Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Wymiana rozrządu 1.4 TDI AMF

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
szymon
 
 


Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 16:29, 08 Sty 2013 Temat postu: Wymiana rozrządu 1.4 TDI AMF

Witam,
Przymierzam się do wymiany rozrządu w moim 1.4 TDI silnik AMF.
Chcę wymienić pasek, rolki, napinacz, pompę wody i termostat. Czy może posiada ktoś instrukcję, lub opis od czego zacząć krok po kroku, co i jak demontować, aby się dostać do rozrządu. Patrząc z góry dostęp jest bardzo kiepski, więc jeśli ktoś ma doświadczenie w tej dziedzinie będę wdzięczny za pomoc.
pozdrawiam
szymon


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 18:48, 08 Sty 2013 Temat postu:

Potrzebne będą odpowiednie narzędzia do blokady rozrządu, takim garażowym, domowym sposobem wymiana jest ryzykowna. Ja radziłbym ci oddać tą wymianę do warsztatu i mieć gwarancję, przy zerwaniu paska silnik nadaje się do poważnego, kosztownego remontu ale oczywiście nie znam Twoich możliwości wiec proszę tutaj masz 3 różne instrukcje niestety jedna w języku francuskim.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szymon
 
 


Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:20, 08 Sty 2013 Temat postu:

Dzięki za szybka odpowiedź, narzędzia do blokady posiadam. Wymieniałem już rozrządy w passatach TDI. W A2 dostęp jest kiepski wiec dlatego pytam o jakieś porady praktyczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 7:01, 09 Sty 2013 Temat postu:

Po wymianie zanim załozysz osłony sprawdz synchronizacje wałków rozrzadu vagiem , najlepiej zeby wartości były blikso 00, albo skoryguj ustawieniem koła wałka rozrządu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 16:54, 11 Sty 2013 Temat postu: hmm

aby wymienić rozrząd to trochę odkręcania Cię czeka...
sam tego nie robiłem bo nie mam warunków ani tylu narzędzi ...
ale mój mechanik przy mnie z pół dnia wymieniał i ten termostat jeszcze sprawdzanie i spuszczanie i zalewanie G12++ i nagrzewanie czy się otworzy eh sama przyjemność...

odrazu zobacz napinacz z rolką na pasku osprzętu...oraz na alternatorze sprzęgło jednokierunkowe.... jak już rozbierasz...

a nowy rozrząd z pompą z ASO czy zamiennik jeśli tak to jakiej firmy..??

ja u siebie jak przyszedł termin wymieniłem wszystko na SKF-a i Gets-a

teraz zastanawiam się czy z allegro nie kupić tych niby oryginalnych... ktoś może od nich kupował...może podzieli się opinią...??

chodzi szczególnie o pompę wody Audi jak rozróżnić nową od regenerowanej

ile średnio krzyczą u Was za wymianę rozrządu...?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szymon
 
 


Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 7:23, 09 Lut 2013 Temat postu:

Rozeznałem temat cen w warsztatach w okolicy, za wymianę kompletnego rozrządu z pompą i uzupełnieniem płynu krzyczą:
1. ASO Audi
- jeżeli stara pompa jest oryginalna - 1510zł,
- jeżeli stara pompa nie jest oryginalna - 1800zł

2. ASO Seat - 1700zł na oryginałach VW

3. Polecony warsztat prywatny, pracownicy kiedyś pracowali w ASO - 1300zł na oryginałach VW


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 8:24, 09 Lut 2013 Temat postu:

Kup sam części Np Ruvilla i daj ostatnim do wymiany, za komplet dasz ok 800zl wymiana 250-300zl z synchronizacja i będziesz do przodu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 10:29, 11 Lut 2013 Temat postu:

a Ruvill się już poprawił...?

Mi Mechanik powiedział żeby się w to nie bawić bo kiepska jakość...
i dopłacić 200 zł i mieć spokój na 90-100 tys. km.

klienci mu przywozili do wymiany na tego Ruvilla i rolki kiepskie były i wszystko się sypało... szczególnie te ich pompy to też długo nie pożyją..

a za wymianę zapłaciłem 250 zł pod Warszawa ok. 2 lata temu... teraz może 300-350 pewnie będę musiał zapłacić... w końcu inflacja...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 11:59, 11 Lut 2013 Temat postu:

Wymiana rozrządu w Warszawie kosztowała mnie 250zł, części jakieś 800 - tylko SKF i Conti. Silnik FSI, nie wiem jak u was to wygląda ale pewnie podobnie, 2 rolki, napinacz, pompa, dwa paski, płyn. Zalewałem Dynagel
Na rozrząd nie wziął bym nic innego. Dodam że pasek można kupić ORI bo cena, przynajmniej w moim przypadku to tylko +15 zł


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pon 12:01, 11 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 12:36, 11 Lut 2013 Temat postu:

Ruvilla od modelu Golf 7 idzie na pierwszy montaż z vag ma podpisana umowa, Gates i Conti byly bardzo dobre ale jest dużo podrób a 90% produkcji juz Chin

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 15:43, 11 Lut 2013 Temat postu:

na 1 montaż do samochodów są stawiane częściom konkretne wymagania jakościowe dla oznaczenia audi i VW,
a jako części eksploatacyjne zamiennie pod własną marką to różnie z tym już bywa ...

przecież na materiale mogą już tylko oszczędzić(stal dobrej jakości z odpowiednimi domieszkami kosztuje 2 razy tyle niż zwykły złom...- który jest kruchy lub miękki jak im wyjdzie z pieca lol) i ewentualnej robociźnie --- a co za tym idzie spada jakość i trwałość...

jak to mówią materiał materiałowi nie równy chociaż tak samo wygląda,...

wystarczy teraz pójść do VW, a później do audi i jeszcze na giełde ze starszymi modelami audi i porównać plastiki w naszych A2 jest super plastik i na drzwiach ten plastik zamszowy...

za każdym razem jak jestem w ASO sprawdzam co dają za plastik w środku w A1, A3 i A4 w standardzie jest jakiś mizerny,toporny/surowy i cienki totalna lipa już więc zostaje tylko obić drewnem albo skórą...

już nie będę wspominał Toyoty heh w Corolli teraz totalna żenada z plastikami... moja Teściową ma 15 letnią i solidniejsze są w niej plastiki niż to co teraz...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szymon
 
 


Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 21:26, 22 Mar 2013 Temat postu:

Kompletny rozrząd z pompą, napinacz paska wielrowkowego i pasek wielorowkowy - 1500zł Katowice

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrspecial
 
 


Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Berlin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:11, 25 Mar 2013 Temat postu:

mam pytanie odnosnie sprawdzenia walków vag-iem maja byc bliskie 00 wiec umnie jest na zimnym 07 na cieplym 04 zostawic c tak czy jeszcze zmiejszyc Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piotrspecial dnia Pon 20:13, 25 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:15, 25 Mar 2013 Temat postu:

piotrspecial napisał:
mam pytanie odnosnie sprawdzenia walków vag-iem maja byc bliskie 00 wiec umnie jest na zimnym 07 na cieplym 04 zostawic c tak czy jeszcze zmiejszyc Rolling Eyes


zrób zrzut z bloku 04


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrspecial
 
 


Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Berlin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:12, 26 Mar 2013 Temat postu:

logi zrobione wyzej w temacie cos chyba pokrecilem Laughing [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 14:00, 29 Sie 2013 Temat postu:

grom546 napisał:
Wymiana rozrządu w Warszawie kosztowała mnie 250zł, części jakieś 800 - tylko SKF i Conti. Silnik FSI, nie wiem jak u was to wygląda ale pewnie podobnie, 2 rolki, napinacz, pompa, dwa paski, płyn. Zalewałem Dynagel
Na rozrząd nie wziął bym nic innego. Dodam że pasek można kupić ORI bo cena, przynajmniej w moim przypadku to tylko +15 zł




i pomyśleć że do forda z silnikiem 2,0 tdci-hdi komplet kosztuje 250 zł i w dodatku starcza na 240 tys kilometrów a podobno do VW miały być tanie części Diabeł mnie podkusił Diabeł mnie podkusił Razz Bardzo szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin