Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Wahacze - wymieniać, naprawiać, regenerować ?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Zawieszenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 5:40, 16 Paź 2019 Temat postu:

Tak, tylko że zmieni Ci się geometria zawieszenia, ale na plus, powinien się lepiej drogi trzymać w zakrętach bo wahacze są minimalnie dłuższe i zwiększy się negatyw.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciejo77
 
 


Dołączył: 29 Mar 2020
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świebodzice
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 9:26, 30 Mar 2020 Temat postu:

Witam.
Mój pierwszy wpis na form więc proszę o wyrozumiałość. Auto jak w opisie 2003r benzyna 1,4 BBY. Zabrałem się za remont przedniego zawszenia i tu niespodzianka lewy wahacz blaszany dziurawy na wylot. Nie da się aktualnie kupić nowego wahacza blaszanego 8z0407153L (brak dostępności we wszystkich sklepach) można natomiast bez problemu dokupić wahacz odlewany zmonolityzowany 8z0407151J (jak wyczytałem montowany do roku 2003). I tutaj pytanie, czy będzie pasował, czy ktoś próbował to robić? Czy zmieni się geometria kół? Wydaje mi się, że jeżeli pasuje to lepiej wymienić po obu stronach żeby było symetrycznie.
Może ktoś montował wahacz blaszany od polo albo fabii?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maciejo77 dnia Pon 9:28, 30 Mar 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 9:50, 30 Mar 2020 Temat postu:

Witam, ja przerobiłem ten temat. Więc tak, możesz wymienić na odlewane, geometria się minimalnie zmieni ale na korzyść. Te wahacze są minimalnie dłuższe, więc poprawi się stabilność w zakrętach, choć szczerze pewnie to będzie nie do wyczucia w normalnej jeździe. Jedyne co będziesz musiał zrobić to pojechać na zbieżność żeby trochę poluzowali drążki kierownicze (ale to i tak należały by zrobić przy remoncie zawieszenia).
Natomiast wahacze od Fabii i Polo nie pasują - sprawdzałem są za krótkie o około 4mm jak dobrze pamiętam. Opisywałem to na tym forum. Można by je zamontować ale wtedy trzeba skracać drążki (bo fabryczne będą za długie). Ogólnie nie polecam bo to rzeźba, do tego pogarszająca prowadzenie (ujemny kąt wychylenia koła).

Jak założysz odlewane wahacze to zapomnisz o nich. Ja dopiero przy ponad 200 tysiącach wymieniłem oryginalne i nie z konieczności a z sympatii do auta bo tulejki były już słabe, natomiast same sworznie po mimo wieku były w idealnym stanie. Wiele osób próbuje wymienić odlewane na blaszane bo boją się o to że końcówka nie jest wymienna ale paradoksalnie szybciej przerdzewieje blaszany zawias niż padnie sworzeń w odlewanym.

Ja 3 lata temu kupiłem takie:
[link widoczny dla zalogowanych]
100% oryginał jak był na pierwszy montaż.
Kolejny właściciel dalej na nich jeździ (auto zostało w rodzinie).
PS
poczytaj poprzednią stronę tego tematu, wszystko jest opisane Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Pon 9:58, 30 Mar 2020, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zbijan
 
 


Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:47, 11 Sie 2020 Temat postu: Wahacze - wymieniać, naprawiać, regenerować ?

Jak pisałem przy zmianie wahaczy z wykorzystaniem od fabii, że przyjdzie czas na powrót do oryginału. I tak się stało. Udało mi się kupić dwa w bardzo dobrym stanie. Pełna regeneracja: piaskowanie, malowanie i wewnątrz zabezpieczenie.



Uwagi z eksploatacji wahaczy fabioskich częściowo wcześniej opisałem. Mogę dodać, że modyfikacja jest do przyjęcia z zastrzeżeniem. Koła jakie można założyć to maksimum 16". Moje zimówki na 16kach sprawdziły się. Natomiast 17" przy maksymalnym skręcie lekko ocierały o plastikowe nadkola.
Jest to działanie budżetowe. Auto jest sprawne i można je używać. W prowadzeniu nie było czuć różnicy

Porównanie wahaczy Fabia/A2


Położony jeden na drugim

Tu jak pisałem widać różnicę 8 mm w długości


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rarytas1
 
 


Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 221
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 11:40, 18 Wrz 2020 Temat postu:

Mam nowe wahacze stalowe jeden komplet i jestem w stanie odsprzedać bo u mnie wymiana za min. rok a kaska się przyda, ale jeszcze to nie ogłoszenie typu sprzedam
triscan 8500 295205 i triscan 8500 295206 : najdroższy zamiennik Duńskiej firmy triscan na rynek skandynawski
Niżej fotki : bardzo dobra jakość i to nie chinol, ceny w necie 500 - 600 pln w Anglii nawet 120 funtów ale dostępność mizerna. Jeśli ktoś poluje na wahacze stalowe to jest realna szansa na znalezienie końcówek magazynowych bo wyprzedają leżaki
Jeśli ktoś je kupi fajnie by było wrzucić relację z wymiany /opis wrażeń
Fotki kiepskie bo wahacze zapakowane a że decyzja o sprzedaży nie rozrywam folii
Na dzień dzisiejszy dwa sklepy proponują sprzedaż i dysponują dwoma wahaczami ale tylko jednej strony wiec kompletu lewy prawy nie ma. Ceny 500 -560 pln sztuka Mój komplet 425 pln szt.









Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rarytas1 dnia Pią 13:10, 18 Wrz 2020, w całości zmieniany 10 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 10:46, 07 Sty 2021 Temat postu:

Ale walą w bambuka z tymi wahaczami paskudnie , wszędzie tylko do benzyny 1,6 oraz 1,4 tak jak by to miało jakiekolwiek znaczenie no durnota i mówię o modelu do 2002 tych żeliwnych niech mi ktoś wyjaśni jakie ma znaczenie że baran napisze że tylko do benzyny czy tylko do diesla choć diesla jak narazie nie zauważyłem jednym słowem narobić bigosu w głowach po o ?? ano po to aby wyciągnąć duuużo $$$$$$ ja muszę kupić do diesla więc kupię do benzyny no aż ciśnie się stek przekleństw .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rarytas1
 
 


Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 221
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:51, 07 Sty 2021 Temat postu:

Żeliwnych do przedliftowych jest do oporu więc nie narzekaj. Spróbuj znaleźć stalowe - nigdzie żadnych nie ma i pewnie już nie będzie . Udało mi się upolować komplet, ale życie kazało sprzedać ☺

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 21:31, 07 Sty 2021 Temat postu:

No ja potrzebuję żeliwny ale ci idioci nie widząc po co na każdej aukcji zaznaczają że do 1,4 benzyna i 1,6 benzyna tak jak by to miało jakoś znaczenie co za ćwoki .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebastian7905
 
 


Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Orle
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 12:02, 10 Sty 2021 Temat postu:

A ja kupiłem od kolegi rarytas1 i jeszcze nie założyłem ,ale myśle latem to sie zrobi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rarytas1
 
 


Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 221
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 15:21, 10 Sty 2021 Temat postu:

Sebastian jak Ci sprzedawałem myślałem że dostęp do nich jakiś będzie teraz szukam wszędzie i niestety nigdzie na świecie nie są dostępne Smutny
jak się gdzieś pojawią ( zaczynam w to wątpić) dam znać to ktoś może skorzysta


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 20:20, 10 Sty 2021 Temat postu:

To pakuj tam żeliwne i masz dożywocie jaki problem ? te numerki są po to aby wydębić kasę i tyle , ja też 7 lat temu szukałem amorów i ori audi ponad tysiaka więc kupiłem komplet z odbojami bilstein do skody roomster za 500 zł i brykam do dziś nie patrząc na te ich durne literki .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rarytas1
 
 


Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 221
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 11:43, 12 Sty 2021 Temat postu:

Wymiary żeliwnych i stalowych nie są identyczne. Oczywiście da się je założyć jako zamienne i tak będę musiał zrobić o ile nie zdobede stalowych. Teoretycznie stalowe powinny kosztować tyle co żeliwne więc jeśli będzie możliwość w podobnych pieniądzach to kupię to co bliższe fabrycznym rozwiązaniom. Dodatkowym plusem stalowych jest lepsze pochłanianie energii. Stalowe i żeliwne wytrzymują minimum 10 lat i pod względem żywotności nie powinno być różnicy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rarytas1 dnia Wto 11:48, 12 Sty 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 10:11, 13 Sty 2021 Temat postu:

Moje mają nalatane prawie 200 patli i luzów na sworzniach nie mają ale nie wytrzymały upadku do rowu .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zine5
 
 


Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 87
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nekla
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 22:13, 01 Maj 2022 Temat postu:

Ja dziś wymieniłem swoje orginalne blaszane na żeliwne firmy febi - i wszystko pasuje, tylko trzpień (sześciokątny) który w tulejke wchodzi musiałem zeszlifować- bo orginały miały 19mm, a febi 21mm - a tak poza tym miodzio.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zine5 dnia Nie 22:14, 01 Maj 2022, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin