Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Turbosprężarka

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Daniel
 
 


Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Starogard Gdański
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:39, 20 Mar 2014 Temat postu: Turbosprężarka

Witam.Jeżeli ma ktoś jakieś materiały na temat demontażu turbo,krok po kroku,np.zdjęcia.Bardzo byłbym wdzięczny.Z góry dziękuję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:02, 20 Mar 2014 Temat postu:

Prawie tak samo jak w golfie IV , V tdi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:21, 20 Mar 2014 Temat postu: Re: Turbosprężarka

Daniel napisał:
Witam.Jeżeli ma ktoś jakieś materiały na temat demontażu turbo,krok po kroku,np.zdjęcia.Bardzo byłbym wdzięczny.Z góry dziękuję.


Wysłałem Ci link z instrukcją na PW


Post został pochwalony 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 16:14, 29 Paź 2014 Temat postu:

witam,
odświeżę temat jeszcze i proszę o instrukcję wymiany jeśli jest do tego golfa ..

od jakiś 2 tygodni mam już wyciek oleju ( 4-6 plamek na betonie po staniu w przez NOC) na wysokości łączenia osłony silnika ze zdedrzakiem..

w poniedziałek sprawdziłem z mechanikiem i wyszło że na połączeniu rury z Turbo i intercoolera rzyga olejem...

dużo oleju nie ubywa z miski z tego co zauważyłem...

ale czuję że trzeba na poważnie Turiną się zająć..
i szukam dobrej regeneracji , dobrej używki i w ostateczności taniej NÓWKI...

mając silnik BHC 75 KM znalazłem że mam oznaczenie AUDI :

045253019L ( Turbina z kolektorem - komplet)

znalazłem też oznaczenie Garretta : 733783-5008S

---czy na Turbinie i w którym miejscu jest wybity rok produkcji?


Turbo jest stosowane jeszcze w:
SEAT Arosa, Ibiza,
Skoda Fabia II, Roomster,
VW Lupo, POlo, Fox

ale samej Turbiny nie mogę namierzyć wg Etki jak biorę dla silnika AMF dla BHC brak

to jest nr: 045145701, ../J ,../C

- czy ktoś robił/sprawdzał/wymieniał z Was Turbo i może podac jakieś
konkrety i fotki/
- ile czasu zajmuje demontaż i montaż/ siły przykręcania śrub...
- jakie dodatkowe rzeczy trzeba kupić...(uszczelki, śrubki etc..)
- do czego ten wężyk pośrodku turbiny w oplocie stalowym..?

Regeneracja ( 4-5 dni cena od 900 zł) lub Nową ( 2420 złpod warunkiem oddania starej) - u dystrybutora Garrett-a na Polskę -"Moto-Remo"

mieszka ktoś koło LUBINa ??
znalazłem na allegro ofertę i jak jakiś dobry człowiek mógłby obejrzeć ją swoim fachowym okiem to byłoby dobrze kupowanie w ciemno to lipa...
a jechać 500 Km to wyjdzie podwójna cena lol...^^

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:06, 29 Paź 2014 Temat postu:

<a href="https://www.dropbox.com/s/diw58t4o92qe2r6/turbo%20spr%C4%99%C5%BCarka.pdf?dl=0">Wymontowanie i zamontowanie turbosprężarki</a>

- samochody z kodem literowym silnika ATL, BHC


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Czw 19:28, 19 Paź 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 9:17, 30 Paź 2014 Temat postu:

okk,
thx

a coś z moimi pytaniami da się zrobić..?

szczególnie jak zidentyfikować z którego roku produkcji jest..?

bo Ci co sprzedają na allegro to większości przypadków nie mają pojęcia co sprzedają - dla nich to kawałek złomu i tyle...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maru
 
 


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:53, 04 Gru 2014 Temat postu:

Zapytam z ciekawości, jak rozwiązała się sprawa z turbiną?

Możecie mi na wszelki wypadek polecić dobry serwis/warsztat regenerujący turbosprężarki? Ewentualnie jakieś porady jak szukać takiego warsztatu żeby się nie przejechać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:45, 04 Gru 2014 Temat postu:

Narazie zmieniłem olej w silniku i nie kapie póki co na beton może to z zimna zgęstniał...i spokój

Narazie szukam dobrej używanej...

i jakiegoś złomu za 50-100 zł z identycznym nr audi i garreta w/w w razie jakbym miał kupić jednak nowa to odejdzie kaucja a nie będę musiał na gwałtu rety rozbebeszac auta i z buta sie poruszać albo zasyfiala komunikacja kochanej HGW


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
20omega
 
 


Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 17:48, 28 Sty 2015 Temat postu:

Koledzy jestem w trakcie remontu silnika a dokładniej jego "góry" no i dostała mi się w ręce turbina , która również może być powodem nadmiernego znikania oleju. Mając ją w ręku myślę że nie jest źle. łopatki wirników nieuszkodzone , luzy delikatne ale miałem kiedyś nową w ręku i też takie miała. Lecz niepokoi mnie jedno , mianowicie cięgno które steruje zaworem upustowym jest tak naprężone że nie ma możliwości aby zbiorniczek podciśnienia (gruszka) mogło otworzyć ten zawór. Gruszka jest szczelna trzyma podciśnienie, jej cięgno pracuje poprawnie. Jak mam to ustawić . Ile obrotów mam wkręcić trzpień. Czemu ktoś tak dociągnął ten trzpień.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snakev3
 
 


Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 1:30, 29 Sty 2015 Temat postu:

z tego co orientuje sie to ciegno ustawia sie po zrobienu logow dynamicznych dlatego ze nie wiadomo czy przeladowuje czy niedoladowuje i jesli "duty cycle"jest powyzej 80% przy 4000rpm to ramie powinno byc dlusze a jesli jest ponizej 70% przy 4000rpm to ramie powinno byc krotsze 70-80% i blizej do 80% wtedy ramie jest ustawione prawidlowo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
20omega
 
 


Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 6:27, 29 Sty 2015 Temat postu:

Chm. Tylko jak to wstępnie ustawić..?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snakev3
 
 


Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 1:19, 30 Sty 2015 Temat postu:

poprostu musisz poskrecac wszystko tak jak bylo i po logach wtedy bedziesz wiedzial w ktora strone krecic albo wyjsciem moze byc zmierzenie dlugosci sztangi z podobnego silniczka i opcja trzecia podjedz do mistrzow od regeneracji turbin i niech oni ci to ustawia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
20omega
 
 


Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 7:39, 30 Sty 2015 Temat postu:

Może zna ktoś taką długość?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
20omega
 
 


Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 10:05, 20 Lut 2015 Temat postu:

Zrobiłem tak. Wykręciłem zbiorniczek i wkręciłem z powrotem wykonując 14 obrotów. Na razie jest ok. jeszcze raz będę musiał wykonać logi i poprosić o analizę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 10:26, 20 Lut 2015 Temat postu:

Jak najbardziej :-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł Dz
 
 


Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:02, 26 Lut 2015 Temat postu:

Jeżeli chodzi o firmę regenerującą w Warszawie to polecam STS TURBO. Regenerowałem bo mojego AMF turbinę i do RAV4. Goście znają się na tym co robią.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kluska
 
 


Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: podkarpackie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:18, 10 Cze 2015 Temat postu: regeneracja turbosprężarki - wyważanie turbiny

Ważne jest aby po regeneracji turbosprężarki dostać protokół z wyważenia wysokoobrotowego. Często zdarza się jeszcze , że wałki są wyważane przy niskich obrotach i wtedy turbosprężarka się szybko rozleci. Mały szczegół , a bardzo ważny.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kluska dnia Śro 20:19, 10 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kluska
 
 


Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: podkarpackie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 13:27, 21 Cze 2015 Temat postu: Re: regeneracja turbosprężarki - wyważanie turbiny

kluska napisał:
Ważne jest aby po regeneracji turbosprężarki dostać protokół z wyważenia wysokoobrotowego. Często zdarza się jeszcze , że wałki są wyważane przy niskich obrotach i wtedy turbosprężarka się szybko rozleci. Mały szczegół , a bardzo ważny.
Cimata i Schencka maszyny maja w Bosch Service [link widoczny dla zalogowanych] mają bardzo dobre ceny i jakość na oryginalnych częściach Melett.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kluska
 
 


Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: podkarpackie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 13:28, 21 Cze 2015 Temat postu: Re: regeneracja turbosprężarki - wyważanie turbiny

Ważne jest aby po regeneracji turbosprężarki dostać protokół z wyważenia wysokoobrotowego. Często zdarza się jeszcze , że wałki są wyważane przy niskich obrotach i wtedy turbosprężarka się szybko rozleci. Mały szczegół , a bardzo ważny.[/quote] Cimata i Schencka maszyny maja w Bosch Service [link widoczny dla zalogowanych] mają bardzo dobre ceny i jakość na oryginalnych częściach Melett.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 21:42, 21 Cze 2015 Temat postu:

Szeptankom mówimy stanowcze NIE!

Forum AudiA2 nie jest miejscem na marketing szeptany. Aczkolwiek trzeba Ci podziękować za uwagę odnośnie protokołu z wyważenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin