Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Intercooler Demontaż-czyszczenie

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Warsztat czyli zrób to sam
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 10:01, 26 Kwi 2013 Temat postu: Intercooler Demontaż-czyszczenie

witam,

czy ktoś już przeprowadzał tą operację = intercooler - czyszczenie...??

czy da się to zrobić bez demontażu...??

spray-em do zmywania tarcz hamulcowych czy naftą i skrobanie szczoteczką będzie lepiej (tak EGR czyściłem z Nagaru) ...??
a później wodą spukać...??


jeśli się nie da to czy sam intercooler da się bez zderzaka rozkręcania zdemontować..??


jeśli nie to ma ktoś fotki jak zrzucić zderzak...

znalazłem przez szukaj zdejmowanie zderzaka ale link już nieaktywny niestety... więc ponawiam prośbę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 15:18, 24 Cze 2014 Temat postu:

wymieniłem intercooler wkońcu...

jeśli kogoś to interesuje to


najpierw zdjąć zderzak z każdej strony 5 wkrętów torx odkręcić znajdują się w kanałach ślizgów

( proponuje zakupić odrazu nowe wkręty torx 4,8x22 + spinki do nich - u mnie brakowało paru )


odblokować zabezpieczenie na samej górze końcówek zderzaka( kolor biały) - widać je jak się odkręci nadkole i reflektory wymontuje - trzeba zdecydowanie( nie na chama) wtedy szarpnąć

później odkręcić belki małą i dużą i jesteśmy przed intercooler-em


niestety audi tu sie nie popisało po odręceniu rur intercoolera i czujnika cisnienia oraz wszystkich śrub widocznych jego mocowania oraz ramek osłąniających okazało się,

że są jeszcze śruby od strony silnika zasłonięte obudową/ramką na której są chłodnice i nie ma otworów aby się dostać do tych śrub bez rozbierania całego zespołu chłodzącego...

po półgodzinnym oglądaniu z każdej strony stwierdziłem że Niemcy jednak zrobili chyba to na złość posiadaczom A2...

staneło na tym że odkręciłem chłodnicę klimy ze śrub nie odejmowąłem węży, resztę ramek i poluzowałem chłodnicę wody...

a nastęnie we 2 osoby = jedna ciągneła do siebie na złączeniu chłodnicę wody i intercooler a druga wcisnęła grzechotkę z torx-em i odkreciła,

później trzeba było wyciągnąć z bolców intercooler... odchylając maxymalnie chłodnicę wody na zewnątrz trochę nerwów było ale plastik intercoolera jest średnio elastyczny i się udało bez zniszczeń...

od razu pamiętać trzeba aby przełożyć czujnik ciśneinia przed zamontowaniem intercooler-a na samochodzie, jeśli się zapomni trzeba się dłużej pobawić...

po zdemontowaniu starego intercooler-a poszła w ruch wiertarka ^_^ co nie pomyśleli projektanci to trzeba poprawić hehe zrobiłem na przyszłość przez obudowę/plastik chłodnic otwory do tych cholernych śrubek dwóch ...

tak więc zamontowanie nowego było teraz szybkie i sprawne...

węże trochę przeczyściłem z oleju zmywaczem do tarcz WUrth-a i było git...


Jak będzie wam coś warczało/wibrowało w okolicach nadkoli proponuję jeszcze zobaczcie czy ślizgi nad nadkolami są przykręcone na sztywno czy latają jak chcą... bo u mnie nie było torx-ów tam również naszczęście miałem zapas śrubek...

i to tyle w temacie może komuś pomoże opis...

pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomasz Filipczak
 
 


Dołączył: 09 Maj 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 12:15, 31 Maj 2017 Temat postu:

Super opis i bardzo pomaga.
Natomiast mam dwie sugestie, ponieważ jestem świeżo po wymianie intercoolera.
1. Nie potrzeba demontować reflektorów zdejmując zderzak.
2. Nie potrzeba demontować ani poluzowywać chłodnicy płynu. Wystarczy uciąć (plastik - bardzo łatwo) brzeszczotem mocowanie uszkodzonego intercoolera od strony chłodnicy i go wyjąć. Wtedy mamy dojście do obudowy chłodnicy od strony zderzaka. Robimy otwory, które pozwalają odkręcić wkręty. Jest to co prawda operacja wiercenia pod pewnym kątem, ale mamy tu do czynienia z plastikiem, dlatego nie ma najmniejszego problemu.
I jeszcze jedna uwaga. Pamiętajcie, że duża aluminiowa belka pod zderzakiem jest mocowana za pomocą śrób z łbem walcowym i może być odkręcona przy pomocy specjalnego klucza. Żadne imbusy, czy torexy nie sprawdzają się.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Warsztat czyli zrób to sam Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin