strzała. Teraz za to od wczesniejszego kręcenia szwankuje juz rozrusznik.

Swoją drogą - ja zanim robiłem swoje mechanik zalecił najpierw sprawdzić czujnik temperatury paliwa i filtr paliwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin