Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Drgania kierownicy przy hamowaniu-nowe tarcze i klocki ATE

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ hamulcowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 21:16, 27 Kwi 2014 Temat postu:

przyjrzyj się uważnie sworzniom oraz w szczególności drążkom kierowniczym tam w środku jest taki przegub kulowy jak dostanie luzu to bije przy chamowaniu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konradt
 
 


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 15:09, 28 Kwi 2014 Temat postu:

U mnie to bicie jest cały czas, ale pojawia sie tylko jak delikatnie i powoli wciskam hamulec. Ja docisnę mocniej to przestaje bić i hamuje płynnie.
Więc to chyba problem tarcz jednak.
Pozdrawiam
Adam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 18:36, 28 Kwi 2014 Temat postu:

Konradt napisał:
U mnie to bicie jest cały czas, ale pojawia sie tylko jak delikatnie i powoli wciskam hamulec. Ja docisnę mocniej to przestaje bić i hamuje płynnie.
Więc to chyba problem tarcz jednak.
Pozdrawiam
Adam


Ja tak miałem jak tarcze klękały... jak się hamowało delikatnie to bicie było odczuwalne najbardziej, jak nacisnąłeś raz a dobrze to było to o wiele mniej zauważalne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konradt
 
 


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 12:37, 30 Kwi 2014 Temat postu:

Na to wygląda, ale że niemal nowe są to mówi się trudno i jeżdżę...
Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miko1988
 
 


Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 12:46, 09 Lut 2015 Temat postu:

Koledzy jakieś 3-4 miesiące temu zmieniłem przód tarcze+klocki na TRW i miałem w grudniu nagłe hamowanie na dodatek w kałuży. Efektem czego tarcze mają niewielkie bicie przy hamowaniu powyżej 60km/h. Czy jest sens zmiany samych tarcz na nowe lepsze? Na klockach nie ma prawie śladu zużycia i na dodatek są ciche (wcześniej miałem jakieś strasznie piszczące). Orientuje się ktoś ile kosztują mniej-więcej nowe tarcze w serwisie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:33, 09 Lut 2015 Temat postu:

Jak masz nowe to przetocz tylko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miko1988
 
 


Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 7:12, 10 Lut 2015 Temat postu:

Koszt przetaczania na samochodzie to koło 120-150 zł a nowe tarcze niby Bosh to kolo 180 zł (zmienię sam) więc nie wiem czy się opłaci a najważniejsze czy znów nie będą bić po miesiącu ? Nic nierozumiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miko1988
 
 


Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:06, 19 Maj 2015 Temat postu:

Kurde nie mogę już z tym autem. Trzeci komplet tarcz, ostatnie najdroższe jakie mieli w sklepie niby ATE i jakieś na dodatek powlekane i drugi komplet klocków a bicie jak powraca tak powraca. 3 miesiące i d... hamulce rozebrałem osobiście, wszystko wyczyszczone i przesmarowane specjalnymi smarami i dalej problem powraca. Kurde nie wytrzymam już chyba z tym :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:23, 19 Maj 2015 Temat postu:

Piasty mierzyłeś ? Może są krzywe to i tarcze nie przylegają do nich równo.
Patrz też gdzie wyważasz koła: ja mam teraz tylko 2 sprawdzone zakłady, który robią to dobrze.

Ja odpuściłem kolejną wymianę tarcz, chociaż teraz planuję wrócić do tematu, bo przy hamowaniu trochę je czuć..

Podejrzewam, że u mnie na krzywienie tarczy (przynajmniej) prawej miał jakiś wpływ uszkodzony przegub wew. - jak chcesz to zobacz w moim poście jakie luzy miała cała półoś. Skoro półoś potrafiła chodzić dobre kilka milimetrów "w bok" to musiała generować drgania, które przenosiły się na piastę i dalej na tarczę. Niby kilka mm na takiej dźwigni (a właściwie na takim "ramieniu") to niewiele, ale skoro tarczy wystarczy ułamek milimetra krzywizny i mamy wyczuwalne bicie na kierownicy ? Do takich wniosków doszedłem - to taka prywatna teoria spiskowa bez głębszego zagłębianie się w jej sens Szczęśliwy
A jako, że zaufanie do mechaników mam niemal zerowe to chodzi mi jeszcze po głowie kupić czujnik zegarowy i dokładnie pomierzyć piasty i tarcze, a potem zadecydować co dalej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Wto 20:28, 19 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miko1988
 
 


Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 17:17, 20 Maj 2015 Temat postu:

U mnie czuć bardzo mało i to też przy hamowaniu z powyżej 50km/h ale bardzo mnie to denerwuje bo już tyle kasy na to wydałem i lipa. Koła i piasty są ok, dałem nawet do nowego kompletu tarcz inne felgi z oponami i problem powrócił. Piasty równe, odpowiednio wyczyszczone przed montażem tarcz. Nigdy z żadnym samochodem nie miałem takich problemów z hamulcami a na różnych zestawach tańszych i droższych się jeździło.
Jestem prawie pewny, że to wina tarcz bo 2-3 miesiące jest perfekt a potem nagle bicie. Na tym zestawie też miałem nadzieję, że będzie luks bo po 2 tys było ok ale musiałem przejechać jednego dnia prawie 1400 km i już problem wrócił. Myślałem, że może klocek nie odbija ale tarcza jest zimna podczas jazdy, no może letnia. Już nie mam na to pomysłów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maru
 
 


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:40, 21 Maj 2015 Temat postu:

Kurcze, u mnie też ostatnio pojawiły się drgania na kierownicy przy hamowaniu. Do tego stukanie na nierównościach w okolicy prawego przedniego koła. W przyszłym tygodniu wstawiam samochodzik do warsztatu, niech robią co muszą. Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ hamulcowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin