Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

rozrusznik czy akumulator

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
marmu09
 
 


Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 18:28, 30 Lis 2015 Temat postu:

Plus z aku ten gruby idzie bezpośrednio do rozrusznika, ten trochę cieńszy do zacisku obok komputera pod nogami tam zasila serwo i ABS.
Minus aku ten gruby łączy się do karoserii od środka łatwo tam dojść z tyłu za siedzeniem kierowcy lewa strona progu obok nogi pasażera ( z Twojego opisu wynika że tam nie sprawdziłeś a to jest główna masa).
A co do klimy to o wiatrakach prądożernych zapomniałeś:-)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Wto 10:00, 01 Gru 2015 Temat postu:

marmu09 napisał:
Plus z aku ten gruby idzie bezpośrednio do rozrusznika, ten trochę cieńszy do zacisku obok komputera pod nogami tam zasila serwo i ABS.
Minus aku ten gruby łączy się do karoserii od środka łatwo tam dojść z tyłu za siedzeniem kierowcy lewa strona progu obok nogi pasażera ( z Twojego opisu wynika że tam nie sprawdziłeś a to jest główna masa).
A co do klimy to o wiatrakach prądożernych zapomniałeś:-)



no to dzisiaj sprawdzę jeszcze ten gruby przy nogach pasażera , no fakt wiatraki mi umkły a to pewnie z 40 amper doi prądu
czyli to był już komplet jeśli nie pomoże to nie wiem , chyba rygler dla pewności a na koniec to sprzęgło altka chociaż to mało prawdopodobne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:07, 05 Sty 2016 Temat postu:

Panowie,
tak odpala mój samochód po całej nocy.
w dzień jest stanowczo lepiej, ale też nie jest to od strzału,

Powiedzcie mi może to być rozrusznik?
a może świece?
czy akumulator


oto filmik;

https://youtu.be/y26LtjUNfn4


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ono
 
 


Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Józefów/wawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:26, 05 Sty 2016 Temat postu:

Miałem identycznie , wymieniłem aku i jest ok , ale jak widać nie zawsze to pomaga .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:33, 05 Sty 2016 Temat postu:

a jaki kupiłeś akumulator?

i powiedz mi jak odpaliłeś już raz ciężko samochód potem odpalał już lepiej, ale nadal nie było prawidłowo tak?
-w lato też odczuwałeś, że samochód odpala trochę za długo?

a czemu wykluczyłeś rozrusznik czy świece?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Wto 20:33, 05 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ono
 
 


Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Józefów/wawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 10:44, 06 Sty 2016 Temat postu:

Jak było ciepło to odpalał bez problemów i kręcił szybko , tym zimniej tym wolniej , jak postał pare godzin na mrozie ledwo ledwo . Aku kupiłem celme o takich samych parametrach .

Jeśli chcesz sprawdzić na 100 % czy to aku , pożycz od kogoś i podmień Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ono dnia Śro 10:46, 06 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 18:05, 06 Sty 2016 Temat postu:

zanim wydacie kasę na rozruszniki akumulatory i inne bajery radzę wymienić kabel plusowy , idzie przez całe auto jest za cienki dlatego są potężne spadki napięcia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 15:05, 07 Sty 2016 Temat postu:

Znając rezystancję miedzi obliczyłem, że przewód o przekroju 120mm2 o dł. 2,5m ma ok 0,0004 R i przy prądzie rozruchowym np, 250A spowoduje spadek napięcia na rozruszniku o 0,1V czyli przewód 60mm2 będzie miał spadek napięcia 0,2V a więc tylko o 0,1V więcej. Czy to dużo czy mało ? Zakładając, że max prąd przy rozruchu gdy rozrusznik słabo kręci i pobiera wtedy jeszcze większy prąd np, 600A to spadek będzie wynosił ok 0,25V przy grubszym przewodzie a tym cieńszym już 0,5V a więc różnica 0,25V. Biorąc pod uwagę dopuszczalny spadek napięcia na samym akumulatorze, gdzie przy max prądzie rozruchowym przy temp. -18*C podawanym wg. różnych tabel może wynosić nie mniej jak 8V to spadek napięcia na rezystancji przewodu już nie jest taki duży choć ma jakieś znaczenie.
Pytanie czy to słaby akumulator czy rozrusznik a może to i to. Jeżeli zmierzymy napięcie na akumulatorze w czasie rozruchu i nie spadnie ono poniżej 10V a rozrusznik słabo kręci to nasuwa się tylko jedna odpowiedź - na pewno rozrusznik ale czy na pewno. W nowych rozrusznikach gdzie są stosowane przekładnie planetarne tulejki nie zużywają się tak szybko chyba, że był rozrusznik męczony bo był słaby akumulator.
Pomijalny jest problem zwiększonej rezystancji na stykach elektrowłącznika i śrubach przyłączeniowych tego elektrowłącznika gdzie są nakrętki i podkładki stalowe i gdy nieco skorodują to mamy już problem z rozrusznikiem, czyli najlepiej wymienić na nowy elektromagnes + nowe nakrętki, które nie korodują.
Tania regeneracja rozrusznika to wymiana tulejek i szczotek + smarowanie bo nowy elektrowłącznik to w ASO 350zł a za taką cenę to można kupić fabrycznie nowy rozrusznik z Chin.

Opiszę teraz moje perypetie z rozruchem silnika z ostatnich dwóch lat, a że jest to 1,2tdi więc problem nie był taki oczywisty jak w przypadku innych aut. U mnie rozrusznikiem steruje komputer za pomocą przekaźnika którego styki podają napięcie na elektrowłącznik. Zaczęło się od niewinnej sytuacji gdy raz na 10 razy system start i stop nie załączył rozrusznika i trzeba było wyłączyć stacyjkę i ponownie załączyć rozruch. Podejrzewałem, że coś z elektroniką się dzieje ale gdy przyszły mrozy rozrusznik ciężko kręcił i nie za każdym razem się odzywał to musiałem sprawdzić co mu tak na prawdę dolega. Podejrzewałem, że może to jednak słabe styki elektrowłącznika i kupiłem nowy w sklepie wysyłkowym AUTOMOR za 250zł a w ASO śpiewali 350zł.
Kupiłem nawet nowy akumulator i dopiero po wymianie elektrowłącznika wszystko wróciło do normy. Rozrusznik jeszcze nigdy tak nie kręcił jak teraz. Prz okazji zlokalizowałem przekaźnik, który był głównym podejrzanym i po rozebraniu okazało się, że jest ok. Akumulator miałem już 6 letni Bosch 70Ah AGM i kiedyś pisałem, że pewnie muszę wymienić jednak pewnie jeszcze ze trzy lata by pożył bo tyle zakładałem, że pojeździ gdyż to AGM o zwiększonych cyklach rozruchowych a to właśnie ten elektrowłącznik okazał się wadliwy ale tak to bywa jak nie wie się co wcześniej działo się z autem. Po bliższych oględzinach tego elektrowłącznika nabrałem podejrzenia, że był chyba rozbierany i reanimowany. Laughing
Mam nadzieję, że komuś się przyda to co napisałem jeżeli doczytał do końca Mruga


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Czw 15:35, 07 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 15:18, 07 Sty 2016 Temat postu:

Doczytałem do końca Twojego postu i nawet go pochwaliłem! Duża dawka informacji i faktów, to się naprawdę chwali.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 18:00, 07 Sty 2016 Temat postu:

w przypadku 1,2 tdi ok ale w naszych nie ma czegoś takiego , jest tylko w rozruszniku zwykły elektromagnes ze zworą co zwiera dwie śrubki fi 8 ze sobą które robią za styki , śrubki powinny być miedziane czy mosiężne i takie też przeważnie są

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 18:36, 07 Sty 2016 Temat postu:

-lDzięki za pochwałę. Mam dużo czasu więc troszkę się rozpisuję.

Kupiłem taki akumulator [link widoczny dla zalogowanych] zapłaciłem 300zł, choć przymierzałem się nawet do droższych w technologii AGM.
Ten akumulator dostępny jest tylko w Lublinie w sklepie albo przez internet, ma 75Ah i prąd rozruchowy tylko 340A wg klasyfikacji DIN albo 620A wg BCI - normy amerykańskiej a zdecydowałem się na niego bo jest produkowany dla dawnej firmy Delkor a obecnie także dla GM Opel i pewnie jest w Oplach firmowany pod tą nazwą a jak wiadomo akumulatory Opel są jednymi z najlepszych. Sprzedawca podaje nawet 680A prądu rozruchowego i zapewniał, że są to jedne z najlepszych akumulatorów i zero reklamacji a powinien wytrzymać co najmniej 7 -8 lat. W internecie są same pozytywne opinie i ludzie pytają się gdzie można taki aku kupić w Polsce gdyż wcześniej mieli takie i długo działały w koreańskich autach. Hurtownia w Lublinie jest jedynym eksporterem tych akumulatorów w Polsce. Dostępne są także w Ameryce pod marką GM Opel.
Mam nadzieję, że będzie się dobrze sprawował, jak na razie daje sobie dobrze radę w zimowe poranki i zauważyłem, że w porównaniu do wcześniejszego aku na wolnych obrotach silnika przy włączonych światłach i wentylatora napięcie ładowania osiąga 14,2V - na starym było 13,8V a światła DRL po zgaszeniu silnika dłużej się świecą prawie 6sek zanim napięcie spadnie do 13,5V i zgasną lampy i pomimo podpalonych styków w elektrowłączniku rozrusznika dał radę odpalić silnik przy - 15*C a stary aku też odpalał ale rozrusznik trochę się męczył a teraz na nowym aku i elektrowłączniku rozrusznika zapala za pierwszym razem bez stękania.
Ok!
Kolego berthold61 pisząc elektrowłącznik to to samo co elektromagnes ze zworą, który przesuwa za pomocą dźwigni bendiks i zwiera styki ze śrubkami fi 8 i w zależności od symbolu katalogowego śrubki mogą być albo stalowe albo mosiężne a nakrętki też albo stalowe najlepiej nierdzewki albo mosiężne powlekane jakimś stopem, te stalowe są też galwanizowane ale lubią ze starości się utleniać a tak wygląda rozrusznik do 1,2tdi [link widoczny dla zalogowanych] i widać wyraźnie jak wyglądają te nakrętki - rude od rdzy po iluś tam latach.
Elektromagnes czyli elektrowłącznik jest taki sam w 1,4tdi jak i w 1,2tdi czy w każdym innym rozruszniku. To doczepione z boku rozrusznika to dodatkowe diody ale nie wiem w jakim celu.
Jedni nazywają to elektrowłącznik [link widoczny dla zalogowanych] a inni elektromagnes [link widoczny dla zalogowanych] .


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Czw 18:43, 07 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:51, 07 Sty 2016 Temat postu:

W jakimś temacie pisałem, że zanim zacznie wymieniać się kable warto by sprawdzić ich oporność.

Kolega Bogdand rzuca nowe światło na przyczynę słabszego odpalania samochodu.

Wczoraj Pink Floyd powiedział, że z innego modelu można dostać pasujący rozrusznik od Valeo, widocznie rozruszniki od Valeo mają poprawiony elektrowłącznik (bądź inną jeszcze część).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Czw 21:52, 07 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 0:54, 08 Sty 2016 Temat postu:

Moim zdaniem rozruszniki VALEO są inaczej zbudowane , bardziej masywne i pewnie posiadają łożyska igiełkowe na wirniku a nie tulejki z fosforobrązu a możliwe, że stojan nie jest na magnesach tylko starym sposobem ma uzwojenie co powoduje, że ma większy moment rozruchowy a i sam elektromagnes jest jakby większy i solidniejszy a ten o którym wspominał Pink Floyd ma nieco większą moc.
Nie jest regułą, że styki elektrowłącznika w rozruszniku wypalają się a zazwyczaj wyklepują się co osłabia równomierne przyleganie styków i lawinowo wypalanie lub przegrzewanie się tak jak w moim przypadku. W bliźniaczym modelu Lupo 3L nie miałem nigdy żadnych problemów z odpalaniem nawet pamiętam gdy był mróz do - 34*C i auto rano odpaliłem, może dłużej trzeba było pokręcić rozrusznikiem ale dał radę a koledzy z pracy tylko przychodzili po pomoc aby pożyczyć prądu bo ich Peugeoty HDI nie odpalały a w Lupo aku też był zamontowany w bagażniku.
A tu dla przykładu podaję różnicę w budowie rozrusznika Valeo i Bosch dla tego samego modelu silnika: http: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 11:11, 08 Sty 2016 Temat postu:

no nie krytykuj HDI bo miałem i palił przy minus 27 na dotknięcie hehe ale dziwi mnie jedno że każde auto grupy vw kręci rozrusznikiem jak szalone a miałem ich juz chyba z 6 szt same diesle a tu taki mały grzbiecik psoci , silniczek ucięty o 1/4 powinien kręcić a nie kręci więc czym rużnią się te konstrukcje ano niczy te same silniki rozruszniki alternatory ba nawet większe akumulatory a jest gorzej i normalnie nasuwa sie tylko jedno , ten głupi pomysł z akumulatorem w bagażniku innej możliwości nie widzę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 11:37, 08 Sty 2016 Temat postu:

berthold61 napisał:
a tu taki mały grzbiecik psoci , silniczek ucięty o 1/4 powinien kręcić a nie kręci więc czym rużnią się te konstrukcje ano niczy te same silniki rozruszniki alternatory ba nawet większe akumulatory a jest gorzej i normalnie nasuwa sie tylko jedno , ten głupi pomysł z akumulatorem w bagażniku innej możliwości nie widzę


Nie do końca tak jest. Wg etki tylko jeden rodzaj rozrusznika pojawia się zarówno w A2 jak i w innych Audi (z czego etka podaje 9 numerow rozrusznikow dla audi a2, są rozruszniki 1.1 kW, 1.9 kW i 2.0 kW).
Ciekawostka, element o którym mówi bogdand w żadnym innym Audi się nie powtarza.

Kiedys 1.9 TDI o mocy 90KM odpalil mi bez świec przy -29*C po jednym przekręceniu walem ;-)
Nalotu silnik miał wtedy 310 tys km.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Pią 11:44, 08 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 17:53, 08 Sty 2016 Temat postu:

berthold61 napisał:
no nie krytykuj HDI bo miałem i palił przy minus 27 na dotknięcie hehe ale dziwi mnie jedno że każde auto grupy vw kręci rozrusznikiem jak szalone a miałem ich juz chyba z 6 szt same diesle a tu taki mały grzbiecik psoci , silniczek ucięty o 1/4 powinien kręcić a nie kręci więc czym rużnią się te konstrukcje ano niczy te same silniki rozruszniki alternatory ba nawet większe akumulatory a jest gorzej i normalnie nasuwa sie tylko jedno , ten głupi pomysł z akumulatorem w bagażniku innej możliwości nie widzę


Berthold61 nie krytykuję HDI bo ogólnie podobają mi się te silniki tylko stwierdzam fakty, rozruszniki dwóch kolegów wtedy w miarę dobrze kręciły ale nie aż tak aby ECU odblokowało podawanie dawki paliwa tak to sobie tłumaczę.

Marudzisz ciągle o tym akumulatorze w bagażniku więc wpadłem na pomysł (możliwe, że głupi) aby przenieść akumulator do schowka pod podłogą pasażera np. taki [link widoczny dla zalogowanych] W schowku jest miejsce na takie gabaryty akumulatora ale musi mieć max wys 175mm. Teraz trzeba wymyślić jakieś mocowanie i dać nowy plusowy przewód 120mm2 puszczając przez wywiercony otwór gdzieś z boku do rozrusznika a wystarczy ok. 1mb przewodu czyli będzie krótszy o 1,5mb od starego, w otwór należy dopasować jakiś gumowy uszczelniacz z dwoma kołnierzami a przewód minusowy do podłogi i będzie jak w Mercedesie Klasa A. Stare przewody zostają tylko izolujemy koniec plusowego. Myślę, że jest mniej pracy z taką modernizacją niż wymienić przewód na grubszy i można taką pracę rozłożyć na raty a w komorze silnika to raczej nie ma miejsca na akumulator.

Pomysł taki może też ktoś podchwyci kto ma silnik benzynowy i chciałby zamontować butlę gazową a wtedy ma większe możliwości bo nie będzie przeszkadzał akumulator w bagażniku a w schowku dla silnika AUA można dopasować jeszcze mniejszy aku np 50Ah, ja pewnie tak bym zrobił.

Można jeszcze dopasować akumulator w technologii AGM i wtedy taki akumulator można zamontować przekręcając na bok bo może pracować w każdym położeniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 931
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 18:17, 08 Sty 2016 Temat postu:

No to mi teraz zabiłeś haka takim rozwiązaniem Szczęśliwy
Aktualnie jestem na etapie poszukiwania akumulatora do forda c-maxa, ale pewnie za niedługi czas przyjdzie czas na ten 15 letni w a2 i też trzeba będzie zmienić, może pomyślę o takim rozwiązaniu, bo schowek pod nogami pasażera pusty Bardzo szczęśliwy


Wracając do akumulatora to też zastanawiam się nad tym co ty, tylko wysokości 175 mm bo większy do forda nie wejdzie:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Pią 18:18, 08 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 18:16, 09 Sty 2016 Temat postu:

Ten nie wejdzie do Forda bo ma 190mm wysokości ale dobre są też akumulatory Tuborg lecz droższe np 75Ah serii silver [link widoczny dla zalogowanych] i ma gwarancję 3 letnią.

Jak masz silnik benzynowy w A2 to przenieś aku do schowka i montuj instalację gazową, pewnie dużo osób wzbrania się montowania LPG w A2 ze względu na akumulator w bagażniku a przez to problematyczny sposób montaż zbiornika w bagażniku.
Odbiegamy chyba od głównego tematu Question


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Sob 18:25, 09 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 931
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 0:33, 10 Sty 2016 Temat postu:

bogdand napisał:
Ten nie wejdzie do Forda bo ma 190mm wysokości ale dobre są też akumulatory Tuborg lecz droższe np 75Ah serii silver [link widoczny dla zalogowanych] i ma gwarancję 3 letnią.

Ten ma 190 ale wystarczy po zakupie napisać, że się chce 175mm i taki wyśle Szczęśliwy
Jednak dziś nie mogłem już czekać, bo mój 12-nasto letni 1.6 TDCI przestał ze mną gadać i musiałem kupić już - padło na VARTĘ E38 - akurat była Szczęśliwy


bogdand napisał:
Jak masz silnik benzynowy w A2 to przenieś aku do schowka i montuj instalację gazową, pewnie dużo osób wzbrania się montowania LPG w A2 ze względu na akumulator w bagażniku a przez to problematyczny sposób montaż zbiornika w bagażniku.

Pewnie bym tak zrobił ale moja żona jeździ tylko 2 km do pracy, to pewnie nie zdążył by się przełączyć zimą Smutny
Jak miałem gaz we fieście to przełączał się po przekroczeniu 3 tys obr.

bogdand napisał:
Odbiegamy chyba od głównego tematu Question

Chyba tak Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Nie 0:35, 10 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 12:18, 15 Sty 2016 Temat postu:

a czy na takie odpalanie, które umieściłem w filmiku mogę mieć również wpływ stare świece?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin