Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

wymiana amortyzatorów - dobór amortyzatora i sprężyn

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Zawieszenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 21:38, 24 Kwi 2014 Temat postu:

RamzesV napisał:
Ja bałem się jakoś kupować przez allegro z uwagi na podejrzane ceny :)do swojego auta zamówiłem:
2 x Amortyzator przedni Bilstein 22-105813 179zł
2 x Amortyzator tylny Bilstein 19-106120 214zł
Osłony i odboje przód SACHS 900104 65zł komplet na przednią oś
Osłony i odboje na tył SACHS 900064 69zł komplet na tylna oś
2 x FEBI 26460

w:
[link widoczny dla zalogowanych]

Zadowolony jestem, może i dało się taniej ale wolałem nie ryzykować Szczęśliwy




a miałeś wywalone całkowicie ??? bo ja w moim mam 65 % i żebym się nie przejechał wydając $$ i niczego to nie poprawi bo nie wiadomo czy te trzęsawki na stacji mierzą tak jak powinny nowe tico nigdy więcej nie miało niż 25 % z powodu wagi auta ,żeby tu nie było podobnie ,ja w moim chcę zmieniać tylko dlatego że wydaje mi się że tył jest miększy niż przód i buja P/T ale jak na codzień innymi autami się jeżdzi to w audi a2 zawsze jest to ciut inaczej (nie obrażając go)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RamzesV
 
 


Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Praga
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 10:53, 25 Kwi 2014 Temat postu:

Ja miałem na trzepaku ok 74-75%. Komfort jazdy żaden. Samochód leżał miałem problem z wjeżdżaniem na krawężniki. Oprócz tego że czułem każdą dziurę to jeszcze był niestabilny przy większych prędkościach. Po wymontowaniu amortyzatory jak i sprężyny do niczego nie nadawały... były bo były :/.
Teraz po wymianie jest twardo ale stabilniej i już nie czuję każdej nierówności Bardzo szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadziktoja
 
 


Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 17:23, 04 Maj 2014 Temat postu:

Witam.

Po zakupie auta zauważyłem ze jest trochę mało komfortowe. Czuję wlasciwie każdą nierówność, kamyczek czy dolek. Jak wóz drabiniasty Mruga Po wymianie na nowe opony Michelin nic właściwie się nie poprawilo. Czy to czas na wymianę amortyzatorów? Nie wiem kiedy i czy w ogóle miał wymieniane od nowości.

Myślę o zakupie amorkow na przod firmy Sachs numer katalogowy 300 032 (olejowe). Co o tym myślicie? Czy wymiana w ogóle coś da czy to auto tak ma?

Wymieniać od razu wszystkie 4 czy wystarczy sam przód?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
frozenstaw
  
  


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm/Lubelskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:23, 04 Maj 2014 Temat postu:

To urok tego auta twarde zawieszenie i niestety czuć to na nierównościach. Także wymiana amorków może nie przynieść poprawy komfortu, a jeśli się je zmiękczy to wpłynie to zapewne na stabilność.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadziktoja
 
 


Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:59, 04 Maj 2014 Temat postu:

Aż tak twarde? Jak wjadę nieopatrznie w niewielką dziurę to zamiast stłumić uderzenie to wali niemilosiernie jakby w ogóle nie bylo amorkòw Mruga

Jak poznać że tylne amorki są do wymiany?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tadziktoja dnia Nie 20:03, 04 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
frozenstaw
  
  


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm/Lubelskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:03, 04 Maj 2014 Temat postu:

No ja nieraz jak w jakąś japę wpadnę to jest wrażenie jakby koło miało urwać i walnie jak młotem.

tadziktoja napisał:


Jak poznać że tylne amorki są do wymiany?


Podjechać na ścieżkę diagnostyczną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 15:16, 05 Maj 2014 Temat postu:

frozenstaw napisał:
No ja nieraz jak w jakąś japę wpadnę to jest wrażenie jakby koło miało urwać i walnie jak młotem.

tadziktoja napisał:


Jak poznać że tylne amorki są do wymiany?


Podjechać na ścieżkę diagnostyczną.




tylne poznać po tym że auto jest niestabilne tak jak by pływało przód/tył i lekko pływało powyżej 100/godz
jak wali po dziurach to wymiana niestety ,mnie to też czeka
a ta ścieżka diagnostyczna to ściema zwykła i nic więcej , jako ciekawostkę dodam choć sam nie miałem że nowe salonowe tico na ścieżce ma około 25% i nic więcej ,tu jest problem i wagi i konstrukcji zawieszenia bo jak ma pokazać że np lewy amor walnął skoro jest belka skrętna lub na przodzie stabilizator skoro on przenosi siły z jednej strony na drugą ,nie kierować się stacją diagnostyczną taka rada


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:13, 05 Maj 2014 Temat postu:

Ja wyniki ze stacji diagnostycznej traktuję tylko i wyłącznie jako dane do porównania zawieszenia po stronie lewej i prawej - bez względu na wartości.
W passacie po złamaniu sprężyny tylnej i wylaniu amora miałem sprawność zawieszenia na poziomie ~40 %, po sprawnej stronie chyba 64 %. Wynik mnie nie interesował, liczyło się tylko, że jest różnica i to nakłoniło do szukania przyczyn.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 17:35, 08 Maj 2014 Temat postu:

panowie ja już muszę zamawiać nowe bo szału dostaje z obecnymi i czytając nasze forum każdy kieruje się etka że musi być dedykowane do audi ale czytając starsze forum audi polska ludzie wkładają z polo,fabi,ibizy i gadają że są idealne i za bardzo mi nie chce się wierzyć że do audi są twardsze skoro fabia czy romster jest cięższy to logika nakazuje że one są właśnie twardsze niż te do audi a2 ,rozmiarowo to samo i skoro fabia ma dobry komfort to dlaczego audi go ma nie mieć ,,proszę mnie jakoś przekonać że ten zestaw się nie nadaje ,za i przeciw bo jutro zamawiam jakieś
[link widoczny dla zalogowanych]

ps fajnie by było aby ktoś mając dostep do tych amorów aby zrobił jakieś testy nawet proste na siły ściskania rozciskania jednym słowem tłumienia tych amorów audi/fabia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez berthold61 dnia Czw 17:38, 08 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 17:21, 09 Maj 2014 Temat postu:

berthold61 napisał:
panowie ja już muszę zamawiać nowe bo szału dostaje z obecnymi i czytając nasze forum każdy kieruje się etka że musi być dedykowane do audi ale czytając starsze forum audi polska ludzie wkładają z polo,fabi,ibizy i gadają że są idealne i za bardzo mi nie chce się wierzyć że do audi są twardsze skoro fabia czy romster jest cięższy to logika nakazuje że one są właśnie twardsze niż te do audi a2 ,rozmiarowo to samo i skoro fabia ma dobry komfort to dlaczego audi go ma nie mieć ,,proszę mnie jakoś przekonać że ten zestaw się nie nadaje ,za i przeciw bo jutro zamawiam jakieś
[link widoczny dla zalogowanych]

ps fajnie by było aby ktoś mając dostep do tych amorów aby zrobił jakieś testy nawet proste na siły ściskania rozciskania jednym słowem tłumienia tych amorów audi/fabia



podbijam panowie bo czas zamawiać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadziktoja
 
 


Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 19:06, 09 Maj 2014 Temat postu:

Słuchaj. Sachs na przykład na tył do audu a2 ma drozsze jak do fabii i polo lub Seata. Sach robi tyl tylko dla a2. Mało tego są o 100 zł droższe. Do skody Sachs sa np 160 zł sztuka a do a2 za 260 zł sztuka. Masakra. I tak jest tylko w przypadku Sachsa. Inne firmy na tyl mają tansze od przodu. Robia te same modele na tyl i do a2 i do skody czy vw. Jakaś różnica zatem musi być i chyba nie jest takie obojętne.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tadziktoja dnia Pią 19:09, 09 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 19:27, 09 Maj 2014 Temat postu:

Ja wymieniałem tylko przód i były z <a href="http://archiwum.allegro.pl/oferta/bilstein-amortyzatory-przod-skoda-fabia-kpl-i3883370044.html">tej aukcji</a>. Jak widzisz ta sama firma Bilstein jak i oznaczenie VNE-A581, w opisie między innymi przeznaczenie do Audi A2 a na twojej brak A2-ki, różnie bywa z tą wiedzą sprzedawców, na przód 100% będą pasowały.

Co do tłumienia drgań w porównaniu z ori. które miałem (przebieg 130 tyś.), testowałem na kołysanie autem przed i po wymianie na starych auto kołysało się około 3 razy zanim znieruchomiało, na nowych można powiedzieć, że zero, ciężko było rozbujać.
Podczas jazdy na dziurach bez większych zmian daje się odczuć uderzenia.
Na krótkich ale znacznych wzniesieniach przy sporej prędkości znakomicie wyłapuje te uskoki, na starych masakra głowa na podsufitce.
Dodam, że wymieniałem sprężyny i amory z powodu pęknięcia jednej ze sprężyn, nie żałuję wymiany amorków tej firmy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pią 20:51, 09 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 21:26, 09 Maj 2014 Temat postu:

Audi A2 napisał:
Ja wymieniałem tylko przód i były z <a href="http://archiwum.allegro.pl/oferta/bilstein-amortyzatory-przod-skoda-fabia-kpl-i3883370044.html">tej aukcji</a>. Jak widzisz ta sama firma Bilstein jak i oznaczenie VNE-A581, w opisie między innymi przeznaczenie do Audi A2 a na twojej brak A2-ki, różnie bywa z tą wiedzą sprzedawców, na przód 100% będą pasowały.

Co do tłumienia drgań w porównaniu z ori. które miałem (przebieg 130 tyś.), testowałem na kołysanie autem przed i po wymianie na starych auto kołysało się około 3 razy zanim znieruchomiało, na nowych można powiedzieć, że zero, ciężko było rozbujać.
Podczas jazdy na dziurach bez większych zmian daje się odczuć uderzenia.
Na krótkich ale znacznych wzniesieniach przy sporej prędkości znakomicie wyłapuje te uskoki, na starych masakra głowa na podsufitce.
Dodam, że wymieniałem sprężyny i amory z powodu pęknięcia jednej ze sprężyn, nie żałuję wymiany amorków tej firmy.



szkoda że ta aukcja już nieaktualna ale trudno raz kozie śmierć zamawiam te co w opisie są do fabi oraz audi a2 komplet p/t
a tak po prawdzie to nie chce mi się wierzyć że do typowo audi a2 są inne mimo znacznie wyższej ceny ,,przydał by się jakiś prosty test obu ,to są ściemniacze ci sprzedawcy tak samo jak producenci i kroją nas równo ,ech życie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadziktoja
 
 


Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 21:45, 09 Maj 2014 Temat postu:

nawet napisałem do firmy Sachs czemu tak bardzo roznia się ceną i czy te od fabii beda pasowały do a2 ;-) ale nie odtsalem jeszce odpowiedzi a minelo juz tydzien chyba. Z kolei jeden sprzedawca powiedzial mi że model dedykowany przez Sachs do Audi A2 jest zamiennikiem dla modelu do Fabii i na odwrót. Trochę dziwne i nie bardzow to wierzę więc zrezygnowalem z zakupu SACHSów na tył od Fabii.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 22:15, 09 Maj 2014 Temat postu:

tadziktoja napisał:
nawet napisałem do firmy Sachs czemu tak bardzo roznia się ceną i czy te od fabii beda pasowały do a2 ;-) ale nie odtsalem jeszce odpowiedzi a minelo juz tydzien chyba. Z kolei jeden sprzedawca powiedzial mi że model dedykowany przez Sachs do Audi A2 jest zamiennikiem dla modelu do Fabii i na odwrót. Trochę dziwne i nie bardzow to wierzę więc zrezygnowalem z zakupu SACHSów na tył od Fabii.




a mnie coś intuicja i znajomość (pazerność) ludzi podpowiada że to jest ten sam towar czy to fabia polo,ibiza czy audi a2
ja raczej bilsteina będę zamawiał jutro to zrobię bo teraz już mi się nie chce jak dojdą to napiszę co i jak
ludzie wkładają harty czy gh za 40 zł i jadą a my tu wymyślamy cuda wianki
biorę dedykowane do fabi bilsteiny i gitara


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadziktoja
 
 


Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 0:14, 10 Maj 2014 Temat postu:

oka. daj znać koniecznie jaki efekt po wymianie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadziktoja
 
 


Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 21:59, 26 Maj 2014 Temat postu:

berthold61 napisał:
panowie ja już muszę zamawiać nowe bo szału dostaje z obecnymi i czytając nasze forum każdy kieruje się etka że musi być dedykowane do audi ale czytając starsze forum audi polska ludzie wkładają z polo,fabi,ibizy i gadają że są idealne i za bardzo mi nie chce się wierzyć że do audi są twardsze skoro fabia czy romster jest cięższy to logika nakazuje że one są właśnie twardsze niż te do audi a2 ,rozmiarowo to samo i skoro fabia ma dobry komfort to dlaczego audi go ma nie mieć ,,proszę mnie jakoś przekonać że ten zestaw się nie nadaje ,za i przeciw bo jutro zamawiam jakieś
[link widoczny dla zalogowanych]

ps fajnie by było aby ktoś mając dostep do tych amorów aby zrobił jakieś testy nawet proste na siły ściskania rozciskania jednym słowem tłumienia tych amorów audi/fabia



i jak, wymieniłeś te amorki? Jakie w końcu kupiłeś?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Wto 10:08, 27 Maj 2014 Temat postu:

tadziktoja napisał:
berthold61 napisał:
panowie ja już muszę zamawiać nowe bo szału dostaje z obecnymi i czytając nasze forum każdy kieruje się etka że musi być dedykowane do audi ale czytając starsze forum audi polska ludzie wkładają z polo,fabi,ibizy i gadają że są idealne i za bardzo mi nie chce się wierzyć że do audi są twardsze skoro fabia czy romster jest cięższy to logika nakazuje że one są właśnie twardsze niż te do audi a2 ,rozmiarowo to samo i skoro fabia ma dobry komfort to dlaczego audi go ma nie mieć ,,proszę mnie jakoś przekonać że ten zestaw się nie nadaje ,za i przeciw bo jutro zamawiam jakieś
[link widoczny dla zalogowanych]
ps fajnie by było aby ktoś mając dostep do tych amorów aby zrobił jakieś testy nawet proste na siły ściskania rozciskania jednym słowem tłumienia tych amorów audi/fabia

i jak, wymieniłeś te amorki? Jakie w końcu kupiłeś?

tak kupiłem bilsteiny dedykowane do fabi,romster,polo ,pisze w opisie że do chatchbaka to jest wersja wzmacniana a do kombi i roomstera jako norma więc na 99% jestem przekonany że to bełkot marketingowy że do audi a2 są inne celem podbicia ceny ,dałem 510 zł z przesyłką komplet 4 sztuki plus komplet odbojów oraz osłon dokupiłem jeszcze podkładki górne oraz dolne tylnych sprężyn .tylko mam problem z czasem aby wymienić ale myślę w następnym tygodniu wszystko pomierzę w trakcie wymiany i dam znać czy wsio oki
w życiu nikt mnie nie przekona że do audi a2 miałyby być sztywniejsze amory niż do skody roomster ,tam jest kofer 500 litrów i większa ładowność auto też cięższe ,jeżdziłem nim i to też jest sztywne auto więc powinno być gites ales i tak rozebrałem tylne amory i okazuje się że te dane ze stacji czyli 68% można do kosza włożyć bo po prostu to auto nie miało amorów gładko wchodzą bez oporów pod naciskiem ręki a w ogóle nie wychodzą
nowe są dedykowane do skody roomster i fabi kombi a do hatchbaka jako wzmacniane i jedyne rzeczy inne to dolne mocowanie amora jest szerokie na całą tuleję nie tak jak w audikowskich że tuleja wystaje po 1 cm z obu stron czyli jest lepiej niż powinno być ,druga sprawa to to że te nowe są o około 12 milimetrów krótsze tzn skok tłoka ale to akurat nie powinno robić najmniejszej różnicy ,sama rura amora jest identycznej długości ,średnica pęta-tłoka jest identyczna ,jutro ciąg dalszy prac ,myślę że w środę skończę też i przód
_________________


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 14:11, 04 Cze 2014 Temat postu:

dobra już po wymianie amorów komplet dedykowany do skoda roomster ,fabia,polo BILSTEIN-Y są identyczne ze starymi jedyna różnica to tylne są krótsze tłoczyska ten pręt o jakieś 12 mm więc to nie robi żadnego problemu reszta pasi plug end play
stare to były monroe ze znaczkiem VW-AUDI kompletnie wyjechane ,(na stacji 75%)
na tych nowych jakoś szału nie ma widocznie taki urok tego auta ale może nie będzie dobijać

jednym słowem jeśli ktoś szuka to niekoniecznie musi być typowo do audi a2 spokojnie można zamawiać do skody roomster i nie przepłacać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snakev3
 
 


Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 18:04, 02 Lis 2014 Temat postu:

jesli chcecie montowac bilstein amorki to poprostu polecam odwiedzic stronke firmowa i ladnie jest opisane do jakich samochodow montuja dane amortyzatory bo czesto sie zdaza ze sprzedawcy narzucaja sobie wieksza marze za to ze napisza ze pasuje do a2
ja wlasnie kupilem bilstein b6
2x 35-052173 przod
2x 24-067898 tyl
a tu link do katalogu online
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin