Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

wskazówka obrotomierza czasami delikatnie drga.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:24, 24 Mar 2016 Temat postu:

U mnie są wahania 680-700 oprócz tego żadnych innych anomali

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 10:32, 25 Mar 2016 Temat postu:

1.A czy jak masz te wahania to faktycznie zmieniają się obroty pracy silnika wtedy czy tylko sama wskazówka Ci się rusza obrotomierza?

2.I czy zgadzasz się z tym co powiedziano mi w Aso, że to normalne w naszych 1.6? czy uwazasz to za usterkę?

3. Czy zaczyna Ci się to wszystko dziać wraz z wzrastającą temperaturą silnika?, bo na ssaniu trudno cokolwiek wyczuć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Pią 12:37, 25 Mar 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 13:23, 25 Mar 2016 Temat postu:

kpkp1985 napisał:
Wolę jej nie ruszać, dobrze wiadomo ,co się dzieje z tymi sondami w a2... Ps. Tobie też wskazówka drga ,ale minimalnie więc również to może być sonda skoro tyle wymieniles i nic...


W pierwszej kolejności przeczyściłbym zawór EGR a dopiero brał się za sondę lambda, u mnie po wymianie wahania obrotów ustąpiły.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pią 21:06, 25 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 13:33, 25 Mar 2016 Temat postu:

Ale co ma sonda do wahań? I o której mówisz tej tańszej czy droższej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 16:19, 25 Mar 2016 Temat postu:

1. Wskazowka sie rusza a na VAGU odczytuje wahania w zakresie tak jak napisalem.

2. Nie znam sie na tyle zeby stwierdzic, ze ASO nie ma albo ma racje, w kazdym razie jest to dziwny objaw

3. Drgania znacznie latwiej zauważyć na cieplym.

Sonda odpowiada za sklad mieszanki liczy sie tylko ta przed katalizatorem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pią 16:20, 25 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 16:30, 25 Mar 2016 Temat postu:

odpowiadając na pytanie z PW.
U mnie jest dokładnie tak jak opisałem na pierwszej stronie tego posta, drgania wskazówki występują dopiero jak silnik osiągnie temperaturę nominalną (wcześniej nie), i tylko na biegu jałowym, drgania są minimalne i na ucho w żaden sposób nie da się tego usłyszeć nawet ze zdjętą maską.

Myślę że to jednak jest typowe w tym silniku - wątpię aby tyle osób miało tak powtarzalną usterkę


PS. Trochę oderwane od tematu postu i być może mnie wyśmiejecie że głupoty piszę.
Możliwe jest że silnik FSI ma inny zapach spalin niż normalna benzynówka ? czy też może dlatego że PB98


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 18:16, 25 Mar 2016 Temat postu:

Wczoraj nagrałem jak wskazówka obrotomierza drgała i czywiscie twarzyszylo temu zmiana obrotów silnika :

https://www.youtube.com/watch?v=GCx2iKZewVg

a tutaj jak silnik pracuje raz tak a drugi raz inaczej jakby przechodził z jednym ochrotów na drugie i przy każdym takim przechodzeniu wyskakuje szarpniecie silnika i jest uskok na wskazówce obrotmierza, bo że ona faluje to nie oznacza, że mam cały czas drgania one są po prostu co kilka sekund :

https://www.youtube.com/watch?v=ZOu-8_mksgU

co wy na to macie podobnie?, co można wywnioskować z moich dwóch filmów.

ps; grom czyli napisałeś, że wskazówka drga, ale ty nie odczuwasz drgan na samochodzie i nie słyszysz żeby obroty się zmienialy tylko to widać i na kompie pokazuje dokładnie o ile to jest uskok czy jak?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Pią 18:20, 25 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 22:23, 25 Mar 2016 Temat postu:

kpkp1985 napisał:
Ale co ma sonda do wahań? I o której mówisz tej tańszej czy droższej


Jak już napisał grom546 sonda odpowiada za skład mieszanki i robi to w ułamkach sekundy, zaczyna analizować spaliny dopiero po jej nagrzaniu. Posiada w sobie grzałkę i po około 30 sekundach od odpalenia samochodu powinna już prawidłowo działać ale zależy to od stanu grzałki, musi być mini 300 stopni.

Sypiąca się sonda może mieć wpływ na nierówną pracę silnika jak i zwiększone spalanie.
W jakim stanie jest Twoja możesz sprawdzić Vag-iem instrukcja tutaj:
http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-6-png-a-font-size-2-color-6a0303-diagnostyka-vag-font,12/vag-com-sonda-lambda-aua,3224.html

W tym wątku opisywałem mój problem z błędem
17582 - Zespół 1; układ pomiaru paliwa: odchylenie czasów wtrysku
http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-6-png-a-font-size-2-color-6a0303-diagnostyka-vag-font,12/blad-17582,1944.html

Objawy to falujące obroty na jałowym, dość często pojawiały się od 600 do około 1000 wówczas strasznie trzęsło silnikiem ale wystarczyło zwiększyć obroty i wracało do normy czyli takie delikatne falowanie jak u Ciebie.

Obwiniałem za to aku. i altka ale około 3 miesiące temu błąd znowu wrócił wraz z błędem sondy. Zwlekałem z wymianą do czasu przetestowania przez kolegę 555 tańszej alternatywy o numerze 06E 906 265 S , dałem 220 zł.

Przejechałem 100 km wszystko gra, brak błędów brak falowania. Jak już pisałem w pierwszej kolejności wyczyść EGR, nic Cię nie kosztuje on też powoduje falowanie.
Sondę sprawdź Vag-iem i podejmij decyzję o wymianie, jeżeli nie chcesz ryzykować szukaj sprawnej sondy na podmiankę do sprawdzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 8:23, 26 Mar 2016 Temat postu:

Ja słyszałem duzo o sondzie pytałem sie mechanika także powiedział , ze sonda na to co sie dzieje u mnie nie ma wpływu. Sugerował wtrysk i mówił cos o elektronice ale ogólnie nie kazał sie tym przejmować , bo spalanie w lato mam poniżej 6 L na 100km a w zimie 7L, komputer także błędów nie pokazuje . Miałem tylko wgrywane oprogramowanie do tej najdroższej sondy nox? , bo mi błąd na desce wyskakiwał byłem w Aso to sugerowali wymianę sondy a spec zrobił to za 600zl bo ta sonda nox kosztuje 2x tyle i cieżko jest dostępna nowa.

Ja jestem taka osoba ze mnie to wkurza moze ktoś inny by to zlał mówiąc auto działa, dziala pali normalnie , pali ... Ja juz z takimi objawami zrobiłem 17tys km.

Myślałem ze moze rozrząd ma cos wspólnego , ale przed i po wymianie to samo jest


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 16:38, 26 Mar 2016 Temat postu:

Nie będę naciągał Cię na koszty, zrobisz jak uważasz. W moim przypadku pomogło. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:34, 26 Mar 2016 Temat postu:

Audi a co powiesz o przeczyszczeniu masy ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:43, 26 Mar 2016 Temat postu:

W tym wątku http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-6-png-a-font-size-2-color-6a0303-diagnostyka-vag-font,12/blad-17582,1944.html pomogła regeneracja alternatora, zaniżone było napięcie ładowania ale po jakimś czasie problem wrócił mimo dobrego napięcia. Czyli trudno winić tu problemy z prądem skoro tym razem pomogła wymiana sondy, napewno nie zaszkodzi sprawdzić.

W prosty sposób możesz sprawdzić czy połączenia masowe są ok, wystarczy miernik.

Jak to wykonać opisuje PinkFloyd

W A2 dość szybko dochodzi do zwiększenia oporności przewodów masowych z uwagi na fakt ich połączenia do aluminiowego nadwozia czego nie doświadczymy w innych samochodach w takim nasileniu, wystarczy zmierzyć miernikiem napięcie dochodzące bezpośrednio do alternatora po zdjęciu kapturka z przewodu i do akumulatora i gniazda zapalniczki, zmierzyć na biegu jałowym i po obciążeniu wszystkimi odbiornikami, większy spadek niż 0,3V ( alternator- akumulator, zapalniczka ) oznacza ze przewody trzeba oczyścić, mi po czyszczeniu napięcie po obciążeniu spada ale minimalnie wcześniej spadało nawet o 1V i przygasały światła w trakcie kręcenia kierownica na postoju.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Sob 20:49, 26 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:12, 26 Mar 2016 Temat postu:

Ja tutaj zakładałem temat o sondzie, ale moje objawy występowały przed naprawa(wgranie oprogramowania) sondy nox jak i po. Ale tylko dlatego robiłem naprawę sondy bo była powodem błędu wyświetlanego na desce - błąd odpukać juz sie nie pokazuje od roku.

Idąc dalej, co jeszcze wymieniłem :

Rozrząd przed i po nadal mam drgania wskazówki o wahania obrotów towarzyszące temu.

Ostatnio wymieniłem świece na beru nie pomogło to samo.

Auto mi pali po mieście 7L w zimę to chyba nawet dobry wynik na uszkodzenie sondy to nie wyglada.

Cieżko chodzi mi sprzęgło chyba do wymiany dziś wszedłem pod kierownice i tak jakby ta sprężyna mocna była i cieżko sie wciska choć to pewnie docisk w skrzyni, ale czy to moze mieć wpływ na drgania

Cewki podobno były wymieniane bo facetowi przed sprzedażą samochód gasł

Czytałem tutaj na forum ze po wyczyszczeniu przewodów masy wypadanie zapłonu ustało tylko czy moje objawy sa podobne do wypadania zapłonu czy do czego ...?

Jeszcze jedno pisali o wtryskach lub przepustnicy

Ty sugerujesz wymianę sondy rozumiem tej tańszej czy można ja po prostu od tak jakoś wyjąc i czy muszę mieć podnośnik gdybym miał jakaś od kogoś na porównanie i ja sie tylko wkłada za stara czy programuje tez jeszcze potem

Co ciekawe dziś odpaliłem auto bo konserwowalem zawiasy i silnik chodził równo chociaż wskazówka minimalnie drgała ale nie było tych szarpnięć silnika - czasem tez tak jest

SzcZerze mam dość


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:56, 26 Mar 2016 Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 13:19, 27 Mar 2016 Temat postu:

0258007068 czy to jest sonda prZed katalizatorem do 1.6 fsi audi a2. Bo numer jest inny a podobno oryginał ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 13:42, 27 Mar 2016 Temat postu:

Według ETKI - 047 906 262
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 11:02, 28 Mar 2016 Temat postu:

znalazłem coś takiego, czym się różni ta sonda

[link widoczny dla zalogowanych]

od tej

[link widoczny dla zalogowanych]

bo cena jest sporo inna i czy to są dobre sondy?

była jeszcze jedna z deplhi za ponad 900zł na tej stronie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 12:27, 28 Mar 2016 Temat postu:

kpkp1985 napisał:
0258007068 czy to jest sonda prZed katalizatorem do 1.6 fsi audi a2. Bo numer jest inny a podobno oryginał ?


Sonda przed katalizatorem, tych pasujących numerów jest sporo. W opisie, który podałem też pasuje.

azxxc napisał:
Według ETKI - 047 906 262
[link widoczny dla zalogowanych]


ETKA - ETCE nierówna tu jest inny numer i też odpowiednia Szczęśliwy



kpkp1985 napisał:
znalazłem coś takiego, czym się różni ta sonda

[link widoczny dla zalogowanych]

od tej

[link widoczny dla zalogowanych]

bo cena jest sporo inna i czy to są dobre sondy?

była jeszcze jedna z deplhi za ponad 900zł na tej stronie


Różnica to długość przewodu, cena i być może wtyczka ale ze zdjęcia trudno to stwierdzić, do naszych pasuje nr. 704. można przed zakupem zadzwonić i się upewnić lub po prostu podłączyć, zamienić starą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pon 12:30, 28 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 18:59, 28 Mar 2016 Temat postu:

Filmiki dwa z opisem - lepiej wykonane

Silnik, gdy zaczyna nabierać temperatury i nie jest na ssaniu ma co kilka sekund szarpnięcia silnikiem wtedy również wskazówka obrotomierza zadrga - dzieje się to przede wszystkim na biegu jałowym, można też to zaobserwować na luzie bez dodawania gazu przy bardzo małej prędkości.

https://youtu.be/2EdeJh73cUU

https://youtu.be/seKEqkEFxb0


na co Wam to wygląda? na pewno sonda???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:49, 02 Kwi 2016 Temat postu:

Dzięki za odp do ostatniego posta, ale nie ważne nie poddaje sie. Auto jest u mechanika celem wymiany sprzęgła przy okazji przetestowałem inna audi 1.6fsi i dla Waszej i forum informacji wskazówka tam tez delikatnie drgała , ale szarpnięć silnika juz nie zauważyłem jak to jest u mnie. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 3 z 6


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin