Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Konsumpcja paliwa

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:22, 24 Maj 2015 Temat postu:

Przez miesiąc przejechałem 2150km i zatankowałem 64,5l paliwa czyli średnia - 3,0l/100km. Komputer pokazuje 3,1l/100km dlatego, że zrobiłem korektę wskazań na +10% aby nie zaniżał wskazań . Pokonywałem codziennie trasę ok 40km w jedną stronę z czego 10km to przejazd przez miasto Lublin i 3km przez Łęczną, rano w godzinach szczytu a później powrót ok godz. 23 tą samą trasą. Średnia prędkość na całym dystansie wyszła 41km/h a to dlatego, że prawie na całej trasie jest ograniczenie do 70km/h.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:37, 24 Maj 2015 Temat postu:

Wow... a ja to się cieszę jak mi poniżej 5 spalanie na trasie spada Szczęśliwy
Ostatnio przeleciałem autostradą 250km, ze średnią na poziomie 130 km/h to na kompie zaświeciło się średnie spalanie 5,7 l /100 km:).
I tak trzymałem się wersji, że jest OK. Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 19:38, 24 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maru
 
 


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 21:01, 24 Maj 2015 Temat postu:

U mnie ostatnio standard 4,5-5,5L. Muszę się bardzo starać żeby było 4,3. Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:49, 26 Maj 2015 Temat postu:

Dzisiejszy test w trasie.

Warunki:
AMF, opony z przodu 165/65 R15, opony z tyłu 175/60 R15, jedna osoba na pokładzie + karton 30 kg + trochę "szpejów" w bagażniku (~40 kg), 80 % trasy z wyłączoną klimą.
Autko lekko nieaereodynamiczne: w przednim zderzaku niezaślepione dziurki po halogenach Szczęśliwy.
Trasa: Poznań - Warszawa - Poznań.

10:00 - tankowanie auta pod korek (z odpowietrzeniem baku). Po zatankowaniu lustro ropki miałem pod korkiem wlewu paliwa.
19:45 - powrót i tankowanie auta po korek (z odpowietrzeniem baku), lustro ropki dokładnie w tej samej pozycji.

Przejechane kilometry:
a) według google maps: 635 km
b) według licznika: 638,4 km (trochę się kręciłem poza trasą, do tego 2 razy zjazd z autostrady na MOP-a). Spodziewałem się o wiele mniejszej dokładności, a wychodzi mi niedokładność mniejsza niż 0,5 %, nieźle !

Średnia prędkość przelotowa na autostradzie: ~125-130 km/h

Średnia prędkość według komputera z całej trasy: 102 km/h - uwzględnia bramki na autostradzie (postój razy 8 ), korek koło Łodzi (stracone 30-40 minut, praktycznie samego stania) oraz jazdę po Poznaniu i Warszawie. Stojące auto z włączonym licznikiem ma prędkość 0 km/h i wlicza się ona do średniej, widać to po wartościach spadających cyklicznie na zegarach.

Spalanie według komputera: 5,5 l/100 km

Ilość zużytego paliwa: 33,74 l

Spalanie przy uwzględnieniu odległości z google maps: 5,31 l/100 km

Spalanie przy uwzględnieniu odległości z licznika: 5,28 l/100 km

Wniosek: mój komputer pokładowy zawyża średnie spalanie o około 0,2 l/100 km.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Wto 19:53, 26 Maj 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ryszard
 
 


Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:58, 26 Maj 2015 Temat postu:

Wyniki spalania na któtkich odcinkach po 5 czy 6 km to nierzadko 7 litrów i więcej . Silnik próbóje się rozgrzać i pracuje podgrzewacz zasilny również paliwem . Ogólnie nawet taki mały silnik diesla nie jest dobrym rozwiązaniem do ruchu na krótkich odcinkach i to zimą. Takie użytkowanie nie robi dobrze silnikowi . Na krótkich odcinkach lepiej sprawuje się silnkik benzynowy . Nawet nie mierzę zużycia gdy mam takie odcinki do pokonania bo szkoda czasu .
W normalnych trasach miejskich gdy można już rozgrzać silnik spalanie w moim Audi wynosi 5 l a zimą do 6 litrów . Latam na krótkich odcinkach nie używam klimatronika i jak już to włączam gdy silnik jest lekko nagrzany . Jestem zadowolony bo moje drugie auto VW Multivan 2,5 tdi spala po mieście 8,5 do 10 litrów jak jeżdzę bez szaleństwa i to jest w przypadku Audi sukces . Stosuje jezdę z głową zarówno na luzie jak i hamowanie silnikiem bo trzeba w mieście brać pod uwagę te dwie możliwości . Audi mam odciążone bo jeżdzę bez tylnik foteli i półki . Miasto to Wrocław który wiadomo jest zakorkowany .
pozdrawiam Ryszard
Audi A2 1,4 tdi 75 KM 2002 rok


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 2:26, 31 Maj 2015 Temat postu:

Ja kiedyś testowałem jazdę z max prędkością czyli pow 170km/h to spalanie średnio wychodziło 7,5l/100km a jadąc z trzema pasażerami od Katowic do Piotrkowa Tryb . z prędkością przeważnie pow 130km/h ale nie mniej jak stówką miałem 3,8.
Fabryka dla przykładu podaje takie spalanie i przy:
- 65km/h - 2l,
- 100km/h - 3l,
- 120km/h - 3,6l,
- 150km/h - 5l.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ryszard
 
 


Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 23:48, 13 Gru 2015 Temat postu:

Witam,
podam spalanie paliwa jakie miałem na trasie około tysiąca kilometrów podróżując autostradą od Wrocławia do Friesenheim w Niemczech . W stronę Niemiec jadąc pod wiatr w deszczu, nocą średnia spalania wyszła 4,2 l/100 km . Warunki pogodowe nie pozwalały na większe prędkości więc jechałem średnio niewiele więcej jak 100 km /h . W drodze powrotnej średnia spalania 3,8 l/100 i tu zaznaczam że z zachodnim wiatrem który był stosunkowo silny . Warunki drogowe to zatłoczna autostrada tak że prędkość średnia około 110 km /h a już w Polsce 120 . Niestety auto nie ma tempomatu więc średnie prędkości sa przybliżone . Moje Audi A2 ma silnik AMF bez zmian i jest w bardzo dobrym stanie technicznym chociaż ma przejechane 238 tkm . W kabinie przy prędkościach jakie podałem jest cicho i żródłem hałasu jest opływające powietrze. Mój silnik tj AMF pracuje równo i cicho pomimo podanej liczby kilometrów co przeczy częstym narzekaniom na nierówną i głośną pracę tych 3 cylindrowych silników. Istotne jest ale nie wiem na ile to że przeprowadziłem tuning spodu karoserii . Auto ma starannie wyłożene blachami alumniowymi podwozie plus spojler wszystko wykonanie zgodnie ze wskazówkami i zdjęciami podanymi na niemieckim forum Audi A2 . Aha trasę pokonywałem na oponach zimowych 155/70/15 co też ma znaczenie . Opony dopompowane po 0.2 bara powyżej normy . Klimatronik wyłączony .
Z osiągów samochodu i spalania jestem ogromnie zadowolony . Oby tak dalej . Pozdrawiam wszystkich na Forum .


Audi A2 1,4 TDI AMF 2002 rok


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 8:47, 14 Gru 2015 Temat postu:

Zabudowa podwozia napewno coś daje bo wersje A2 z silnikiem 1.2 TDI są standardowo w takie coś wyposażone. Generalnie większośc dzisiejszych nowych aut klasy średniej i wyższej mają całą podłogę zabudowaną plastikowymi osłonami (od przedniego do tylniego zderzaka).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maru
 
 


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:00, 14 Gru 2015 Temat postu:

Gratuluję spalania. U mnie ostatnio 4,5 na trasach ~100km i nie chce zejść niżej. Oczywiście i tak jestem zadowolony.

Przy okazji, wczorajsza cena ropy na orlenie niedaleko mnie: 4,18. Bardzo szczęśliwy
A pamiętam jak kilka lat temu śmiałem się z taty że kupił diesla, bo ceny ropy były bliskie 6zł i dużo wyższe niż ceny benzyny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
colorstormimolagelbA2
Gość





PostWysłany: Sob 10:03, 19 Gru 2015 Temat postu:

Tankowalem wczoraj paliwo arktyczne bez biododatkow ON na statoil po 4.52zl.
U nas najtanszy ON kosztuje 3.85zl (auchan)ale zawiera zolty bio syf.


Ostatnio zmieniony przez colorstormimolagelbA2 dnia Sob 18:32, 19 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 18:14, 03 Sty 2016 Temat postu:

Dzisiejsze średnie spalanie z całego baku to 4.62l/100km. Tankowane pod korek do drugiego odbicia dystrybutora, dynamiczna jazda mieszana :-)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Nie 18:14, 03 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maru
 
 


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 23:15, 07 Sty 2016 Temat postu:

U mnie 6l na trasie 15km pół na pół oblodzone wiejskie drogi, asfalt. Ale przynajmniej on na orlenie kosztuje 3,99

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ryszard
 
 


Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 16:20, 25 Sty 2016 Temat postu:

Audi A2 jest autem które ma spalać mało paliwa . Ma taką konstrukcję ,wagę i areodynamikę kształtu że niskie spalanie jest możliwe. Zimą jednak ze względu na konieczność dogrzewania silnika wabastem pochłania większe ilości paliwa. Biorąc pod uwagę trasy poza miastem spalania do 5 litrów jest normalne . Jadąc w temperaturach - 5 stopni zauważam konieczność włączania dogrzewacza ( lampka Eco zgaszona ) w celu dogrzania silnika do temperatury pracy i zapewnienia ogrzewania . Auto pali w takich warunkach 4,5 do 5 litrów paliwa a jest to silnik 1,4 tdi AMF . Ciekawi mnie ile spalają zimową porą przy temperaturach mocno minusowych przy oszczędniej jeżdzie posiadacze Audi A2 z silnikami 1,2 litra . Silnik 1,2 ma mniejszą masę którą łatwiej rozgrzać ale kabina do nagrzania jest ta sama. Czy silnik 1,2 ma dogrzewacz spalający diesla i czy wyłącznie dogrzewacza jeżeli to możliwe, powoduje spadek temperatury silnika w czasie jazdy na trasie.
-------------------------
Audi A2 1,4 TDI AMF 2002 rok


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 18:13, 25 Sty 2016 Temat postu:

Ryszard napisał:
Audi A2 jest autem które ma spalać mało paliwa . Ma taką konstrukcję ,wagę i areodynamikę kształtu że niskie spalanie jest możliwe. Zimą jednak ze względu na konieczność dogrzewania silnika wabastem pochłania większe ilości paliwa. Biorąc pod uwagę trasy poza miastem spalania do 5 litrów jest normalne . Jadąc w temperaturach - 5 stopni zauważam konieczność włączania dogrzewacza ( lampka Eco zgaszona ) w celu dogrzania silnika do temperatury pracy i zapewnienia ogrzewania . Auto pali w takich warunkach 4,5 do 5 litrów paliwa a jest to silnik 1,4 tdi AMF . Ciekawi mnie ile spalają zimową porą przy temperaturach mocno minusowych przy oszczędniej jeżdzie posiadacze Audi A2 z silnikami 1,2 litra . Silnik 1,2 ma mniejszą masę którą łatwiej rozgrzać ale kabina do nagrzania jest ta sama. Czy silnik 1,2 ma dogrzewacz spalający diesla i czy wyłącznie dogrzewacza jeżeli to możliwe, powoduje spadek temperatury silnika w czasie jazdy na trasie.
-------------------------
Audi A2 1,4 TDI AMF 2002 rok




ja mam też AMF-a ale webasta nie mam , nie każdy audik a2 to ma , niestety na południowe rynki tego nie dawali a może i dobrze Wsciekly nie ma się co psuć a po przejechaniu 20 km to czasem się nawet zagrzeje do 90st hehe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ryszard
 
 


Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:45, 25 Sty 2016 Temat postu:

Witam ponownie . Ponieważ wątek dotyczny konsumpcji paliwa a paliwo w moim Audi jest konsumowane przynajmniej w temperaturach poniżej 5 stopni przez silnik i dogrzewacz to mam prośbę do expertów . Chodzi o ustalenie po numerze czy wymiarach jaką chłodnica chłodzony jest silnik AMF . Czy przypadkiem dla oszczędności i unifikacji nie jest to chłodnica od silnika 1,9 tdi - 4 cylindry . Audi A2 z silnikem 1,2 są bardziej przemyślane i chodziło o wagę więc podejżewam że tam się wszyskto zgadza . Przy silniku AMF w 1,4 tdi znane są kłopoty z temperaturą silnika i grzaniem stąd tłumaczenia i częśto niepotrzebne wymiany termostatów . Czy w przypadku AMF nie należy zimą w naszych warunkach przysłaniać chłodnicy czy innych środków ograniczających schładzanie silnika ?
Podgrzewacz Wabasto 4 kW zużywa około 0,4 l paliwa na godzinę . Jeżdząc na narty widzę że często pracuje pomijam oczywiście moment rozruchu gdzie działanie jego jest oczywiste.
Dogrzany silnik to oczywiste mniejsze jego zużycie jak również mniejsze zużycie paliwa . Przysłanianie chłodnicy jest natomiast żle widziane jako ingerencja w pomysł konstruktorów . Proszę o wypowiedz na temat chłodnicy bo pośrednio dotyczny to również konsumpcji paliwa Szczęśliwy Pozdrawiam Ryszard


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 22:47, 25 Sty 2016 Temat postu:

Ryszard napisał:
Witam ponownie . Ponieważ wątek dotyczny konsumpcji paliwa a paliwo w moim Audi jest konsumowane przynajmniej w temperaturach poniżej 5 stopni przez silnik i dogrzewacz to mam prośbę do expertów . Chodzi o ustalenie po numerze czy wymiarach jaką chłodnica chłodzony jest silnik AMF . Czy przypadkiem dla oszczędności i unifikacji nie jest to chłodnica od silnika 1,9 tdi - 4 cylindry . Audi A2 z silnikem 1,2 są bardziej przemyślane i chodziło o wagę więc podejżewam że tam się wszyskto zgadza . Przy silniku AMF w 1,4 tdi znane są kłopoty z temperaturą silnika i grzaniem stąd tłumaczenia i częśto niepotrzebne wymiany termostatów . Czy w przypadku AMF nie należy zimą w naszych warunkach przysłaniać chłodnicy czy innych środków ograniczających schładzanie silnika ?
Podgrzewacz Wabasto 4 kW zużywa około 0,4 l paliwa na godzinę . Jeżdząc na narty widzę że często pracuje pomijam oczywiście moment rozruchu gdzie działanie jego jest oczywiste.
Dogrzany silnik to oczywiste mniejsze jego zużycie jak również mniejsze zużycie paliwa . Przysłanianie chłodnicy jest natomiast żle widziane jako ingerencja w pomysł konstruktorów . Proszę o wypowiedz na temat chłodnicy bo pośrednio dotyczny to również konsumpcji paliwa Szczęśliwy Pozdrawiam Ryszard


Chłodnice są różne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ryszard
 
 


Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 23:52, 25 Sty 2016 Temat postu:

Dziękuję za szybką odpowiedź. Pod rozwagę dodam jednak co przeczytałem właśnie na niemieckim forum gdzie opisuje sie montaż silnika 1,9 tdi 130 kM do Audi A2 i na pytanie o chłodzenie dla nowego silnika to wykonujacy odpowiedział że pozostawia orginalny układ chłodzenia mając nadzieję że sprosta zadaniu . Wymienił tylko intercooler. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 8:59, 26 Sty 2016 Temat postu:

Kiedys poruszalem temat odnosnie chlodzenia w Audi A2. Jeszcze tylko sprawdze, czy dla wersji fabrycznie wyposazonej w hak byly inne chlodnice i przytocze swoje zdanie :-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:38, 14 Lut 2016 Temat postu:

Dzisiejsze średnie spalanie wynosi 4.51l. Zawsze tankuję do pierwszego odbicia pistoletu. Próbki testowe wynoszą ok 700km (np. ostatnia próbka testowa to 720km i spalone 32.5l). Cykl mieszany, raz odcinki po 100km, raz kilka km w korkach w Krakowie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maru
 
 


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 22:05, 14 Lut 2016 Temat postu:

U mnie ostatnio 5-6 ale to głównie przez krótkie trasy i jazdę po mieście.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 5 z 7


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin