Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Problem z odpalaniem - po wymianie filtra paliwa

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
domel302
 
 


Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ścinawa (dolnyśląsk)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 15:51, 09 Sty 2014 Temat postu: Problem z odpalaniem - po wymianie filtra paliwa

witam mam a2 ,1.4 tdi 75km z 2004r problem jest następujący przy wymianie filtra paliwa po odkręceniu obudowy wyciekło mi około 1 litra paliwa założyłem filtr zakręciłem pokrywe i się zaczęło po dłuższym postoju jest problem z pierwszym odpaleniem kolejne razy bez najmniejszego oporu pali od strzała ale jak postoi dłużej to zas to samo
_________________
a2-1.4tdi 75km-2004


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kenstfield
 
 


Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białogard
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 19:10, 09 Sty 2014 Temat postu:

Ja bym radził sprawdzić zaworek zwrotny.
W 1.9tdi miałem zaworek zwrotny właśnie na filtrze paliwa.
Filtr jakiej marki?
Opaski dobrze zaciskają przewód?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
domel302
 
 


Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ścinawa (dolnyśląsk)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 11:48, 12 Sty 2014 Temat postu:

filtr knecht oryginalny, opaski trzymają dodam tylko że dzieje się tak jak spada temperatura poniżej 10 st jak jest powyżej 10 to pali od strzała

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:21, 12 Sty 2014 Temat postu:

Skoro stało sie to zaraz po wymianie to podejrzewam, że puszka filtra nieszczelna. Może uszczelka nie siedzi jak trzeba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 15:29, 13 Sty 2014 Temat postu:

Też tak myślę, że coś jest z tą uszczelką a dokładnie to chyba jest tam oring. Z tego co wiem to nie wolno dokręcać pokrywy kluczem na siłę tylko ręką z czuciem bo można uszkodzić ten oring i będzie łapać powietrze.
Jak widać wymiana filtra paliwa w obudowie nie jest prostą robotą - problem z zalaniem paliwa do filtra jest większy niż przy starym typie.
Nie wiemy czy kolega @domel302 przy wymianie filtra zalał filtr paliwem, jeśli nie to czy póżniej przy odpalaniu układ się odpowietrzył, czy były jakieś problemy, czy musiał kręcić rozrusznikiem jak zabrakło paliwa w układzie paliwowym ?

Gdyby tak było to chyba jest ryzyko uszkodzenia pompy vacum i stąd może być problem przy odpalaniu przy niższych temperaturach. Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
domel302
 
 


Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ścinawa (dolnyśląsk)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 16:42, 13 Sty 2014 Temat postu:

filtra nie zalewałem za pierwszym razem po wymianie odpalił normalnie za drugim musiałem kręcić ok 3 sek aż załapał

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gidon
 
 


Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 17:04, 13 Sty 2014 Temat postu:

witam
ja jak wymienialem filtr paliwa to znajomy mechanik zalewal "recznie" filtr bo nasza pompa paliwa nie dziala po wlaczeniu zaplonu tylko po uruchomieniu silnika
a jak czesto nalezy wymieniac wiltr paliwa? raz do roku ?- jak olej silnikowy i filtr powietrza?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:31, 13 Sty 2014 Temat postu:

domel302 napisał:
filtra nie zalewałem za pierwszym razem po wymianie odpalił normalnie za drugim musiałem kręcić ok 3 sek aż załapał

Odkręć jeszcze raz pokrywę filtra, sprawdź ten oring, najlepiej zdemontować cały filtr, przewody są połączone chyba na szybkozłączki więc nie powinno być problemu i przed zamontowaniem zalej czystym paliwem np wstrzykując dużą strzykawką do rurki / przewodu paliwowego w obudowie filtra, gdyby był uszkodzony oring to sprawa rozwiązana (może można dokupić oddzielnie) i dokręć pokrywę ręcznie.
Daj znać co zrobiłeś.

Filtr paliwa wymieniamy co 60kkm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gentelmanv
 
 


Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 14:58, 14 Sty 2014 Temat postu:

bogdand napisał:
Też tak myślę, że coś jest z tą uszczelką a dokładnie to chyba jest tam oring. Z tego co wiem to nie wolno dokręcać pokrywy kluczem na siłę tylko ręką z czuciem bo można uszkodzić ten oring i będzie łapać powietrze.
Jak widać wymiana filtra paliwa w obudowie nie jest prostą robotą - problem z zalaniem paliwa do filtra jest większy niż przy starym typie.
Nie wiemy czy kolega @domel302 przy wymianie filtra zalał filtr paliwem, jeśli nie to czy póżniej przy odpalaniu układ się odpowietrzył, czy były jakieś problemy, czy musiał kręcić rozrusznikiem jak zabrakło paliwa w układzie paliwowym ?

Gdyby tak było to chyba jest ryzyko uszkodzenia pompy vacum i stąd może być problem przy odpalaniu przy niższych temperaturach. Question



dodam od siebie ze mój kumpel tak własnie miał jak kolego opisujesz a moze akurat przypadek taki..ale po wymianie filtra jeszcze firmy filtron.. nie zalał go paliwem i zapowietrzył sie układ niewiem jak to dokładnie przebiegło ale pompe vacum do wymiany miał..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaro33
 
 


Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:07, 14 Sty 2014 Temat postu:

Miałem taką samą przypadłość. Męczyłem się z nią ze trzy miesiące. Okazało się, że w obudowie filtra paliwa jest jakiś korek do spuszczania paliwa i on niestety jest plastikowy. Przy dokręcaniu powstało jakieś niewielkie pęknięcie którędy dostawała się woda i powietrze. Jak samochód dłużej postał musiałem trochę pokręcić żeby dopalił. Przy niższych temp też był problem bo zimna ropa plus zasysane powietrze tworzyło pianę w filtrze. Wymiana filtra razem z całą obudową załatwiła sprawę. Niestety nie dało się naprawić tego plastikowego zaworka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 22:47, 14 Sty 2014 Temat postu:

A jednak nieszczelny filtr powoduje zapowietrzanie się układu paliwowego.
Podpowiedz jeszcze czy przy wymianie wkładu filtra zalewałeś paliwem a jeśli tak to jak to robiłeś. Czy ten korek ma jakieś uszczelki / oringi które można wymieniać, może są w komplecie z wkładem filtra paliwa bo na zdjęciach widziałem, że jakieś małe oringi są. Czy przy takiej nieszczelności zaobserwowałeś także wyciek paliwa z pod tego korka ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
domel302
 
 


Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ścinawa (dolnyśląsk)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 18:55, 18 Paź 2015 Temat postu:

witam problem rozwiązany .nowy rozrusznik i po kłopocie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin