Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

10w40 na 5w30

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
krzycho109
 
 


Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 14:15, 14 Lut 2016 Temat postu: 10w40 na 5w30

Witam!
Panowie wstawiłem ostatnio auto do mechanika na wymiane uszczelniaczy pompowtryskow i dostałem brzydko pisząc zjebe za to, że jeżdzę na oleju Mobil 10w40.
Powiedział, że 1.4tdi amf powinien jeździć tylko i wyłącznie na 5w30 jeżeli chce dbać o pompowtryski i nim trochę pojeździć. Czy to prawda?
Jeżeli tak to czy przy nastepnej wymianie oleju i przejscia z 10w40 na 5w30 nie bede mial przykrych niespodzianek? Auto na dzien dziesiejszy nie bierze nawet grama oleju i szczerze piszac boje sie, ze po takim przejsciu mogą mnie spotkać jakies rozszczelnienia itp, a autko ma juz 280tys przebiegu i wyglada na to, ze to nie jest raczej jego oryginalny przebieg Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzycho109 dnia Nie 14:21, 14 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:17, 14 Lut 2016 Temat postu:

Mechanik ma racje, 10W40 nie ma normy 505.01 która jest koniecznie zalecana do silników z pompowtryskiwaczami. Jak boisz się zalać 5W30 to wybierz 5W40 z tą normą a i turbina na tym oleju dłużej posłuży.
Przecież tyle jest opisów w internecie jakim zalewać olejem silniki PD a nawet mechanicy starszej daty mają problemy i podstawowym kryterium jakim olejem zalać to ile kilometrów ma auto przejechane i ile ma lat - jak ma więcej niż 12 lat i duży przebieg to w ich rozumieniu zalewać 10W40 Cześć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:46, 14 Lut 2016 Temat postu:

Powiem krótko: jak chcesz mieć niesprawne pompki to dalej stosuj 10W-40. Do silników z PD stosujemy olej przeznaczony do PD.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 20:54, 14 Lut 2016 Temat postu:

trepek napisał:
Powiem krótko: jak chcesz mieć niesprawne pompki to dalej stosuj 10W-40. Do silników z PD stosujemy olej przeznaczony do PD.



tylko i wyłącznie tyle od siebie , 505,01 wystarczy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzycho109
 
 


Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 21:54, 14 Lut 2016 Temat postu:

no dobrze dobrze, rozumiem, ale poprzedni wlasciciel, ktory mial go 5 lat stosowal wlasnie 10w40...czy to nie za dlugo, zeby teraz wskoczyc na 5w30? nie wyplucze mi to silnika? wlasnie tego sie boje, ze cos sie rozszczelni,a wtedy placz i płać...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 22:59, 14 Lut 2016 Temat postu:

A co ma wypłukać olej? Albo silnik zdrowy albo trup, który wcześniej czy później pójdzie do remontu. W swoich samochodach zawsze wykonuję płukanki i zalewam syntetyka niezależnie od tego ile mają lat, jaki przebieg i jaki był stosowany olej. Z autopsji mogę powiedzieć, że zrobienie płukanki w 1.4 TDI i wyczyszczenie EGRa zmiejszyło spalanie o ok 0.4l (i są to powtarzalne rezultaty).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 8:44, 15 Lut 2016 Temat postu:

krzycho109 napisał:
no dobrze dobrze, rozumiem, ale poprzedni wlasciciel, ktory mial go 5 lat stosowal wlasnie 10w40...czy to nie za dlugo, zeby teraz wskoczyc na 5w30? nie wyplucze mi to silnika? wlasnie tego sie boje, ze cos sie rozszczelni,a wtedy placz i płać...





te wypłukiwanie to wymyśleli jacyś durnie a czy durni trzeba słuchać ??? sam sobie odpowiedz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzycho109
 
 


Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 12:13, 15 Lut 2016 Temat postu:

Czyli przy nastepnej wymianie (za tyś. km) bez stresu przejsc z 10w40 na 5w30?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzycho109 dnia Pon 20:02, 15 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kenstfield
 
 


Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białogard
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 17:26, 16 Lut 2016 Temat postu:

Przechodź na olej z normą 505.01 jak najszybciej.
Tylko kup coś oryginalnego (dużo jest olejów podrabianych) i lepszego od Castrola.
Sam mam Motula Specific 505.01 5W40.

@trepek:
Kolego czym i jaką procedurą robiłeś tą płukankę?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 18:05, 16 Lut 2016 Temat postu:

Preparatem liqui moly. Na cieplym silniku wlalem caly preparat do silnika, odczekalem 15 minut (silnik pracowal sobie spokojnie na wolnych obrotach), po czym zgasilem silnik i zlalem stary olej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
iparts
 
 


Dołączył: 05 Sie 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:06, 03 Mar 2016 Temat postu:

@krzycho109 tak jak napisał kenstfield szukaj oleju z normą 505.01, Motul jest OK ale pomyśl też nad Valvoline albo Liqui Moly bo to też bardzo dobre firmy jeśli chodzi o oleje silnikowe itp.

@kenstfield podejrzewam, że kolega trepek użył do płukania tego specyfiku: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin