Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Spadek mocy 1.4 TDI 75KM [AMF/BHC]

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 13:51, 05 Lis 2013 Temat postu:

Z Włoch nie potwierdzisz przebiegu bo to jedyny kraj który nie wprowadza przebiegów do bazy i wszyscy o tym wiedza i jest to baza do przewałek po drugie oni nie dbaja o serwis potrafią jezdzic po 50 tys km na oleju od nowości, przebiegu się nie boje najgorsze sa zaniebdania serwisowe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 18:52, 05 Lis 2013 Temat postu:

beerkoff napisał:

Teraz seria pytań z mojej strony:
1) Czy czujnik na zdjęciach powyżej to rzeczywiście N75 ?
2) Na jaki mogę go zamienić ? Są jakieś alternatywne typy czy tylko 1H0906627 pasuje (nie ma białej końcówki, ale może nie musi mieć ? ) ?
3) Jak sprawdzić czy po wymianie N75 auto będzie chodzić OK ? Znowu logi i sprawdzanie czy turbo się wyłączy ? Nie chciałbym zbytnio katować silnika... Smutny
4) Kolego Pink:
" sprawdz czy działa gruszka upustowa turbiny WG"
możesz rozwinąć i wskazać jak się do tego zabrać, względnie gdzie szukać odpowiedzi ?
5) Co do filmu - już miałem okazję widzieć podobne nagrania wcześniej. Pytanie za 100 pkt'ów ? Czy w przypadku takiej awarii dusić silnik wysokim biegiem czy uciekać gdzie pieprz rośnie i łudzić się, że szybko samo zgaśnie Szczęśliwy ?


Odpowiem sam sobie po lekturze kilku postów utwierdzających na innych forach.
ad 1) Edycja: Nie, to nie jest N75 tylko N18.

ad 3) dogrzebałem się do informacji, że jest test zaworu N75 w VCDS. Zobaczymy co mi wyjdzie w praniu...
No to odpowiadam co mi wyszło w praniu: uruchomiony test zaworu sprawia, że on się cały czas otwiera/zamyka/otwiera/zamyka i tak w kółko. Fajnie byłoby uruchomić test i móc potrzymać zaworek w łapce żeby chociaż z grubsza organoleptycznie sprawdzić czy działa - oczywiście jak na złość musi lać cały dzień, a ja auto mam pod chmurką, nawet siedząc w aucie nie słychać nic poza kroplami deszczu uderzającymi w dach...



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Sob 16:10, 09 Lis 2013, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 6:59, 08 Lis 2013 Temat postu:

powiedz mi czy u siebie masz sterowanie ciśnieniem doładowania podciśnieniowo czy ciśnieniowo to powiem ci jak co zrobić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 18:43, 08 Lis 2013 Temat postu:

Kolego Pink,

nie miej mi za złe, ale jako niemal kompletny laik w temacie zapytam: mógłbyś powiedzieć w krótkich słowach jak mógłbym to sprawdzić lub potwierdzić ? Mam silnik 1.4 TDI AMF, ale domyślam się, że to niewiele daje, bo mogą być zastosowane dwa rozwiązania ?

Tytułem OffTopic: zakupiłem N75 u tego Allegrowicza:
[link widoczny dla zalogowanych]
Przestrzegam przez zakupami w tym źródle: zakupiony niby nowy zawór N75 to kompletny szrot z demontażu, używany, brudny, śmierdzący, porysowany i widać, że ktoś w nim grzebał - nawet wizualnie różni się od mojego, bo ma króćce obrócone o 180 stopni. Obiecanej faktury brak, kontakt mailowy się urwał, nawet kwota pobrania została zawyżona. OSZUST !! Jak tacy cholerni naciągacze mogą egzystować na Allegro ? Po prostu opad sił...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pią 18:45, 08 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 15:45, 09 Lis 2013 Temat postu:

Kolejne testy za mną - chyba kupiłem kiepski los na loterii, bo ledwo zajrzałem pod maskę i znowu zaczęło padać... no comment.
Ustalenia aktualne:
1) czarny zawór zamieszczony na zdjęciach we wcześniejszym poście klika dni temu to nie jest N75 tylko N18, potwierdziłem to dzisiaj. A w jaki sposób ? Uruchomiłem w VCDS Lite test zaworu N75 i zajrzałem pod maskę sprawdzić, który pracuje (który słychać i czuć namacalnie). Następnie odpiąłem ten czujnik z instalacji elektrycznej i zerknąłem na błąd jaki pojawił się w logach - wyszedł błąd czujnika N75 i jest to ten czujnik o oznaczeniu 028 906 283 F (Pierburg 7.21895.00 12 V) --> wygląda tak:

2) Ten czujnik, który zamieściłem na zdjęciach powyżej we wcześniejszych postach to na pewno N18, potwierdziłem to również poprzez odpięcie go z instalacji i sprawdzenie jaki błąd wyjdzie w logach - wyszedł błąd N18.
3) Mój N75 wygląda na sprawny, podłączyłem go testowo pod zasilacz 12 V i wszystko wskazuje na to, że działa OK - zawór otwiera/zamyka przepływ powietrza. Próbowałem go rozłożyć na czynniki pierwsze, ale jest dość mocno zmontowany więc odpuściłem.
4)
PinkFloyd napisał:
powiedz mi czy u siebie masz sterowanie ciśnieniem doładowania podciśnieniowo czy ciśnieniowo to powiem ci jak co zrobić.


Z informacji jakie znalazłem na temat silnika 1.4 AMF montowanego w Polo 9N: WG ciśnieniowy, turbo ze stałą geometrią
Czyli zakładam, że mam sterowanie ciśnieniowo.
5) W najbliższym czasie sprawdzę wężyki gumowe, obawiam się jednak, że zawór przy turbinie jest uszkodzony, albo się w jakiś sposób zaciął. najpierw usunę N75 i zmostkuję wężyki od N75, w efekcie czego na zawór turbiny będzie cały czas działać ciśnienie uruchamiające zawór (przy sprawnym układzie ciśnienie doładowania spadnie, co zobaczę po logach dynamicznych z grupy 011). Przy uszkodzonym zaworze spróbuję użyć kompresora i wtłoczyć impulsowo w wężyk od N75 do zaworu przy turbinie około 1-2 barów - wyjdzie mi w ten sposób ewentualna nieszczelność wężyków lub może zawór przy turbinie się "rozrusza".
6) Hit hitów... zawód, który kupiłem na allegro jest niesprawny (patrz kilka postów wyżej) ! Sprawdziłem go omomierzem i przez podłączenie do źródła 12 V - wszystko wskazuje na to, że jest uszkodzony. Testu N75 z poziomu sterownika komputera samochodu też nie zdaje... Szczęśliwy

Ponownie zatem ostrzegam przez zakupami w firmie MOTO-MAR BYDGOSZCZ. (nick Allegro 1moto-mar1). Oferta tej firmy to najbezczelniejszy przykład oszustwa z jakim spotkałem się przez 11 lat korzystania z Allegro i kilka tysięcy zrealizowanych transakcji.

Tak więc póki co przegrywam z oszustem z Allegro, przegrywam z pogodą, przegrywam w walce obejmującej potwierdzenie i wykluczenie usterki. Szczęśliwy Pocieszam się tylko, że idzie mozolnie, ale do przodu i sporo nowych rzeczy się nauczyłem mi.in. dzięki pomocy kolegi Pinka (dziękuję Szczęśliwy !), które sprawiły, że przewertowałem sporą ilość postów na wszelakich forach tematycznych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pon 20:38, 11 Lis 2013, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 17:45, 16 Lis 2013 Temat postu:

Victory !! Pierwszy etap zwycięstwa za mną - choć jest i pole do dalszego grzebania w temacie ciśnienia turbiny. Póki co problem notlauf'a zwalczyłem i auto kręci się bez problemu do 4500 obrotów/min. Przyczyną był uszkodzony czarny wężyk biegnący od turbiny do N75. Demontaż, czyszczenie, poprawny montaż --> i wszystko działa tak jak należy. A w jaki sposób doszedłem do tego, że on jest przyczyną ? Zakupiłem w aptece strzykawkę 100 ml Szczęśliwy i podpinałem ją po kolei do wężyków z N75. Zielony trzymał ciśnienie prawidłowo, czarny był nieszczelny - słyszałem jak to co wdmuchałem od góry ucieka gdzieś w okolicy ściany grodziowej między silnikiem i kabiną auta, okazało się, że problem jest przy samym mocowaniu przy turbinie. Do potwierdzenia tego faktu był mi potrzebny tylko kanał, latarka i wejście pod auto -dalsza naprawa zajęła mi już 3 minuty. W razie braku możliwości naprawy wężyka trzeba kupić nowy, mnie udało się go odrobinę skrócić i po kłopocie. Podejrzewałem to też na podstawie innej obserwacji: wcześniej w momencie kiedy pracował silnik nie czułem żadnego ciśnienia/podciśnienia z czarnego wężyka biegnącego do N75. Po naprawie czuć ciśnienie powietrza przy przytykaniu tego wężyka.

A tutaj widok na wężyki biegnące od turbiny w stronę N75 (robione komórką Smutny ).



Poprawność działania samego zaworu N75 wykluczyłem wcześniej poprzez podłączenie go do zasilacza prądu stałego 12 V i dmuchanie w poszczególne króćce. Jego działanie jest następujące: w momencie normalnej pracy czyli odczytania przez ECU prawidłowego ciśnienia turbiny zawór jest otwarty na linii 1-2. W momencie kiedy następuje przeładowanie turbiny na zawór jest podawane zasilanie 12 V i następuje otwarcie N75 na linii 1-3 - w efekcie ciśnienie wysterowuje zawór wastegate znajdującą się przy turbinie i ciśnienie doładowania z turbiny jest obniżane. W moim przypadku N75 się otwierał, ale w związku z nieszczelnością obwodu sterowania ciśnieniowego, na zawór nie działała żadna siła i turbo cały czas dmuchało z maksymalną wydajnością.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Wto 18:37, 08 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekA2
 
 


Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:48, 03 Lip 2014 Temat postu:

witam,
w mojej A2 po wymianie uszczelki pod głowicą pojawił się problem ze spadkiem mocy. Wykluczyliśmy nieszczelność, podmieniliśmy n75, przepływomierz i dalej to samo. Słychać gwizd/syk z okolic turbiny, lepiej słyszalny w kabinie. Przepływomierz to wymysł dzisiejszego mechanika, który twierdził, że ciśnienie w układzie jest prawidłowe tylko "przepływomierz niedomaga - bo ma 2x zbyt małe wskazania". Ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze może być przyczyną ? Z góry dzięki za odpowiedzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
max_mind
 
 


Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 22:37, 03 Lip 2014 Temat postu:

KrzysiekA2 napisał:
witam,
w mojej A2 po wymianie uszczelki pod głowicą pojawił się problem ze spadkiem mocy. Wykluczyliśmy nieszczelność, podmieniliśmy n75, przepływomierz i dalej to samo. Słychać gwizd/syk z okolic turbiny, lepiej słyszalny w kabinie. Przepływomierz to wymysł dzisiejszego mechanika, który twierdził, że ciśnienie w układzie jest prawidłowe tylko "przepływomierz niedomaga - bo ma 2x zbyt małe wskazania". Ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze może być przyczyną ? Z góry dzięki za odpowiedzi


Doprecyzuje problem kolegi, wyraźny spadek mocy po przekroczeniu 2.5 tys obrotów tak jakby otwierał się westgate i całe doładowanie uciekało. Po przekroczeniu 2.5 tys wyraźnie slychach uchdzące gdzieś powietrze. v max 140km/h idealnie na 2.4tys obrotów więcej nie ciągnie. Podmieniliśmy przepływke i n75 z mojego auta, sprawdziliśmy intercooler, węże oraz układ wężyków podciśnienia wszystko jest git.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 0:35, 04 Lip 2014 Temat postu:

Przydałyby się:
1) błędy z kompa
2) logi dynamiczne przygotowane zgodnie z poradami opisanymi na forum.
Jeśli to rzeczywiście przeładowanie to zapewne będzie widać po błędach.
Przy czym u mnie jak pojawiało się przeładowanie to nic nie było słychać w kabinie, po prostu auto przestawało żwawo reagować na dodawanie gazu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 6:31, 04 Lip 2014 Temat postu:

Daj dynamicznie 011 i 03 razem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
max_mind
 
 


Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 7:06, 04 Lip 2014 Temat postu:

błędów na kompie brak. logi się robią

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 9:14, 04 Lip 2014 Temat postu:

Bledy nie musza byc na podstawie wskazań przeplywki i turbiny mozna sie wypowiedziec czy jest nieszczelnosc i gdzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
exseed
 
 


Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 17:00, 04 Lip 2014 Temat postu:

ja miałem podobny problem... okazało się ze miałem nieszczelny intercoller który zasysał lewe powietrze auto tracilo moc.. po wymianie wszystko wróciło do normy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
max_mind
 
 


Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 18:01, 04 Lip 2014 Temat postu:

Ktoś z Was wie jak zrobic logi dynamczne polskim vagiem, moj kabel nie obsluguje vag can. na podstawie logów statycznych po dodaniu gazu moge powiedzieć ze turbina na kanale 11 ma idealne odwzorowanie do wartości żądanych. Natomiast na kanale 3 wartość żadana rośnie natomiast aktualna wogle się nie zmienia. Czy aby wykluczyć intercooler moge połączyć rury ze sobą pomijając go ? Czy za ciepłe powietrze nie zaszkodzi silniczkowi ? z gory dzieki za odp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 18:44, 04 Lip 2014 Temat postu:

Daj logi, zrob je vagiem 311-2, bez nich to wróżenie s fusów musze mieć zlogowane 011 i 03 jednoczesnie, jeżeli wartości doładowania są ok a wartości przeplywki przy pelnym bucie w podłogę są większe niż żądane to jest nieszczelnosc miedzy turbawka a kolektorem ssacym, wrzuć to zobacze co i jak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
max_mind
 
 


Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 19:21, 04 Lip 2014 Temat postu:

Mam kabel który obsluguje tylko i wylacznie polskiego vaga. Kolega ma kabel do vag cana ale nie ma sterowników czy ktoś z Was może tak owe posiada?. Jak z tym intercoolerem czy można go pominąc zakłądając wąż od mojego a2 ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:22, 04 Lip 2014 Temat postu:

max_mind napisał:
Mam kabel który obsluguje tylko i wylacznie polskiego vaga. Kolega ma kabel do vag cana ale nie ma sterowników czy ktoś z Was może tak owe posiada?. Jak z tym intercoolerem czy można go pominąc zakłądając wąż od mojego a2 ?


kabel który obsługuje polskiego vaga spokojnie powinien obsłuzyc 311-2- ten vag nie jest po canie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
max_mind
 
 


Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 23:53, 04 Lip 2014 Temat postu:

Niestety ale nie obsluguje mam kabel k+can commander.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 4:47, 05 Lip 2014 Temat postu:

max_mind napisał:
Niestety ale nie obsluguje mam kabel k+can commander.
racja ten nie obsluguje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysiekA2
 
 


Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 16:40, 07 Lis 2014 Temat postu:

Magik naprawił. Jeździ już znacznie lepiej, spalanie mniejsze. Co ciekawe - pomogła wymiana n75 i przepływomierza. Dziwna sprawa, bo podmieniałem i to i to i nic nie pomagało. (!) Dodam, że mechanik nie wiedział, że wcześniej to podmieniałem. Zna ktoś jakieś wytłumaczenie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin