Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

wskazówka obrotomierza czasami delikatnie drga.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
ilak
 
 


Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 9:51, 29 Sty 2017 Temat postu:

azxxc napisał:
Temperatura w tym okienku jak widać zmienia się od dziewięćdziesięciu paru do 110 a w tym samym czasie na liczniku jest cały czas równe 90 i wentylator chłodnicy nie pracuje.

Wskaźnik temperatury na liczniku jest specjalnie tak zaprogramowany by stał jak wryty żeby nie wkurzać kierowcy i nie reagować na zmiany temperatur w tym zakresie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 12:09, 29 Sty 2017 Temat postu:

azxxc ale wiem, ze miałeś problemy z falowaniem na wolnych obrotach itd z innego forum, dlatego pytam jak poradziłeś sobie z tym problemem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 12:52, 29 Sty 2017 Temat postu:

Cytat:
Wskaźnik temperatury na liczniku jest specjalnie tak zaprogramowany by stał jak wryty żeby nie wkurzać kierowcy i nie reagować na zmiany temperatur w tym zakresie.

Moim zdaniem nie masz racji, owszem wskaźnik ma pewną bezwładność ale to nie o to chodzi.
Na zdjęciu poniżej zaznaczono czujnik temp. o symbolu b 059 919 501 A - (podwójny 4-ro pinowy), i taki jest w 1.4 AUA i BBY oraz 1.6 BAD, zamontowany w obudowie termostatu.
Ale w 1.6 jest jeszcze jeden czujnik b 06A 919 501 A (2 - pinowy) i zapewne to odczyt z tego czujnika.
Gdyby płyn rzeczywiście miał 110 stopni - gotował by się.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ilak
 
 


Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 0:07, 30 Sty 2017 Temat postu:

Nie chodzi o bezwładność wskaźnika tylko celowe działanie inżynierów z vag. Płyn się nie gotuje bo ma podwyższone ciśnienie pracy. W momencie rozszczelnienia układu następuje przemiana w parę. Z tego co kojarzę dół nie ma odczytu na kompie jest to tylko stycznik (bimetal?) dla wentylatora chłodnicy.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ilak dnia Pon 0:10, 30 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 6:58, 30 Sty 2017 Temat postu:

Cytat:
Z tego co kojarzę dół nie ma odczytu na kompie jest to tylko stycznik (bimetal?) dla wentylatora chłodnicy.

Nie - włącznik termiczny (bimetalowy) występuje w silnikach diesla, w 1.4 nie ma żadnego a w 1.6 jest czujnik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 9:48, 30 Sty 2017 Temat postu:

Żeglarz czekam na filmik z pracy silnika pod maska ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
żeglarz
 
 


Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubuskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 10:01, 02 Lut 2017 Temat postu:

https://youtu.be/nKrPM6fKr3A
https://youtu.be/kJqo3rYcL9E

https://youtu.be/kn6EXV63oMY
Nie było mnie w domu i nie mogłem wysłać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez żeglarz dnia Czw 10:17, 02 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 19:44, 02 Lut 2017 Temat postu:

Oceniając Twój film silnika, bo na VAG się nie znam , to nie zauważyłem niepokojących zachowań...

Ja dziś byłem u mechanika pokażą mu moje o objawy i umówić się na odstawienie auta, powiedział, ze raczej nie będzie to cewka, bo cewka pada od razu i nie jest możliwie żebym 2 lata z takimi objawami jeździł, ale sprawdzi to bardziej przepustnica, ale wszystko trzeba posprawdzać by nie zrobić więcej szkód niż dobra.

Czy po czyszczeniu i rozbieraniu przepustnicy dużo jest roboty i ciężko ja ustawić ponownie prawidłowo ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:21, 02 Lut 2017 Temat postu:

Cytat:
Czy po czyszczeniu i rozbieraniu przepustnicy dużo jest roboty i ciężko ja ustawić ponownie prawidłowo ?
_________________

Po czyszczeniu nic się mechanicznie nie ustawia, tylko VAG i standardowa procedura adaptacji - opisywane wiele razy.

Ściągnąć przepływomierz (2 opaski) i już widać jak wygląda przepustnica w środku, można też wtedy uruchomić adaptację, np. druga osoba włącza adaptację a my możemy obejrzeć jak działa (czy lekko bez żadnych zacięć).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
żeglarz
 
 


Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubuskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:01, 02 Lut 2017 Temat postu:

A telepanie silnikiem aż wszystkie przewody dygoczą to mało???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
żeglarz
 
 


Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubuskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:10, 02 Lut 2017 Temat postu:

Do azxxc. Czy w DIAD-Pl do adaptacji przepustnicy to kanał 60 czy inny?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 6:47, 03 Lut 2017 Temat postu:

Tak - kanał 60, tak samo jak w innych wersjach VAG-COM czy VCDS.

Kod:
ADAPTACJA PRZEPUSTNICY.
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]  wybierz grupę "060".
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja: "Adapt. trwa" i
rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się
pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]


Kod:
ADAPTACJA EGR.
Zapłon włączony, silnik nie pracuje, napięcie akumulatora wyższe niż 11,5 V.
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08] wybierz grupę "074"
[Przełącz na Nastawy - 04]
U góry okna wcisnąć START i odczekać, aż w 4 polu pojawi się OK (jak poniżej)
pole 1 położenie 0 - wartość 0.3-1.3
pole 2 położenie 100% - wartość 2.9-4.6
pole 3 położenie aktualne 0.3-4.6
pole 4 stan adaptacji: OK.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
żeglarz
 
 


Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubuskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 12:25, 03 Lut 2017 Temat postu:

azxxc.
Dzięki za tak szybką odpowiedz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:46, 09 Lut 2017 Temat postu:

żeglarz podziałałeś cos?, ja dziś oddałem auto do mechanika w celu sprawdzenia tych drgan wskazówki i szarpnieć silnika. rok temu działo mi się to tylko na ciepłym silniku dziś już na zimny. i jest to tak dosłowanie jak napisze;

faluje 2 sekundy ok i znów faluje tak jakby się odbijała piłeczka w tych samych odległościach czasowych.

będzie sprawdzał cewki chociaż tutaj mówi, że raczej powinny być ok.
następnie przepustnice - ale tutaj więcej szkód można narobić niż polepszyć i trzeba to robić dobrze i dokładnie.


co ty na to


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
żeglarz
 
 


Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubuskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 17:50, 09 Lut 2017 Temat postu:

Ja jak pisałem, dopiero jak zrobi się ciepło.
Mam swoje lata i ręce mi marzną na mrozie (78 l)
Cieszę się, że Cię wk...ło i oddałeś do mechanika, bo może ja dowiem się od Ciebie co było.
Chyba, że nie znajdzie nic.
Pozdrawiam i cierpliwości życzę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 22:22, 09 Lut 2017 Temat postu:

Jak to w życiu bywa mechanik albo nie będzie umiał znaleźć przyczyny i dobrze jakby powiedział o tym wprost lub będzie chciał eksperymentować i próbować wymieniać wszystko pokolei. Ciężko o dobrego mechanika chociaż to jest nowy mechanik z polecenia- okaże się wszystko dam znać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 17:14, 10 Lut 2017 Temat postu:

Dobra mam informacje od Mechanika, i może wypowiedzą się tutaj Panowie, którzy pisali o przepustnicy.

Mechanik mowi, że jest błąd przepustnicy i nie idzie go usunąć. Zostanie ona wymontowana i sprawdzona przez elektryka.

O czym może świadczyć sytuacja, że błędu nie idzie wykasować?

Sprawdzał cewki - podmienił inne i także obroty falowały.

Zauważyłem także, że trzymając w jednej pozycji lub może nazwę to z jedną taką samą siłą wciśnięty gaz samochód jakby jechał szybciej i nagle go dusiło i znów jechał szybciej...

Ma ktoś przepustnice do sprzedania gdyby była potrzebna - dowiem się w poniedziałek - zrobiłem stosowne pismo już w dziale Giełda.

Myślicie, że przepustnica może dawać takie objawy i być winna?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 18:58, 10 Lut 2017 Temat postu:

Trochę mało danych - czy w środku czysta, brudna i jaki błąd (lub głędy) - może któryś z tych poniżej:
Można jednak domniemywać że jeśli nie daje się skasować to zapewne też nie chce przejść adaptacji a to by wskazywało na brak albo błędne odczyty z czujników G187, G188.
Kod:
17987 - Jednostka sterująca przepustnicą (J338)
            P1579 - 35-00 - adaptacja nierozpoczęta
17951 - Czujnik kąta napędu przepustnicy (G187)
            P1543 - 35-00 - sygnał za mały
17580 - Czujnik kąta 2 napędu przepustnicy (G188)
            P1172 - 35-00 - Sygnał za mały

G187 i G188 są to w zasadzie 2 potencjometry znajdujące się na osi przesłony przepustnicy i informujące ECU w jakiej aktualnie pozycji znajduje się przesłona.
Pomimo że nikt tutaj na forum nie walczył z takim problemem to moim zdaniem jak najbardziej mogło dojść do uszkodzenia albo tylko zabrudzenia ścieżek - tak samo jak np. potencjometry klap w klimatroniku.

Z zakupem 2-giej przepustnicy bym się wstrzymał bo może okazać się że wystarczy tą co masz wyczyścić i przesmarować.

W VAGu odczyty z tych czujników są w kanale 60.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 19:09, 10 Lut 2017 Temat postu:

azxxc napisał:

Pomimo że nikt tutaj na forum nie walczył z takim problemem to moim zdaniem jak najbardziej mogło dojść do uszkodzenia albo tylko zabrudzenia ścieżek - tak samo jak np. potencjometry klap w klimatroniku.


http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-1-png-a-font-size-2-color-6a0303-silnik-benzynowy-font,79/demontaz-przepustnicy,3258.html

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pią 19:11, 10 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 21:32, 10 Lut 2017 Temat postu:

Dokładnie ten mechanik mówił o jakoś elementach blaszkach czy podzespołach ? Czy wszystko jest Ok sprawdzi elektryk.

I pytanie, wiem, ze mecze ale tak pechowo się złożyło, ze mam drgania tej wskazówki ale przedewszystkim drgani silnika występuj przy tych skokach wskazówki.

Czy uważacie, Ze przepustnica z błędami może być temu winna na biegu jałowym i z rozpędzaniem się samochodu Z poczuciem oporu momentami?

Cewki są dobre, bo gdyby to były wtryski byłby jakoś błąd ?

Wiem tylko tyle, ze w żadnej chyba fsi 1.6 wskazówka nie jest nieruchoma tyko delikatnie może się ruszać ale bez szarpnięć silnika - czy złe mówię to mnie poprawcie.

Nie chce się pakować w koszta jak np przepustnica nie ma prawa tego np powodować


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 5 z 6


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin