Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

rozrusznik czy akumulator

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 10:43, 19 Paź 2015 Temat postu: rozrusznik czy akumulator

Witajcie,
jak rozpoznać czy podczas opalnia winny jest akumulator czy rozrusznik.

Mój samochód po nocce, gdy go rano odpalam czasem od 2 do 3 sekund męczy sie. Nie wiem czy można to nazwać kręceniem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 11:04, 19 Paź 2015 Temat postu:

Na początku sprawdź napięcie na klemach, powinno być wyższe niż 12V na akumulatorze bez obciążenia.

Co do wydajności akumulatora to niestety trzeba mieć specjalistyczny przyrząd (co większy sprzedawca akumulatorów ma taki przyrząd i powinien wykonać test za free).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 7:50, 21 Paź 2015 Temat postu:

pociesz się ja mam to samo ba nawet myślałem że to akuś więc kupiłem nowy i to dokładnie to samo , napięcie siada po postoju dosyć sporo a na chodzie trzyma 14,2 niby dobrze więc dałem rozrusznik do regeneracji 300 zł i nadal identycznie żadnej poprawy , jedyne co mi do głowy przychodzi to albo połaczenia masowe wyczyścić ale aż takiej wiary w to bym nie dał a drugie to wymiana sprzęgiełka alternatora i tu już bym widział sens choć to kosztowna sprawa aby ot tak sobie dla sprawdzenia wymieniać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 8:33, 21 Paź 2015 Temat postu:

Hmm... kupiłeś nowy aku i zregenerowałeś rozrusznik a wymiana sprzęgiełka (za nowe 100zł) to kosztowna sprawa? Z resztą co ma sprzęgiełko do odpalania? Ono jedynie buforuje impulsy napędowe od paska wieloklinowego :-)

Lepiej sprawdź berthold61 czy Ci nic amperów nie ciągnie na wyłączonym silniku oraz faktycznie przeczyść połączenia masowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 8:41, 10 Lis 2015 Temat postu:

A ja mam takie pytanie jeszcze,
czy rozrusznik jakby był już lichawy to tak samo ciężej by kręcił w dni dodatnie i ujemne czy z różnicą? tzn. w zimę ciężej a w lato lepiej? czy nie powinno mieć to różnicy?, bo w przypadku akumulatora to rozumiem, że tak właśnie powinno się dziać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 10:24, 10 Lis 2015 Temat postu:

W zimne dni masz gęstszy olej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marmu09
 
 


Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 18:33, 10 Lis 2015 Temat postu:

A jak olej gęsty to i rozrusznik i aku ma ciężej obrócić silnik pobierają wiecej prądu ale wyraźna różnica to jak jest przymrozek a dziś w nocy to było 10°C

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Malecki45
 
 


Dołączył: 13 Lis 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 9:08, 13 Lis 2015 Temat postu:

U mnie od tego zaczęły się problemy z aku. Na początku myślałem że to wina rozrusznika, dławił się w ten sposób kilka tygodni (i to nie zawsze) i w końcu zero reakcji za którymś razem. Kupiłem nowy aku i problem z głowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:08, 24 Lis 2015 Temat postu:

Powiedzcie mi czy jakby byl uszkodzony rozrusznik czy alternator to samochod krecilby tak samo w cieple dni jak i zimne?

Ja mam tak, ze jak jest cieplo auto odpala pratycznie od razu a jak jest zimno teraz zakreci ciezej lub ciezko z 2x i odpali. - czego to jest wina?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 16:35, 28 Lis 2015 Temat postu:

https://youtu.be/UNIyklma7hs

Prosze tak to u mnie wygląda odpalanie po nocy.

Można prosić o opinię.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:05, 28 Lis 2015 Temat postu:

Gdybym miał obstawiać (w ciemno) to: 85% - akumulator, 15% - rozrusznik, to oczywiście tylko gdybanie ale widać wyraźnie dość duży spadek napięcia (zegary przygasają).
najprostsza sprawa: podstawić pewny akumulator i zobaczyć jak zakręci, albo podjechać do kogoś kto ma tester, u nas w wulkanizacji czy sklepach za takie sprawdzenie nie biorą ani grosza.
Dopiero gdyby okazało się że akumulator OK, będziesz myślał o rozruszniku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:24, 28 Lis 2015 Temat postu:

dodam, że jak odpali już to potem jest ok do momentu kiedy samochód nie postoi znów z 10h lub cała noc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:14, 28 Lis 2015 Temat postu:

Ja również obstawiam akumulator. Jak widać odpalałeś przy 3 stopniach obawiam się że przy np. -10 wzwyż już będzie problem mimo benzyny.

kpkp1985 napisał:
dodam, że jak odpali już to potem jest ok do momentu kiedy samochód nie postoi znów z 10h lub cała noc.


Jak trochę pojeździsz to alternator podładuje, silnik się rozgrzeje to będzie w miarę normalnie odpalał.

W tym wątku możesz posłuchać jak mój silnik odpala w zimie przy minusowej tem. bez problemu mimo, że miałem problem z rozrusznikiem, który po rozebraniu smaru już dość dawno nie widział.

http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-1-png-a-font-size-2-color-6a0303-silnik-benzynowy-font,79/dziwny-dziwiek-rozrusznika-1-4-aua,367.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 0:19, 29 Lis 2015 Temat postu:

a jaki jest preferowany akumulator do mojego audi a2 1.6? i co polecacie.

obecnie mam warta 80 640, ale jak patrzyłem w necie to różne są wartości i zgłupiałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 11:12, 29 Lis 2015 Temat postu:

a ja myślę że to nie akumulator ,przerabiałem temat i wywaliłem na akusia 300 zeta i niczego to nie zmieniło więc prawie pewny byłem że to na pewno rozrusznik więc dałem do pełnej regeneracji bo przy okazji bendix coś zgrzypiał i dalej jest jak jest , przekładam ten sam akuś do focusa 2.0 tdci i on tam kręci jak oszalały mimo że dupny silnik , jedyne co mi do głowy przychodzi to albo połaczenia masowe (brak czasu) albo sprzęgiełko alternatora przepuszcza i ładuje tylko częściowo ,chociaż na postoju i wolnym biegu ładuje 14,2v niby dobrze ale nie wiadomo jak pod wysokimi obrotami i obciążeniem ? rok i to samo i teraz już kręci jak by silnik miał 5 litrów pojemności

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 11:26, 29 Lis 2015 Temat postu:

Berthold61

Podpinajac Vaga możesz zrobić testy podczas jazdy (np. Dynamiczne) i sprawdzić jakie jest napięcie podczas obciążenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 11:43, 29 Lis 2015 Temat postu:

trepek napisał:
Berthold61

Podpinajac Vaga możesz zrobić testy podczas jazdy (np. Dynamiczne) i sprawdzić jakie jest napięcie podczas obciążenia.


fakt musiałbym coś z tym zrobić bo zaczyna mnie to wnerwiać tylko czas to największy hamulec ,robię generalny remont dopiero co niedawno kupionego domu i sami chyba rozumiecie jak to wygląda

niby fajnie kręci ale po nocy czy nawet tygodniu kręci jak by mu się nie chciało ,ale damy radę Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 11:44, 29 Lis 2015 Temat postu:

berthold61 napisał:
a ja myślę że to nie akumulator ,przerabiałem temat i wywaliłem na akusia 300 zeta i niczego to nie zmieniło


Nikt nie każe od razu kupować aku. można go np. podładować i sprawdzić jak pali. A najlepiej podłączyć inny sprawny, pewny i będzie wszystko jasne czy wina leży po stronie akumulatora.

Ponoć u kolegi kpkp1985 problemy z odpaleniem są tylko po dłuższym postoju tak normalnie odpala.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Nie 12:12, 29 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 12:00, 29 Lis 2015 Temat postu:

Audi A2 napisał:
berthold61 napisał:
a ja myślę że to nie akumulator ,przerabiałem temat i wywaliłem na akusia 300 zeta i niczego to nie zmieniło


Nikt nie każe od razu kupować aku. można go np. podładować i sprawdzić jak pali. A najlepiej podłączyć inny sprawny, pewny i będzie wszystko jasne czy wina leży po stronie akumulatora.

Ponoć problemy z odpaleniem są tylko po dłuższym postoju tak normalnie odpala.


ale chciałem mieć 100% pewności że zawsze odpali a do końca nie wiedziałem co ten stary akuś sobą prezentował , więc co mogłem na szybko to zrobiłem i teraz ten nowy akuś już ma 1 rok a problem ten sam dalej a stary akuś co niby słabo krecił w audiku dobrze teraz kreci w focusie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 13:48, 30 Lis 2015 Temat postu:

dziś nie wytrzymałem i musiałem odskoczyć od innych zajść i wyczyściłem połączenia masowe , te pod ABS-em oraz przy drzwiach lewych oraz prawych ale wiele to nie dało bo jak mierzę przy altku do masy to jest 14,2 następnie od rozrusznika do karoseri to samo 14,2 ale już przy samym akusiu jest 13,9-14,1 ,zostało chyba gdzieś jedno połaczenie masowe pod autem bo z akusia wychodzą dwa kable plus oraz minus ale już przez auto czyli skrzynkę pod nogami tylko kabel plusowy więc gdzieś kiedyś muszę jeszcze szukać połaczenie chyba w okolicy tylnej osi , jeszcze jedna rzecz ,kiedy chodzi klima to alternator bardzo się grzeje dziwne bo tam tylko jest elektromagnes do sprężarki ,ale kiedyś do tego dojdę hehe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin