Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Polerka reflektorów na przykładzie Audi A3

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Nadwozie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 6:17, 10 Paź 2012 Temat postu: Polerka reflektorów na przykładzie Audi A3

W związku z pytaniami o renowacje lamp w naszych niuniach załączam poniższy temat. Lampy wykonane z tego samego materiału co w A2. Temat opracowany przez kolege piwo6 z forum Audi A3

cyt:"

Odkad kupilem moja A3-ke przeszkadzaly mi w niej porysowane i zzolkniete reflektory przednie
Dzis postanowilem cos temu zaradzic

Oto co potrzebujemy:
- papier scierny wodny o roznych gramaturach w zaleznosci od stanu reflektorow, ja wykorzystalem 2000 i 2500
- paste polerska AutoMax- ja polecam [link widoczny dla zalogowanych]
- filc polerski z nakladka do wiertarki
- tasme malarska i tasme PowerTape

Calosc kosztuje okolo 40 zlotych !!!

Proces wykonania:
1. Oklejenie reflektorow tasma malarska
2. Szlifowanie papierem sciernym kloszy reflektorow, zaczynajac od papieru z najgrubsza gramatura. Na jeden refektor zeszlo mi 1,5 godziny
3. Oklejenie reflektorow tasma malarska i tasma PowerTape
4. Nalozenie niewielkiej ilosci pasty AutoMax i rozprowadzenie jej kulistymi ruchami za pomoca miekkiej szmatki
5. Polerowanie za pomoca filcu i wiertarki, az do uzyskania gladkiej i blyszczacej powerzchni
6. Powtarzamy pkt 4 i 5

Calkowity czas to niecale 5 godzin

Teraz pora na zdjecia

Tak wygladaly moje reflektory, na zdjeciu nawet ladnie wyszly, w rzeczywistosc byly bardziej zzolkniete

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Tak wygladaly po wyszlifowaniu ich papierem sciernym

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Wiertarka z filcem polerskim

[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj prawa lampa skonczona, a lewa tylko po szlifowaniu

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Śro 6:20, 10 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 17:56, 11 Maj 2014 Temat postu:

fajnie ale co zrobić z odbłyśnikami bo one też są jakieś zamglone i światła to raczej karbitki ,macie jakieś pomysły ,może do zmywarki wstawić hehe ,czy płyn z wodą wlać i płukać ,coś bym z tym zrobił tylko nie wiem jak do tego się zabrać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ryszard
 
 


Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 22:23, 08 Maj 2015 Temat postu:

Po wymontowaniu reflektorów i wyciągnięciu żarówek można przepłukać szybę reflektora małą ilością wody z małą ilością płynu do mycia naczyń .Starałem sie zeby woda omywała tylko szybę reflektora i przy potrząsaniu omyła odbłyśniki . Następnie w podobny sposób wypłukałem reflektor woda destylowaną żeby nie było ostdów i wysuszyłem suszarką . Tak zrobiłem ze swoimi reflektoremi napewno są bardziej czyste , funkcjonują i działa pozycjonowanie . .
Zmywarki nie polecam nie wiem co stałoby się z silniczkiem pozycjonowania odbłysku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tede
 
 


Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 22:10, 08 Sie 2017 Temat postu:

Czy ktoś demontował reflektory?Szukam w sieci i nie mogę znaleźć poszukiwanego tematu odnośnie ich demontażu.Pod pokrywą widziałem dwie śruby mocujące.Aby zdjąć lampę muszę zdejmować zderzak czy nadkole?Powierzchnia lamp nie jest już jak nowa więc chcę zregenerować a jeszcze zauważyłem że w prawej lampie nie działa elektryczna regulacja więc i tak muszę ściągnąć aby zdiagnozować usterkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Racuch
 
 


Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciechanów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 1:38, 09 Sie 2017 Temat postu:

Ściągasz maskę, odkręcasz 2 śruby torx (dolna jest dłuższa), wyciągasz trochę reflekor żeby było łatwiej odpiąć wtyczkę i masz go w ręku. Żadnego ściągania zderzaka nie trzeba przeprowadzać :-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tede
 
 


Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:48, 09 Sie 2017 Temat postu:

Dzięki Racuch ,lampa zdemontowana Szczęśliwy Silniczek jednak do wymiany bo wewnątrz płytka cała zardzewiała.Przed demontażem wydawało mi się że jeszcze coś lampy trzyma a to tylko zaczepy.
Niestety śruby tak zapieczone że jedną długą ukręciłem,drugą lampę potraktowałem preparatem penetrującym i zobaczę czy śruby puszczą bo od fabryki jeszcze nikt ich nie odkręcał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Racuch
 
 


Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciechanów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 22:37, 09 Sie 2017 Temat postu:

Jak śruba zapieczona to przed odkręceniem możesz wsadzić torxa i kilka razy strzelić go młotkiem. Często pomaga ocalić śrubę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tede
 
 


Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:51, 13 Sie 2017 Temat postu:

Śrub nie traktowałem młotkiem bo dookoła plastiki,ale preparat podobny do WD40 pomógł.Nadwozie aluminium a osprzęt skręcony byle jakimi śrubami które zardzewiały,od halogenów tylko jedna na cztery była w dobrym stanie pod podwoziem to samo Smutny W starej Hondzie ani jedna śruba nie była zardzewiała a gwinty się jeszcze świeciły jakby były mosiężne.Ale nadwozie niestety już nie takie wytrzymałe.

Lampy zregenerowałem ale nie powyższym sposobem je polerując tylko je polakierowałem.
Wszystkie czynności te same jak powyżej tylko po ostatnim szlifie papierem 2500 nałożyłem lakier w aerozolu 2K z utwardzaczem który uwalnia się zawleczką przed użyciem.Jest go 200ml więc dałem 4 warstwy i jeszcze zostało.
Nie mając żadnych narzędzi wszystko szlifowałem ręcznie papierem ściernym 400 aż zerwałem fabryczną powłokę ochronną potem 800,1500,2500.
Zainspirował mnie ten filmik.

https://www.youtube.com/watch?v=9sANgChv0kw

Gdy le polakierowałem to teraz widać że wewnętrzna część szybki ma plamy od pary która się gromadziła więc wystarczy zdjąć spinki i klosze same schodzą które można wyczyścić od wewnątrz.
Efekt wyszedł identyczny jak na załączonym filmiku.Na jak długo efekt się utrzyma to zobaczymy.Na pamiątkę mam zdjęcia jak wyglądały przed a jak po regeneracji.

Reflektory przed :




Po szlifowaniu i lakierowaniu:










Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tede dnia Śro 20:35, 27 Wrz 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Nadwozie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin