Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Konsumpcja paliwa

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
rajek1
 
 


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:20, 07 Lut 2013 Temat postu:

Trasa około 4L jazda momentami max 130km/h, naszczęście mało jest takich miejsc gdzie można przydusić bo to kusi Mruga miasto "W-wa" 4,8-5,5L
Dane mogą się jeszcze pozmieniać, A2 mam od kilku dni i się go uczę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rajek1 dnia Wto 20:53, 18 Cze 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 0:23, 08 Lut 2013 Temat postu:

Powiedzcie mi jak Wy to robicie, że wychodzi Wam takie spalanie?. Jak czytam te wszystkie posty powyżej to zaczynam dochodzić do wniosku, że z moim A2 jest coś nie tak. U mnie jazda po mieście to niestety spalanie w granicach 5,9 - 6,2l i to przy łagodnym obchodzeniu się z pedałem gazu. Fakt - robię w większości krótkie trasy więc to na pewno nie pozostaje bez znaczenia. No ale nie zmienia to faktu, że Częstochowa to nie Warszawa więc pewnie i korki mniejsze a spalaniem nijak nie mogę się zbliżyć do deklarowanych tu przez większość forumowiczów wyników rzędu 4,5 - 5l. Nie wspomnę już nawet o spalaniu jakie mam zimą bo pewnie i tak nikt by w to nie uwierzył.

Prawdę mówiąc jestem zaskoczony, że tak wielu z Was osiąga tak znakomite wyniki na 1.4 TDI pomimo, że przecież ten sam silnik montowany chociażby w VW Polo (tu muszę przyznać uczciwie, że cięższe od A2) uchodzi za motor "lubiący sobie łyknąć".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 11:42, 08 Lut 2013 Temat postu: rada

żadne wykrzykniki Ci się nie Palą na zegarach??

regularnie wymieniaj płyny i filtry = co 10-15 tys.km , i ile się da płynna jazda...oraz obroty ok. 2000 to powinieneś zejść do 5 litrów...

sprawdź też zawór EGR... niektórzy zaślepiają go denkiem z redbula i oszukują... i niby im mniej pali...(tak robią w golfach-IV) ja wolałem wymienić na nowy ...a stary wyczyścić i mieć w zapasie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 18:46, 08 Lut 2013 Temat postu:

Filtry i płyny wymieniam regularnie co 10 - 12 tyś. km lub nie rzadziej niż raz do roku. Wszystko zależy od tego ile faktycznie korzystam z tego samochodu gdyż równolegle eksploatuję też inny. Nie mam żadnych błędów na zegarach, żadnych błędów na sterowniku silnika. Autko pali od dotknięcia.

Jest jednak problem z tym, że od dłuższego czasu borykam się ze spadkiem mocy. Autko ma ogromną turbodziurę i tak jakoś nie chce mu się jechać. Pamiętam, że ten silnik jak na tak małą pojemność i niewielką moc potrafił jednak zbierać się lepiej i mieć nieporównywalnie większą elastyczność niż obecnie. Do tego wydaje mi się również, że silnik głośniej pracuje i ma niższą kulturę pracy. Oleju mi nie bierze a jeśli już to symbolicznie. Myślę zatem, że problemem może być u mnie EGR lub przepływka. Zastanawiam się jeszcze nad wymianą filtra paliwa bo tego jako jedynego w aucie nie wymieniałem już dłuższy czas.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 10:22, 11 Lut 2013 Temat postu: hmm

ja wymieniam filtr paliw po 30- a max 45 tys. ostatnio wymieniłem po 30 tyś z reguły producent MANN -- jak za nowości był czysty to po wyjęciu normalnie czarny z lekkim osadem... teraz robią Paliwo z tym badziewnym dodatkiem roślinnym ... pewnie przez to ... taki syf...

jeśli traci/ma słabą MOC to zobacz jeszcze węże dochodzące i wychodzące z turbiny może są zapchane olejem albo już przepuszczają powietrze na złączkach albo na samej gumie ... w końcu spore ciśnienie daje ...

i intercooler-a zobacz czy bardzo zasyfiały od błota i oleju... u mnie trochę się na nim nazbierało i na wiosnę muszę go wyczyścić...

w najgorszym przypadku turbina do wymiany... albo podawanie i wtrysk paliwa....

ile masz tyś. na liczniku...??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 18:19, 11 Lut 2013 Temat postu:

Dzięki za porady, jak tylko zrobi się nieco przystępniej na dworze to obejrzę sobie dokładnie wszystko pod maską. Natomiast w kwestii spadku mocy mam pewien trop. Otóż na podstawie tego co zobaczyłem vagując sobie autko, postanowiłem odpiąć przepływomierz ponieważ wskazania dotyczące ilości powietrza jakie zgłaszał nijak się miały do tego czego oczekiwało ECU. Śmigam tak od wczoraj i wydaje mi się, że jest lepiej. Silnik ma większą elastyczność, chętniej wkręca się na obroty i ma większą moc w zakresie od około 1800 - 2400 obr./min. Wydaje mi się, że nie jest to wyłącznie autosugestia ponieważ moja pasażerka też potwierdza moje spostrzeżenia Wink

Co do przebiegu to autko ma 135 tyś. km. licznikowo, ile faktycznie któż to wie Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Pon 21:09, 11 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:56, 11 Lut 2013 Temat postu:

Ludziska to jest nie tedy droga, tdi to podstawa logi i wszystko jasne kabelek do auta , wklejasz logi ja Ci mówie co jest
TDI logi statyczne 00,01,03,04,07,013,023, dynamiczne 03,08,011, logi BS statyczne 03 i 011 wszystkie parametry wyjda jak na dłoni


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrspecial
 
 


Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Berlin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 17:03, 24 Lut 2013 Temat postu:

to i tak sukces ja zaczolem wolniej jezdzic to wsumie mieszcze sie w twojej normie te 4,8 ale poczatku palil jak smok wawelski a to wszytko zalezy od buta jak jest z olowiu to pije jak smok Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gentelmanv
 
 


Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 21:14, 15 Mar 2013 Temat postu:

Ja leje na orlenie zawsze od kad kupilem audiczke pali mi srednio 5 litrow 6 l ale ja to sobie jezdze min 100km/h 120km/h wyprzedzam nie zamulam,przejechane mam juz 210 tysi

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gentelmanv dnia Pią 21:16, 15 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nemesis1
 
 


Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 5:54, 18 Cze 2013 Temat postu:

ja zdam raport spalania po powrocie> jadę dziś do bibione (I) zobaczymy wiem jedno będę tankował chyba co 500KM bo mam bak 32L a trasę 1200KM w jedną stronę a cały czas praktycznie będzie na tempomacie 130-140 bo w 80% autobana:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 22:41, 09 Lip 2013 Temat postu:

Najmniejsze spalanie w trasie jakie uzyskałem przy średniej prędkości 70km/ h na odcinku 500km wyniosło według wskazań komputera to 2,4 l. Jechałem w nocy, ruch był mały. Drugi raz ten sam odcinek, korki w Warszawie - po południu w piątek - straciłem prawie 2 godz. wyszło mi 2,7l. Sprawdziłem wskazania komputera z faktycznym zużyciem i wyszło to samo. Mam wskazania chwilowego spalania i w sprzyjających warunkach przy prędkości 70 do 80k/h pokazuje zużycie paliwa ok 2 do 2,2l/ 100km. Oczywiście jechałem sam. Raz gdy jechałem z dwoma pasażerami i cisnąłem, prędkość min 100km max 160km wyszło 3,2l na setkę. Jazda tylko po mieście to w przedziale 3,8 do 4,2l. Silnik dla przypomnienia 1,2tdi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrspecial
 
 


Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Berlin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 18:02, 10 Lip 2013 Temat postu:

a jednak jest ktoś komu pali mniej niż zalecił producent niema sie co oszukiwać wskazaniami na liczniku trzeba zagadnąć do zbiornika Laughing

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piotrspecial dnia Śro 18:05, 10 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 21:28, 14 Lip 2013 Temat postu:

Sam byłem zdziwiony takim wynikiem (2,4l/100km), jednak przy stosowaniu Eco drivingu można uzyskać taki wynik, którego jak na razie nie powtórzyłem. Możliwe, że warunki pogodowe-sprzyjający wiatr oraz drogowe-jechałem z wyżyny lubelskiej na pomorze były pomocne. Muszę zaznaczyć, że taka jazda na takim odcinku w nocy jest bardzo nużąca i dyscyplinująca aby obserwować aktualne chwilowe spalanie. Jak napisałem wcześniej prędkość średnią 70km/h uzyskałem nie przekraczając max 80km/h. Jadąc drugi raz tą samą trasą, przed wyruszeniem zatankowałem na max łącznie z odpowietrznikiem po sam korek w celu sprawdzenia przekłamań wskazań komputera, po przejechaniu 560km zatankowałem tak samo i weszło 15,26l ropy czyli wychodzi ok 2,73l/100km , komputer pokazywał 2,7l/100km. Zgadzam się, że w normalnej jeżdzie trudno uzyskać zakładane spalanie jakie podaje producent czyli średnio 3l/100km, ja uzyskuje ok 3,5l/100km w warunkach letnich pół na pół trasa i miasto natomiast w zimie od 3,7 do 4,5l/100km (jazda do pracy 18km w jedną stronę). W tej chwili po przejechaniu 1400km w trasie + 200km po mieście czyli 1600km mam śr. spalanie 2,8l/100km stosując oszczędną jazdę. Jednakże zakup 1,2tdi jest droższy a koszty zakupu zwracają się właśnie na stacji paliw. A2 1,2tdi posiada zbiornik paliwa 21litrów + 3litry do układu odpowietrzającego. Na marginesie wspomnę, że komputer wylicza teoretyczny zasięg do przejechania i mając pełny zbiornik (21l) jadąc super oszczędnie informuje o możliwości przejechania ok.1000km, jednak każde przyśpieszenie lub wjazd do miasta przywraca do rzeczywistości co do średniego spalania .
Dla użytkowników, którzy nie posiadają komputerów chciałbym poinformować co zauważyłem że po przyśpieszeniu należy puścić gaz a następnie delikatnie dodać aby utrzymywać zadaną prędkość - obniża to zużycie paliwa w silnikach tdi jeśli komuś na tym zależy. Bardzo szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrspecial
 
 


Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Berlin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 18:30, 22 Lip 2013 Temat postu:

kolego prawde piszesz delikatnie gazu i spalanie spada jak kupilem jezdzilem z jak warjat oczywiscie odbilo sie to na motorku wciagu 4 miesiecy zmienilem 5 pompowryskow

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:47, 15 Sty 2014 Temat postu: Re: Konsumpcja paliwa

gidon napisał:






mieszkam obecnie w terenie b. górzystym i tu nasuwa mi się pytanko a mianowicie: pytam posiadaczy a2 z komputerem pokładowym,
który wskazuje chwilowe spalanie = mieszkam w górkach i mam pewien odcinek drogi ok 6km którym mogę jechać na przysłowiowym luzie (abstrahuje, że to niebezpieczne) lub "zapiąć"5 i nie dotykając pedału gazu pokonać owy odcinek. I teraz pytam pod wzgl. zużycia paliwa -co jest tańsze jazda na luzie czy owa "5" bez dotykania pedału gazu- co pokazuje komputer pokładowy , jakie spalanie w przypadku luzu a co w przypadku tej piąteczki bez dotykania pedału przyspieszenia

troszkę zakręciłem i zrobiło się masło maślane, ale wiecie o co mi chodzi
czekam na wasze odp
z poważaniem
G


Rozgrzany silnik spala ok. 0,5l/h czyli jadąc na luzie z prędkością 100km/h masz takie spalanie (0,5l/100km) a jadąc np. 50km/h komputer pokaże spalanie 1l/100km. Jadąc na 5 biegu bez dotykania gazu, czyli hamując silnikiem spalanie wynosi 0,0l/100km.
Czyli jadąc z górki lepiej opłacalne jest hamowanie silnikiem na 5 biegu.
Jeżdżąc na równym odcinku drogi w zależności od gęstości ruchu jak masz możliwość większego rozbiegu to ekonomiczniej jest jechać na luzie, ale jak jeździsz w gęstym ruchu i musisz częściej hamować to należy wykorzystywać hamowanie silnikiem, krótko mówiąc dojeżdżasz do przeszkody i masz do pokonania np. 300m i w zależności od prędkości - mała prędkość -jazda na luzie - duża prędkość - jazda na 5 biegu bez gazu.
W miejskiej dżungli niestety taka technika jazdy odpada, gdyż znajdą się kierowcy co Cię objadą z lewej i prawej strony, wjadą Ci na twój pas ruchu, aby szybciej do świateł dojechać i po hamulach a potem piszą na forach - co ty wypisujesz, mój samochód pali o 2 litry więcej a hamulce muszę wymieniać co 30kkm.
Jak coś poknociłem to proszę mnie poprawić.
Bardzo szczęśliwy Rolling Eyes :twisted:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
20omega
 
 


Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 10:00, 29 Sty 2014 Temat postu:

Panowie. Jest zima. Pochwalcie się jak teraz wygląda u Was spalanie zimą. Podzielmy to na dwie kategorie krótkie trasy i długie trasy. Mój akurat przy trasach krótkich 10 km pali 8-9 l . Przyznam że mnie krew zalewa gdy taka lekka A2 pali więcej niż moja większa A6 C6. (a pali 7 normalna lekka jazda) jeszcze jedno jakbyście mogli to sprawdźcie kiedy u Was podnosi się wskazówka temperatury z 60 st.C. bo u mnie 10 km jazdy a wskazówka ani drgnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miko1988
 
 


Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 10:25, 29 Sty 2014 Temat postu:

To strasznie dużo pali Ci A2. Mi przy jeździe po mieście normalnym tempem nie przekracza 6l (1/5 trasy w korku) ale za to w trasie nie da się zejść teraz poniżej 4.5 (przy około 110km/h w 2 osoby). Co do nagrzewania to po około 6-7 km wskazówka zaczyna się podnosić ale na włączonym webasto bo bez to i 15 km potrafi leżeć Szczęśliwy
A mam do was takie pytanie- na postoju komputer pokazuje wam spalanie? U mnie jeśli się zatrzymam pokazuje ostatnią wartość z jazdy, w trakcie jazdy zmienia się normalnie na bieżąco.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 11:04, 29 Sty 2014 Temat postu:

Na pełnym fisie jak samochód stoi to spalanie na 100km mi rośnie powoli a chwilowe nie wiem bo nigdy na to nie patrzę Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Śro 11:05, 29 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 12:17, 29 Sty 2014 Temat postu:

U mnie spalanie też jest niestety przerażające. Jeżdżąc tylko krótkie trasy po ok. 5-6 km bez stania w korkach i czasami tylko na max 2 skrzyżowaniach w oczekiwaniu na zmianę świateł spalanie wahałou mi się w granicach 9-10 litrów. Dodam że było to gdy temperatura na zewnątrz oscylowała w granicach 0 stopni i niewiele poniżej. Obecnie nie jestem w stanie powiedzieć ile pali bo chadzam piechotą Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 12:52, 29 Sty 2014 Temat postu:

sagemini napisał:
U mnie spalanie też jest niestety przerażające. Jeżdżąc tylko krótkie trasy po ok. 5-6 km bez stania w korkach i czasami tylko na max 2 skrzyżowaniach w oczekiwaniu na zmianę świateł spalanie wahałou mi się w granicach 9-10 litrów. Dodam że było to gdy temperatura na zewnątrz oscylowała w granicach 0 stopni i niewiele poniżej. Obecnie nie jestem w stanie powiedzieć ile pali bo chadzam piechotą Szczęśliwy




to fajnie że ja zimą nie muszę autem jeżdzić ,żona swoim załatwia wszystko
ale ciekawe jest jedno że PEUGEOT 307 silnik 1,6 HDI 90 ps kombi waga około 1400 kg palił mi zimą nigdy więcej niż 5,6/100 latem poniżej 5/100 z grzeczności i szacunku dla aluminium nie wspomnę o kulturze pracy 1,4 TDI bo HDI pracuje jak silnik benzynowy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 2 z 7


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin