Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

jakie logi po rozbiegu silnika ASV

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Wto 19:27, 14 Kwi 2015 Temat postu: jakie logi po rozbiegu silnika ASV

pytanie do pinkiego ale każda pomoc dobra , kilka dni temu syn jechał octavią 1,9 tdi uszkodziła się turbina (pekł wirnik) sinik dostał rozbiegu do miliona obrotów (karmił się olejem ) nie umiał go zgasić kluczykiem ani zdusić to czekał aż zgaśnie , dziś wymieniłem turbinę na regenerowaną silnik odpalił i chodzi ale mam obawy że już dostał po panewkach czy wałkach i chciałbym ciut poznać kondycję silnika bo pewnie z logów to będzie widać tylko jakie logi zrobić aby to miało sens ??
silnik 1,9 tdi 110ps ASV rocznik 2000 przebieg ori 188 tys


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:44, 14 Kwi 2015 Temat postu: Re: jakie logi po rozbiegu silnika ASV

berthold61 napisał:
pytanie do pinkiego ale każda pomoc dobra , kilka dni temu syn jechał octavią 1,9 tdi uszkodziła się turbina (pekł wirnik) sinik dostał rozbiegu do miliona obrotów (karmił się olejem ) nie umiał go zgasić kluczykiem ani zdusić to czekał aż zgaśnie , dziś wymieniłem turbinę na regenerowaną silnik odpalił i chodzi ale mam obawy że już dostał po panewkach czy wałkach i chciałbym ciut poznać kondycję silnika bo pewnie z logów to będzie widać tylko jakie logi zrobić aby to miało sens ??
silnik 1,9 tdi 110ps ASV rocznik 2000 przebieg ori 188 tys

a nie umiał strzelić ze sprzęgla Ty durniu 5 bieg i gwałtownie puszczenie sprzęgła- lub otworzyć maske i samemu odręcznie nacisnąć recznie i przytrzymać klape gaszącą, jak auto stanęło po rozbignieciu to w wyniku spalenia oleju z miski. Mogło złapać na pierścieniach, panewkach. Zalej nowym olejem i zobacz czy kopci, diagnozę da pierwsze 1000km ( ile oleju zjadł i czy nie przykopca ) ale już nie będzie to co kiedyś, daj 013 statycznie na ciepłym bo to silnik VP zobaczy się czy korekcje w miarę ok. Zoabacz czy na ciepłym po wyciagnieciu nie wali z bagnetu na biało, jak tak to pozbywać się auta.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Wto 19:48, 14 Kwi 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 11:26, 15 Kwi 2015 Temat postu:

podobno próbował zdusić i niby nie dało sie hm , z maską i klapą gaszącą to dla niego raczej za trudne , olej dałem nowy total 5w40 kopcenia jakiegoś większego nie ma ,piłować go teraz nie chcę bo turbo po regeneracji , też myślę że to już nie będzie ten sam silnik , z bagnetu narazie nie widać żadnego dymka wygląda na ok , polukam w tę grupę 013 zobaczymy co te wtryski pokazują wtedy będzie wiadomo coś o sprężaniu ,stanie cylindrów oraz zaworów ale nie wiele o panewkach silnika i wałka rozrządu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 11:38, 15 Kwi 2015 Temat postu:

Nie każdy silnik zdusisz strzałem ze sprzęgła, szczególnie jak diesel się rozbiega i ma niezły NM, tylko jest "pstryk" i sprzęgło bądź skrzynia powiedzą pa pa.

Po takich obrotach to wszystko mogło się stać, dobrze, że tłok nie wyleciał bokiem.

A jak się wyjmuje kluczyk to czasem klapa gasząca automatycznie się nie zamyka?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 13:42, 15 Kwi 2015 Temat postu:

powinna klapa się zamknąć ale hm .. przed chwilą sprawdzałem grupę 013 dawki wtrysków i wydaje się byc wszystko idealnie
1 cylinder -0,26

2 cylinder 0,33

3 cylinder 0,09

4 cylinder -0,19


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 14:36, 15 Kwi 2015 Temat postu:

A długo silnik pracował na takich obrotach? Bo wnioskuję, że całego oleju nie przepalił.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 17:00, 15 Kwi 2015 Temat postu:

trepek napisał:
A długo silnik pracował na takich obrotach? Bo wnioskuję, że całego oleju nie przepalił.


młody aż taki wylewny nie jest i ciężko coś wydusić , ale jak zlewałem stary to około 1 litra zostało


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 17:07, 15 Kwi 2015 Temat postu:

trepek napisał:
Nie każdy silnik zdusisz strzałem ze sprzęgła, szczególnie jak diesel się rozbiega i ma niezły NM, tylko jest "pstryk" i sprzęgło bądź skrzynia powiedzą pa pa.

Po takich obrotach to wszystko mogło się stać, dobrze, że tłok nie wyleciał bokiem.

A jak się wyjmuje kluczyk to czasem klapa gasząca automatycznie się nie zamyka?

Jak sprzeglo slabe to tak, znam wiele przypadków ze zdusiło, klapa zamknieta jest na max 3 sekundy i odpuszcza, a jak w dolocie dużo oleju to to nie starcza, a poza tym w VPkach z uwagi na lata dużo aut ma juz zepsute klapy gaszace, pomaga trzymanie kalpy ręcznie dlugo aż zgaśnie, w nowszych PD jest problem bo klapa nie jest na podcisnieniu tylko elektryczna, ale sterownik ma zabezpieczenie przed wkreceniem silnika na jałowym pow. 3000 obr. Korekcje bardzo dobre, proponuje pojeździć 1000km i wtedy wyjdzie co i jak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 18:40, 15 Kwi 2015 Temat postu:

PinkFloyd napisał:
trepek napisał:
Nie każdy silnik zdusisz strzałem ze sprzęgła, szczególnie jak diesel się rozbiega i ma niezły NM, tylko jest "pstryk" i sprzęgło bądź skrzynia powiedzą pa pa.

Po takich obrotach to wszystko mogło się stać, dobrze, że tłok nie wyleciał bokiem.

A jak się wyjmuje kluczyk to czasem klapa gasząca automatycznie się nie zamyka?

Jak sprzeglo slabe to tak, znam wiele przypadków ze zdusiło, klapa zamknieta jest na max 3 sekundy i odpuszcza, a jak w dolocie dużo oleju to to nie starcza, a poza tym w VPkach z uwagi na lata dużo aut ma juz zepsute klapy gaszace, pomaga trzymanie kalpy ręcznie dlugo aż zgaśnie, w nowszych PD jest problem bo klapa nie jest na podcisnieniu tylko elektryczna, ale sterownik ma zabezpieczenie przed wkreceniem silnika na jałowym pow. 3000 obr. Korekcje bardzo dobre, proponuje pojeździć 1000km i wtedy wyjdzie co i jak.



dobrze pobrykam nią (bo to już moja) z 1 tys i dam logi zobaczymy co i jak
a syn twierdzi że tej skody już nie chce i ją zostawił a od mamy czyli mojej żony skasował hyundaja atosa benzyniaka i zachwycony pod pachy Oklaski Oklaski


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 13:37, 16 Kwi 2015 Temat postu:

berthold61 napisał:
PinkFloyd napisał:
trepek napisał:
Nie każdy silnik zdusisz strzałem ze sprzęgła, szczególnie jak diesel się rozbiega i ma niezły NM, tylko jest "pstryk" i sprzęgło bądź skrzynia powiedzą pa pa.

Po takich obrotach to wszystko mogło się stać, dobrze, że tłok nie wyleciał bokiem.

A jak się wyjmuje kluczyk to czasem klapa gasząca automatycznie się nie zamyka?

Jak sprzeglo slabe to tak, znam wiele przypadków ze zdusiło, klapa zamknieta jest na max 3 sekundy i odpuszcza, a jak w dolocie dużo oleju to to nie starcza, a poza tym w VPkach z uwagi na lata dużo aut ma juz zepsute klapy gaszace, pomaga trzymanie kalpy ręcznie dlugo aż zgaśnie, w nowszych PD jest problem bo klapa nie jest na podcisnieniu tylko elektryczna, ale sterownik ma zabezpieczenie przed wkreceniem silnika na jałowym pow. 3000 obr. Korekcje bardzo dobre, proponuje pojeździć 1000km i wtedy wyjdzie co i jak.



dobrze pobrykam nią (bo to już moja) z 1 tys i dam logi zobaczymy co i jak
a syn twierdzi że tej skody już nie chce i ją zostawił a od mamy czyli mojej żony skasował hyundaja atosa benzyniaka i zachwycony pod pachy Oklaski Oklaski




no to się quwa pobrykałem Wsciekly druga turbina poszła się jeb...ć dokładnie to samo mnie się dziś stało udało mi się go zdusić ale fakt jest jeden że druga turbina zrobiła papa nie wiem co o tym myśleć ale najchętniej pojechałbym z tą skodą na autozłom bo ileż turbin można wymienić i czy to się nie powtórzy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 13:46, 16 Kwi 2015 Temat postu:

Z regenerowanymi tak jest, mi zadna nie wytrzymala jazdy autostradowej z v maxem, do turbin producent nie produkuje czesci zamiennych wiec to albo China lub nie wiadomo co, chyba ze auto ma problem ze smarowaniem lub przewód olejowy jest zapchany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 14:02, 16 Kwi 2015 Temat postu:

Turbinę można regenerować w serwisie Boscha albo w Mielcu, w innych placówkach bałbym się.
Przy demontażu turbiny zawsze warto sprawdzić drożność odpływu oleju.

Zamiast mówić, że oddałbyś samochód na złom to zrób z nim porządek.

A wogóle jaki olej zalewasz? Może używasz czegoś niewłaściwego i dużo szlamu Ci się narobiło wszędzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 14:41, 16 Kwi 2015 Temat postu:

olej TOTAL 5w40 czyli dobry , przewód olejowy raczej drożny bo by nie wychlał tego leju , ale chyba moja w tym wina a raczej tej drugiej turbiny bo nie wyczyściłem rur dolotowych oraz intercolera a tam mogło być sporo oleju lub co gorsza jakieś elementy metalowe zassało i poszło w łopaty ale dlaczego od razu łamie ośki a nie wywala łopatek ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 14:53, 16 Kwi 2015 Temat postu:

Ośki łamie od przeciążeń między stroną gorącą a zimną.
Nie masz wgranego jakiegoś programu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 17:01, 16 Kwi 2015 Temat postu:

trepek napisał:
Ośki łamie od przeciążeń między stroną gorącą a zimną.
Nie masz wgranego jakiegoś programu?


kiedyś był chipbox ale ja go zdjąłem tylko ciut się zdziwiłem jak poszedł aż do fotela wcisło tego nie było nawet na tym boxie , nie wiem co teraz myśleć ? nie wiem czy w tych 110-kach też mapsensor jest osobno gdzieś pod maską czy ecu , może wężyk się przetarł i przekłamuje ciśnienie ,nie wiem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 17:43, 16 Kwi 2015 Temat postu:

Bardziej bym podejrzewał, że kupiona turbina przeładowywała a map sensor mógł tego nie wykrywać. Ale to tylko gdybanie. Logi, logi, logi...

Map sensory od 1997r są zewnętrzne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Czw 18:06, 16 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 17:55, 16 Kwi 2015 Temat postu:

Daj dynamicznie 03 i 011, jak turbawka pada obligatoryjnie wywala sie i czysci dolot a szczególnie intercooler z resztek opiłków

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 17:58, 16 Kwi 2015 Temat postu:

trepek napisał:
Bardziej bym podejrzewał, że kupiona turbina przeładowywała a map sensor mógł tego nie wykrywać. Ale to jego gdybanie. Logi, logi, logi...

Map sensory od 1997r są zewnętrzne.


teraz to już po logach , bo jak tego dziada bez turbiny zapalić , ajak wymienię nową to znów ją szlag trafi , chyba aby sobie zaoszczędzić oddam go na złom ,wolę stracić parę tysięcy aby nie dokładac ileś tam tysięcy ale jedno wiem już nigdy w życiu nie kupię diesla , miałem ich chyba z 20 szt ale to były fajne dieselki starej daty a terażniejsze to dziadowstwo jakich mało idzie na złom auto z 2000 roku z ori przebiegiem 189 tys , mam dosyć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 18:11, 16 Kwi 2015 Temat postu:

Myślisz, że benzynowe lepsze? Hah.

Bardziej zwracaj uwagę co producent mówi odnośnie obsługi samochodu. Bo to już nie te czasy gdy wystarczyło olej zmienić i tyle :-)
I nie piszę to z przekąsem tylko mam ojca, który wychowany jest na starszych autach i zupelnie nie odnajduje się w obecnej teraźniejszości myśląc, że samochody są tak samo proste i bez awaryjne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 18:33, 16 Kwi 2015 Temat postu:

trepek napisał:
Myślisz, że benzynowe lepsze? Hah.

Bardziej zwracaj uwagę co producent mówi odnośnie obsługi samochodu. Bo to już nie te czasy gdy wystarczyło olej zmienić i tyle :-)
I nie piszę to z przekąsem tylko mam ojca, który wychowany jest na starszych autach i zupelnie nie odnajduje się w obecnej teraźniejszości myśląc, że samochody są tak samo proste i bez awaryjne.



ja wiem że ty działasz na forum audi 80 też miałem i żałuję że sprzedałem ale powiedz mi czy jest możliwość aby założyć turbinę od silnika 1Z wiem że nie ma kierownic i inaczej jest to sterowane
bo jak nie to poczytam o tak zwanym M-TDI tylko to już za dużo grzebania

mam takie jedno turbo jakieś większe bez vnt zwykłe może by to jakoś zapakować i olac tą elektronikę ---co ja pletę


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez berthold61 dnia Czw 18:35, 16 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin