Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Pakiet aerodynamiczny z 1.2 TDI.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Nadwozie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 15:49, 27 Mar 2015 Temat postu: Pakiet aerodynamiczny z 1.2 TDI.

Czy ktoś ma z Was dokładne zdjęcia pakietu aerodynamiczne z 1.2 TDI?

Wiem, że przednie nadkola mają dokładane dwa małe spoilery, sanki z tyłu również mają dołożony spoiler oraz jest dodatkowa osłona wydechu, która wyrównuje podłogę samochodu.

A jak wyglądasytuacja koło baku/tylnego zderzaka? Bo wg. etki jest kilka rodzajów osłon.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 12:34, 28 Mar 2015 Temat postu:

Zostałem poniekąd wezwany do odpowiedzi i szczerze powiedziawszy nie zastanawiałem się nad różnicami osłon pod podwoziem miedzy 1,2tdi a pozostałymi wersjami silnikowymi. Specjalnie zajrzałem dzisiaj pod spód i u mnie jest osłonięty wydech aż do tylnej belki ale zbiornik paliwa jest odsłonięty i zajmuje niewiele miejsca (bo ma tylko 21l) - mniej jak połowę szerokości podwozia a ta druga pusta przestrzeń jest osłonięta blachą alu na styk z belką i nie wiem co masz na myśli pisząc, że sanki mają dodatkowy spiler.
Może podaj rysunek z katalogu bo możliwe, że u mnie coś jest zdemontowane.
Jeżeli chodzi o małe spoilery w przednich nadkolach to pewnie masz na myśli takie osłony plastykowe zamocowane do zacisków hamulcowych, które kierują przepływ powietrza.
W 1,2tdi zwiększono aerodynamikę głównie przez zastosowanie węższych nakładek błotników z przodu i tyłu o kilka cm gdyż opony są węższe w tym modelu a na felgi zamontowano specjalne kołpaki, które nie mają żadnych otworów ozdobnych.

Wczoraj prawie nie mogłem oderwać wzroku od komputerka jak pokazywał zużycie paliwa 2l/100km gdy jechałem po równej drodze z prędkością 80km/h ale wiaterek dmuchał w plecy Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Sob 21:24, 28 Mar 2015 Temat postu:

nie uwierzysz ale jak jadę octavią 1,9 tdi 110ps to przy 80/godz pokazuje to samo prawie a tak po prawdzie to ona pali tyle samo co ten mój , mimo że jeden gar więcej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 22:13, 28 Mar 2015 Temat postu:

Znalazłem taki pakiet aerodynamiczny:



A spoiler na sankach jest tutaj:

[link widoczny dla zalogowanych]

Mógłbyś zrobić zdjęcia owiewek przednich zacisków? Oraz jak zabudowany jest bak?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Sob 22:15, 28 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 13:24, 30 Mar 2015 Temat postu:

Przykro mi ale nie mam możliwości zrobienia zdjęcia tej osłony przy baku ale sądzę, że są różne rodzaje osłon z powodu różnych wielkości baków i w Twoim przypadku nie ma co kombinować z tą osłoną bo każda inna nie podejdzie i na pewno w twojej A2 zbiornik paliwa wypełnia prawie całą wolną przestrzeń a osłona zakrywa tylko filtr paliwa i wymiana tej osłony na większą mija się z celem, przecież u mnie tak jak pisałem osłona nie zakrywa zbiornika paliwa.Co do spojlera przy sankach to u mnie nie ma takiego ale są tylko otwory montażowe i podejrzewam że ten pakiet aerodynamiczny to dodatkowa opcja, którą można zastosować nie tylko do 1,2tdi 3L. Na zamieszczonym zdjęciu ten spojler faktycznie zamontowany jest do innej wersji silnikowej gdzie wahacze są stalowe a nie aluminiowe tak jak u mnie. Ciekawi mnie jaszcze jaki numer katalogowy posiada ten spojler i ile kosztuje bo według etki nie mogę nic takiego znależć. Ciekawe gdzie montuje się te dodatkowe spojlery do nadkoli, które są na zdjęciu bo osłona na wydech to wiadomo co i jak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 13:31, 30 Mar 2015 Temat postu:

Numery:

1 x 8Z0 853 887 A wheel Spoiler 3.00 €
1 x 8Z0 853 888 A wheel Spoiler 3.00 €
6 x N 906 513 02 Schraube 9.60 €
4 x 8Z0 807 300 Spreizniet 1.60 €

8Z0 825 229 Under body exhaust cover (21,30€)
8Z0 825 211 slim Spoiler 15,61€.

(expanding rivet) 8z0 825 267 each: 0,73€ (three needed))

A spoiler na sankach widoczny na zdjęciu to już efekt montażu. Osoba, która to zrobiła, nawiercała sanki bo otworów fabrycznie nie ma. Etka mówi, że to wyposażenie tylko wersji 1.2 TDI.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 13:36, 30 Mar 2015 Temat postu:

berthold61 napisał:
nie uwierzysz ale jak jadę octavią 1,9 tdi 110ps to przy 80/godz pokazuje to samo prawie a tak po prawdzie to ona pali tyle samo co ten mój , mimo że jeden gar więcej

Wierzę, że tak jest bo właśnie taką skodą ustanowiono rekord ekonomicznej jazdy na kropelce. Auto potrzebuje najwięcej paliwa do rozpędzania i im większa masa tym więcej paliwa ale im większa moc silnika to mniej paliwa czyli w sumie na jedno wychodzi w porównaniu 1,4tdi do 1,9tdi, różnica w zużyciu paliwa to na pracy jałowej gdzie 1,4tdi zużywa 0,4l/h a 1,9tdi - 0,6l/h.
Kolego trepek wybacz, że w Twoim temacie piszemy o takich sprawach. Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 13:43, 30 Mar 2015 Temat postu:

Ja tam się nie gniewam przecież ;-)
Bardziej obawiałbym się administratorów i moderatorów. Nie wiadomo ile banów może polecieć za off-topa ;-)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 13:46, 30 Mar 2015 Temat postu:

trepek napisał:
Numery:

1 x 8Z0 853 887 A wheel Spoiler 3.00 €
1 x 8Z0 853 888 A wheel Spoiler 3.00 €
6 x N 906 513 02 Schraube 9.60 €
4 x 8Z0 807 300 Spreizniet 1.60 €

8Z0 825 229 Under body exhaust cover (21,30€)
8Z0 825 211 slim Spoiler 15,61€.

(expanding rivet) 8z0 825 267 each: 0,73€ (three needed))

A spoiler na sankach widoczny na zdjęciu to już efekt montażu. Osoba, która to zrobiła, nawiercała sanki bo otworów fabrycznie nie ma. Etka mówi, że to wyposażenie tylko wersji 1.2 TDI.

Dzięki za numery.
Ciekawe czy taki spoiler coś pomaga.
Możliwe że u mnie poprzedni właściciel rozwalił taki spoiler na nierównościach drogi.
Może Admin i Moderatorzy przymkną oko Ok!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Pon 13:49, 30 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 13:52, 30 Mar 2015 Temat postu:

Zadałem pytanie do ASO w jakich cenach są te części.

Dokładki do błotników są chyba po 35zł sztuka.

A pakiet aerodynamiczny daje ponad 5% oszczędności paliwa jeżdżąc po trasach. Wiadomo, że w mieście tego się nie odczuje, bo opory powietrza niewielkie są ale im szybciej jadąc tym spalanie niższe jest. Może jakiś rewelacji nie ma... ale zamiast spalać 5l w trasie to będzie w okolicach 4.7l.
Być może też ciutkę ciszej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Pon 13:53, 30 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:04, 30 Mar 2015 Temat postu:

To u mnie chyba z 0,1l mniej spadnie spalanie i chyba dołożę te spoilery.
Na chwilę obecną muszę chyba wymienić łączniki stabilizatora i łożyska w kolumnach amortyzatorów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:08, 30 Mar 2015 Temat postu:

Da się z zewnątrz rozpoznać zużycie łożysk amortyzatorów?

Mam odpowiedź odnośnie cen:

8Z0 853 887 A 27,55 10dni
8Z0 853 888 A j.w.
8Z0 825 211 97,16 10 dni
8Z0 825 229 131,33 10 dni


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Pon 14:11, 30 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:29, 30 Mar 2015 Temat postu:

U mnie objawy to takie, że gdy skręcam w prawo lub w lewo na skrzyżowaniu to po wyprostowaniu kół zaczyna ściągać w tą stronę w którą skręcałem i pisałem już o tym, dopadło mnie to już ze dwa lata temu ale ciągle nie mam okazji się za to zabrać. Koszt łożysk jest nie wielki ok 70zł, tylko w moim przypadku dojdzie jeszcze ustawienie zbieżności, chyba że zdemontuję kolumnę razem ze zwrotnicą. W warsztacie zaśpiewali mechanicy 190zł + zbieżność za robotę to za tą cenę chyba taniej kupię ściągacze do sprężyn i jakoś w warunkach polowych dam radę.
Ponadto w poradach na forum PinkFloyd pisał o strzelających sprężynach przy skrętach i u mnie to też się pojawiło, radą jest założenie węza ogrodniczego na końce sprężyn, ja myślę że to dobry pomysł ale chcę koniecznie zajrzeć do tych łożysk czy nie są zużyte.

Co do cen tych elementów aerodynamicznych to jestem w stanie przełknąć i tak podejrzewałem, że tyle trzeba dać za te plastyki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Pon 14:32, 30 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:34, 30 Mar 2015 Temat postu:

Też się właśnie zastanawiam czy nie zainwestować w to, koszt to niecałe 300zl. Można przełknąć ;-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:58, 30 Mar 2015 Temat postu:

Może taniej wyjdzie zrobić spoiler do sanek z blachy aluminiowej i wygiąć na wzór ori. Blachę już mam, gorzej tylko będzie jak zaczepię o przeszkodę bo wtedy blacha nie wróci do pierwotnego kształtu albo odpadnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 16:07, 30 Mar 2015 Temat postu:

Zawsze można z plexi zrobić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ryszard
 
 


Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 1:29, 07 Maj 2015 Temat postu:

Witam,
Dodatkowo Audi A2 1,2 tdi jak równiez wersja Audi A2 z silnikiem 1,6 110 KM posiadają większy spojler na tylniej klapie który jest równiez wyżej zamontowany jak w pozostałych modelach .
Sądzę że chodzi tu nie o poprawienie aerodynamiki w sensie obnizenie współczynnika cx a raczej o zwiększenie nacisku, przy większych prędkościach, na tylne koła pojazdu.
Zwiększenie nacisku na tylną oś w modelu 1,4 tdi 75 KM czyli tak jak mój dokonano wstawiając dodatkowe obciążniki w tylniej części pojazdu . Znajdują się one w przestrzeni zakrytej zderzakiem tylnym i jeden w przestrzeni gdzie jest akumulator .
Ja usunąłem ten obciążnik koło akumulatora i zastanawiam się na tymi ciężarkami za zderzakiem tylnym . Jeżdzę bez siedzeń i tylnych półek bo wożę rowery .
Oczywiście wykonałem usprawnienie aerodynamiczne spodu mojego Audi używając blachy aluminiowej . Razem do kupy czyli obniżona waga i lepsza areodynamika daje na autostradzie A4 prędkość 190 km /h (więcej strach bo tył lekki ) i przy rozsądnej jeżdzie na drogach krajowych spalam po 3,4 l/100 km .
Rekordowo niskie spalanie to 3,0 l na autostradzie(250 km tam i z powrotem ) przy 90 km /h ale korzystałem trochę z Tirów. Nadkola tylnie na węższe nie zmieniam bo mam lakierowane . Jeżdzę na oponach latem 175/60/15 i zmienię w przyszłości na 165/65 ze względu na komfort .
Zwracam równiez uwagę że Audi A2 1,2 3L jeżdzi na wąskich oponach 145 z aerodynamicznymi deklami co ma ogromny wpływ na cx i opory pojazdu .
Pozdrawiam
Ryszard


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 9:48, 07 Maj 2015 Temat postu:

Odrazu Ci powiem, że komfortu na 165/65 nie ma. Nawet zastanawiam się czy lepszy komfort nie występował na 175/60.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ryszard
 
 


Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:19, 08 Maj 2015 Temat postu:

Komfort to pojęcie względne . Ja jednak zauważam że na zimówkach 155/65 lepiej mi się jeździ po dziurawym Wrocławiu . Są to opony wyższe i jest czym amortyzować dziury i wyboje. . Opony 165/65 /15 byłyby takim złotym środkiem pomiedzy 175 a 155 bo jednak na zakrętach zimówka trochę tak mi się wydaje ucieka i nie trzyma.
Opona 165 jest równiez węższa od 175 co daje miejszy opór aerodynamiczny i za tym idzie spalanie . A o aerodynamice mówimy w tym poście . Jeżeli mówimy o Audi A2 1,2 3L i jego niższym cx=0,25 to wynika on w dużej mierze z wąskich specjalnych opon i aerodynamicznych kołpaków . Dalej oczywiście aerodynamike poprawiają spojlery węższe nadkola oraz obudowanie podwozia. Normalne audi a2 ma współczynnik cx =0,28 .
Jeszcze taka porada . Obudowanie tunelu rury wydechowej blachę aluminiową wchodzi w grę raczej w autach napędzanych silnikami diesla . Spaliny z diesla mają niższe temperatury i nic się nie dzieje . Taka zabudowa w benzynie może być niebezpieczna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 11:50, 09 Wrz 2015 Temat postu:

Jakby ktoś chciał podejrzeć jak Niemcy podchodzą do aerodynamiki w A2:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Nadwozie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin