Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Wymiana płynu wspomagania

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ kierowniczy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
rarytas1
 
 


Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 10:37, 19 Lis 2019 Temat postu: Wymiana płynu wspomagania

Czy wymienialiści płyn w układzie wspomagania.
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji ile jest płynu w instalacji
W jaki sposób najłatwiej to zrobić - czy pod autem znajdę przewód który można wysunąć żeby płyn jako tako zleciła?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 10:54, 19 Lis 2019 Temat postu:

Wymieniałem. Nie pamiętam ile jest płynu, ale potrzebujesz dwa litry, jeden na przepłukanie a drugi na normalne zalanie i trochę zostanie.
Płyn wymienia się "dynamicznie", tzn zdejmujesz powrót ze zbiornika z płynem, wkładasz go do butelki na brudny płyn, a króciec do którego był podłączony zaślepiasz. Teraz na zgaszonym silniku i podniesionym przodzie kręcisz kierownicą prawo lewo od oporu do oporu i jednocześnie uzupełniasz płyn w zbiorniku, obserwując kiedy z powrotu zacznie wypływać czysty płyn. Jak zacznie, podłączasz powrót na swoje miejsce, i uzupełniasz płyn i odpowietrzasz płyn zgodnie z serwisówką - czyli najpierw na zgaszonym, potem przez chwilę na odpalonym bez kręcenia, potem na odpalonym kręcąc od oporu do oporu.
Oczywiście cały czas sprawdzasz poziom płynu. Po kilku km też należy sprawdzać poziom bo początkowo płyn się pieni i może go ubyć. Cała procedura jest już opisana na forum, ale możesz też ją znaleźć tutaj: workshop-manuals.com
Żeby dostać się do zbiornika trzeba zdjąć prawe nadkole i prawą lampę.

Alternatywnie można najpierw spuścić cały płyn, potem przepłukać i spuścić jeszcze raz i zalać nowy, ja tak robiłem, ale wtedy ciężej jest odpowietrzyć - trzeba dużo dłużej kręcić kierownicą na zgaszonym od oporu do oporu aż płyn przestanie się pienić, potem tak samo na odpalonym. Pamiętam że jeszcze dwa dni po wymianie jak zajrzałem do płynu to było kilka bąbli widocznych w płynie ale już go nie ubyło.
Jak to wygląda w praktyce i jaka jest różnica między starym a nowym płynem:
[link widoczny dla zalogowanych]

Cytat:
Bleeding steering system
Vehicles with basic running gear
– Remove front left wheel.
– Remove front left wheel housing liner → General body repairs, exterior; Rep. Gr.66.
Vehicles with 1.2 TDI running gear
– Remove engine bonnet → General body repairs, exterior; Rep. Gr.55.
All vehicles (continued):
– Check hydraulic fluid level and top up if necessary → Chapter.
– Raise vehicle until front wheels are free.
– With engine switched off, turn steering wheel 10 times from lock to lock.
– Check hydraulic fluid level and top up if necessary → Chapter.
– Loosely screw on cap for hydraulic fluid reservoir; do not tighten.
– Start engine and allow to run for approx. 10 seconds.
– Stop engine.
– Check hydraulic fluid level and top up if necessary → Chapter.
– Loosely screw on cap for hydraulic fluid reservoir; do not tighten.
– Repeat the following steps until the hydraulic fluid level does not drop any further.
– Start engine.
– Turn steering wheel 10 times from lock to lock.
– Stop engine.
– Check hydraulic fluid level and top up if necessary → Chapter.
– Screw on cap for hydraulic fluid reservoir hand-tight.
Note!
Any air remaining in the steering system will dissipate when the vehicle has been driven 10…20 km.
Vehicles with basic running gear
– Install front left wheel housing liner → General body repairs, exterior; Rep. Gr.66.
– Fit and secure wheel → Chapter.
Vehicles with 1.2 TDI running gear
– Install engine bonnet → General body repairs, exterior; Rep. Gr.55.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Wto 20:08, 19 Lis 2019, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Układ kierowniczy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin