Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Auto nie chce odpalić - pomocy!

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Anisz
 
 


Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 17:44, 24 Lis 2013 Temat postu: Auto nie chce odpalić - pomocy!

Witam,

auto nie chce odpalić, czy macie drodzy forumowicze jakieś pomysły odnośnie ewentualnych przyczyn?

Objawy:
Kłopoty z uruchamianiem zaczęły się jakiś miesiąc temu - auto kręci rozrusznikiem, odpala i za chwili gaśnie. Ponieważ zdarzało się to sporadycznie, bagatelizowałem objawy do momentu, gdy jakieś 2 tygodnie temu auto w ogóle nie odpaliło przy takich objawach. Po kilku minutach odpalił, po czym od razu pojechałem do mechanika (ok. 15 km). Jak na złość samochód pod warsztatem zapalał bez problemu. Mechanik twierdzi, że wymienił filtr paliwa oraz przeczyścił 2 wtryski...

Niestety, dziś po 2 tygodniach od naprawy, auto ponownie odmówiło posłuszeństwa, tym razem na dobre. Najpierw znowu kręciło rozrusznikiem, zapalało i gasło, w między czasie na chwilę na FIS'ie zapalił się symbol oleju, a po kilkunastu próbach auto przestało w ogóle kręcić rozrusznikiem. Czy to może być akumulator, z tym, że audi było cały czas używane (min. 30 km dziennie).

Czy macie jakieś pomysły odnośnie możliwych przyczyn? Nie chcę, aby mechanik znów szukał w ciemno, tym bardziej, że z tego co wyczytałem na forum, auto wymaga znacznego doświadczenia, a mnie nie stać na "edukację" mojego mechanika.

Poniżej linki do nagranych telefonem odgłosów uruchamiania, jeżeli może to pomóc w diagnozie:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

A może znacie jakiś warsztat godny polecenia w Szczecinie, który ogarnia Audi A2?

Pozdrawiam
Anisz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Anisz
 
 


Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 18:21, 24 Lis 2013 Temat postu:

@update - samochód po 15 minutach odpalił, jak gdyby nic... - jakieś sugestie?

Pozdrawiam
Anisz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:50, 24 Lis 2013 Temat postu:

Sprawdź błędy to bardzo pomoże. Napisz to Ci wyskoczyło. Bo tak na prawdę to może być dużo przyczyn. Jak dasz rade to wrzuć nagrania na youtube.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Nie 19:55, 24 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Anisz
 
 


Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:15, 24 Lis 2013 Temat postu:

grom546 napisał:
Sprawdź błędy to bardzo pomoże. Napisz to Ci wyskoczyło. Bo tak na prawdę to może być dużo przyczyn. Jak dasz rade to wrzuć nagrania na youtube.


Dzięki za odzew - niestety w kwestii czytania błędów auta, jestem zielony, jak szczypior na wiosnę i to nawet mimo lektury części wątków dziale diagnostyka...

Czy taki interfejs będzie wystarczający do zapisania listy błędów (wraz z programem torqe pro na androida)?
[link widoczny dla zalogowanych]

Ewentualnie w dziale diagnostyka znalazłem info o kablu viaken, tyle, że to wymagałoby ode mnie jeżdżenia z laptopem - czy taki kabel byłby ok?
[link widoczny dla zalogowanych]

Które rozwiązanie polecasz?

Co do nagrania i jojotuba - walczę, dam znać, jeśli uda mi się to udostępnić.

Pozdrawiam
Anisz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 20:39, 24 Lis 2013 Temat postu:

to drugie jest lepsze i na przyszłość jak znalazł w miarę jak zaczniesz kumać co i jak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:47, 24 Lis 2013 Temat postu:

Podjedz do mnie to oblukamy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:59, 24 Lis 2013 Temat postu:

Niestety kabel + laptop raczej. Te wynalazki łączące się z androidem działają awaryjnie i nie w pełni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Anisz
 
 


Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 22:09, 19 Gru 2013 Temat postu:

Niniejszym chciałbym złożyć publiczne podziękowania za PinkFloyd'a, którego rady pomogły i to telefonicznie zlokalizować źródło problemu i go usunąć oraz za kompleksowe zdiagnozowanie auta! :-)

Źródło problemów z uruchamianiem okazało się być bardzo prozaiczne - stary (jeszcze oryginalny), niedomagający akumulator - przez który rozkodowały się kluczyki, a immobilizer wyłączał silnik. Po którejś tam z kolei próbie uruchomienia akumulator poddał się całkowicie, w skutek czego auto w ogóle nie kręciło już rozrusznikiem.

Na szczęście całodobowe podładowanie akumulatora na programie regeneracji (swoją drogą polecam prostownik CTEK MXS 5.0) póki co zdało egzamin i auto odpala bez problemów. A w razie, gdyby problem się powtarzał rozwiązaniem ma być nowy akumulator ukraińskiej produkcji QUAND CALCIUM, który nie na takie mrozy, jak u nas jest robiony Bardzo szczęśliwy

Mam nadzieję, że powyższe przyda się komuś, gdyby auto gasło zaraz po odpaleniu - to nie koniecznie musi być kwestia paliwa Szczęśliwy

Pozdrawiam
Anisz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 22:26, 19 Gru 2013 Temat postu:

Gratuluję usunięcia usterki. Kolega Pink po raz kolejny zapunktował - wyrazy uznania. Zastanawiam się tylko kiedy on śpi skoro pomaga via e-mail, forum i jeszcze do tego telefonicznie. U mnie na południu Polski doba ma tylko 24 h, w zachodniopomorskim jest chyba inaczej. Szczęśliwy

Anisz napisał:
N(swoją drogą polecam prostownik CTEK MXS 5.0) póki co zdało egzamin i auto odpala bez problemów.


No to jest nas dwóch Szczęśliwy

http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-8-png-a-font-size-2-color-6a0303-uklad-hamulcowy-font,62/kontrolki-esp-i-abs-nie-zapala,1468.html#11906

Świetny sprzęt za rozsądne pieniądze i z 5-letnią gwarancją


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 22:26, 19 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekA2
 
 


Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 11:47, 11 Wrz 2014 Temat postu:

Witam. A co powie,cie na to, ze auto ma problem z odpaleniem po dluzszym postoju. Odpala, od razu gasnie i pozniej trzeba pokrecic rozrusznikiem zeby zapalilo. Akumulator wykluczony, stwierdzilem ze pompa vacum - bo 2 razy podczas jazdy zapalila sie kontrolka 'powaznego uszkodzenia ukladu hamulcowego' i mialem twardy pedal (restart silnika i jezdzil normalnie). Wymienilem wczoraj pompe vacum, pokrecil, odpalil, pojezdzilismy. Niestety po nocnym postoju znow to samo tzn. Zalapal na chwile, zgasl i trzeba bylo krecic rozrusznikiem zeby odpalil - zaswicila sie kontrolka od oleju (stad pisze w tym watku). Tutaj dwa pytania - czy jeszcze uklad sie nie odpowietrzyl i dlatego z rana nie odpalalo czy moze to uszczelki pod pompowtryskiwaczami jednak ? Wiecie jak je zdiagnozowac ? Oleju nic nie przybylo, innych bledow poza ww nie ma, jezdzi dobrze - po wymianie pompy vacum jakby zwawiej zbiera sie od niskich obrotow. Z gory dzieki za konkretne odoowiedzi i pytania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:50, 11 Wrz 2014 Temat postu:

Na problemy z uruchamianiem niektórym pomagał zabieg prozaiczny: wymiana filtra paliwa. Może Ci się też zapowietrzać układ paliwowy, ale to też było opisywane na forum.
Tylko ciężko bezpośrednio to powiązać z uszkodzeniem układu hamulcowego, o którym piszesz i z kontrolką oleju.

1) Odczytywałeś błędy w ECU ?
2) Auto nie zachowuje się dziwnie zaraz po udanym odpaleniu (dymienie, szarpanie, nierówna praca, brak płynnej reakcji na gaz ? ).
3) Podpierając się przypadkiem jak wyżej: Jakie masz napięcie na klemach akumulatora przy zgaszonym silniku ? O ile spada jak np mrugniesz długimi ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 12:53, 11 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:05, 11 Wrz 2014 Temat postu:

KrzysiekA2 napisał:
Witam. A co powie,cie na to, ze auto ma problem z odpaleniem po dluzszym postoju. Odpala, od razu gasnie i pozniej trzeba pokrecic rozrusznikiem zeby zapalilo. Akumulator wykluczony, stwierdzilem ze pompa vacum - bo 2 razy podczas jazdy zapalila sie kontrolka 'powaznego uszkodzenia ukladu hamulcowego' i mialem twardy pedal (restart silnika i jezdzil normalnie). Wymienilem wczoraj pompe vacum, pokrecil, odpalil, pojezdzilismy. Niestety po nocnym postoju znow to samo tzn. Zalapal na chwile, zgasl i trzeba bylo krecic rozrusznikiem zeby odpalil - zaswicila sie kontrolka od oleju (stad pisze w tym watku). Tutaj dwa pytania - czy jeszcze uklad sie nie odpowietrzyl i dlatego z rana nie odpalalo czy moze to uszczelki pod pompowtryskiwaczami jednak ? Wiecie jak je zdiagnozowac ? Oleju nic nie przybylo, innych bledow poza ww nie ma, jezdzi dobrze - po wymianie pompy vacum jakby zwawiej zbiera sie od niskich obrotow. Z gory dzieki za konkretne odoowiedzi i pytania


Jak sprawdzić uszczelniacze na pompowtryskach było opisane na Forum ale w Twoim przypadku bez zbędnego diagnozowania stawiam na zużyte uszczelniacze na pompkach. W moim przypadku gdy miałem zużyte uszczelniacze to rano odpalił bez problemu a potem po przejechaniu ok. 1km lub kilkunastu sekundach na postoju gasł i trzeba było dłużej pokręcić rozrusznikiem aż zapalił i czasami jeszcze raz gasł albo na wyższych obrotach już jechał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:38, 11 Wrz 2014 Temat postu:

KrzysiekA2 napisał:
Witam. A co powie,cie na to, ze auto ma problem z odpaleniem po dluzszym postoju. Odpala, od razu gasnie i pozniej trzeba pokrecic rozrusznikiem zeby zapalilo. Akumulator wykluczony, stwierdzilem ze pompa vacum - bo 2 razy podczas jazdy zapalila sie kontrolka 'powaznego uszkodzenia ukladu hamulcowego' i mialem twardy pedal (restart silnika i jezdzil normalnie). Wymienilem wczoraj pompe vacum, pokrecil, odpalil, pojezdzilismy. Niestety po nocnym postoju znow to samo tzn. Zalapal na chwile, zgasl i trzeba bylo krecic rozrusznikiem zeby odpalil - zaswicila sie kontrolka od oleju (stad pisze w tym watku). Tutaj dwa pytania - czy jeszcze uklad sie nie odpowietrzyl i dlatego z rana nie odpalalo czy moze to uszczelki pod pompowtryskiwaczami jednak ? Wiecie jak je zdiagnozowac ? Oleju nic nie przybylo, innych bledow poza ww nie ma, jezdzi dobrze - po wymianie pompy vacum jakby zwawiej zbiera sie od niskich obrotow. Z gory dzieki za konkretne odoowiedzi i pytania


uszczelki pompek do wymiany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekA2
 
 


Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 13:15, 12 Wrz 2014 Temat postu:

No to fajnie mi wymienili wszystkie uszczelki jak robili uszczelkę pod głowicą. Żeby ich *** strzelił

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 18:55, 13 Wrz 2014 Temat postu:

Jak są wybite gniazda pod pompkami to wymiana uszczelniaczy nie wiele pomoże, trzeba regenerować gniazda, niektórzy potrafią robić to bez demontażu głowicy ale ja bałbym się tak robić w swoim silniku ze względu na powstające opiłki co prawda aluminiowe ale jednak jakieś tam zanieczyszczenia mogą przedostać się między tłok a cylinder.
Najlepiej pojechać do dobrego mechanika co potrafi ocenić stan gniazd, może pomoże wymiana samych uszczelniaczy a może przy wcześniejszej wymianie (?) uszczelniaczy źle ktoś dokręcił śrubki mocujące pompki - po prostu za słabo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekA2
 
 


Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 17:08, 15 Wrz 2014 Temat postu:

Chciabym oddac auto do mechanika dopiero w Polsce, gdyz aktualnie jezdze nim po Norwegii i nie musze nikomu tlumaczyc dlaczego . . =)

Jak przepalam auto co jakis czas, to jest ok. Do Polski zjezdzam za 2 tygodnie. Jezeli to faktycznie uszczelnienie pompowtryskiwaczy, to czym skutkuje eksploatowanie auta w takim stanie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:43, 15 Wrz 2014 Temat postu:

Przy takiej jeździe paliwo przedostaje się do oleju i możesz zauważyć, że na bagnecie przybywa oleju albo utrzymuje się na takim samym poziomie jeżeli silnik lubi sobie "łyknąć" troszkę oleju czyli spalić. Wiadomo, że rozcieńczony olej ropą ma gorsze właściwości ale gdzieś wyczytałem, że kilku procentowe rozcieńczenie nie powoduje zauważalnych skutków na zużycie elementów silnika, jednak zaleca się częściej wymieniać olej silnikowy a na pewno już po wymianie uszczelniaczy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekA2
 
 


Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 22:29, 15 Wrz 2014 Temat postu:

Akurat wracam na wymiany plynow etc. Poki co olej nic nie wzrosl a wczesniej nie mial tendecji do zmneijszania swojego poziomu.

Dzieki za odpowiedzi. Po naprawie podziele sie informacjami. pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekA2
 
 


Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 17:13, 18 Wrz 2014 Temat postu:

Zauważyłem, że jak odpali po dłuższym postoju to kopci na biało/szaro. Po przejechaniu ok 1km przestaje. Jaki to może mieć związek z moją usterką ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekA2
 
 


Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 12:50, 19 Wrz 2014 Temat postu:

Nie polecam kupować części w Norwegii. Zestaw naprawczy na 3 pompowtryskiwacze 900 zł Szczęśliwy.
W Polsce od znajomka 90 zł za 3 komplety. Co tam 10cio krotna różnica.

Komplety Boscha, które zamowilem nie mają śrub regulacyjnej. Może to być problem dla mechanika ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin