Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Zużycie oleju- benzyna , diesel w Audi A2.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 16:40, 09 Wrz 2012 Temat postu: Zużycie oleju- benzyna , diesel w Audi A2.

O zużyciu oleju przez silniki benzynowe i diesla każdy już chyba czytał w instrukcji samochodu A2. Producent przewiduje norma do 0,5l na 1000km. Dopóki wartość ta nie jest przekraczana wystarczy tylko uzupełniać jego poziom. Można tez poprawić wady producentów :
1. Silniki benzynowe
Silnik 1.4 16V o oznaczeniu AUA i BBY ( dot. Także innych 1.4 16v grupy VAG ) już od samego początku miewa większy apetyt na olej silnikowy, pierwsze objawy zaznaczają się już od 40 tys km lub w niektórych model od nowości. Jeżeli wartość wynosi do 0,5l na 1000km można tylko go uzupełniać, znam modele które zużywają tyle od nowości do 350 tys km aktualnie tyle mają na liczniku i nic innego z nimi się nie dzieje. Po drugie na zimno silniki te charakteryzują się głośniejszą praca ( nie popychacze ) który trochę się uciszy na ciepło. Objawy się nasilaja wraz z przebiegiem. Są to wady tego motoru, które nie maja wpływ na trwałość tylko mogą spędzać sen z powiek właścicieli tych aut. Mimo tego auta te będą dalej jeździć aż po podane wyżej przebiegi. Błąd tkwi w złej konstrukcji trzpienia tłoka, i pierścieni olejowych i jakości oleju. Mimo tego, ze olej 5w30 jest dobrym olejem źle współpracował ze słabymi pierścieniami 1.4 16V- zbyt żadki , słaby film olejowy na gorąco. Producent do tego się nie przyznaje ale po gwarancji poleca stasowanie oleju 5w50 nieoficjalnie. Po drugie pierścienie tu są 3 elementowe a nie jak w innych 2. Jeżeli na to nie przeszkadza można dalej eksploatować samochód- na pewno nic więcej się nie zepsuje. Zuzycie wzrasta w czasie szybkiej jazdy lub przekraczania 3 tys obr- słabo wtedy pierścienie zgarnaiją olej. Można tez poprawić fabrykę. Nie trzeba wymieniać uszczelniaczy zaworów- tu nic to nie pomorze. Należy wymienić 4 tłoki kompletne z pierścieniami wraz z trzpieniami do silnika 1.4 16V najlepiej firmy Mahle ( nowe ) i zalać olejem 5w50 lub 0w40. Po tej naprawie 1.4 16V będzie chodził bezszelestnie, a oleju nie zużyje nawet 1mm na 15 tys km nawet w czasie jazdy autostradowej z dużą prędkością. Nie trzeba robić szlifu cylindrów- chyba ze jest mocno wyeksploatowany- wystarczy zastosować nowe tłoki z pierścieniami i sworzniami wymiarowe i po problemie. Firma Mahle zastosowala wzmocnione pierścienie i sworznie które już sie nie poddadza w tym aucie.
2. Silniki Diesla. Tu problem tkwi w zużyciu prowadnic zaworowych ( każde TDI ) , pierwsze objawy po 100-150 tys km, naprawa kompletna regeneracja głowicy wraz z nowymi prowadnicami i uszczelniaczami- tu pierścienie są bardzo trwałe ( chyba że auto jest wyeksploatowane lub mają cofnięty licznik o 300 tys km ). Lub zuzyucie podnosi zuzyta turbosprezarka.

Może komuś sie przyda.


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 18:36, 09 Wrz 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominatorek
 
 


Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 18:49, 21 Sty 2022 Temat postu:

Cześć. Dlaczego sugerujesz 5w50 lub 0w40 do benzyny a pomijasz 5w40?
Czy 5w30 jest faktycznie taki zły. Pytam ponieważ żona do pracy ma 4 km. Silnik BBY non top zimny myślę, że 5w50 w takim przypadku może być gorszy od 5w30. Popraw mnie jeżeli się mylę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Sob 9:26, 22 Sty 2022 Temat postu:

Myślisz że pinki po 10-ciu latach tu jeszcze siedzi ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dominatorek
 
 


Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 9:40, 22 Sty 2022 Temat postu:

Nie interesuje mnie to czy siedzi czy nie, ale kolego co ma Twój wpis do tematu? Ps. Widziałem kiedy to było napisane. Wziąłem też pod uwagę to, że Pan pracuje w aso grupy vw więc ,może siedzi czasem na forach tego typu. Jeżeli nie zmienił maila to powiadomienie dostał.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dominatorek dnia Sob 9:44, 22 Sty 2022, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Sob 22:31, 22 Sty 2022 Temat postu:

On od 10-ciu lat siedzi w Stanach .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin