Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Spadek mocy 1.4 TDI 75KM [AMF/BHC]

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
mkf93
 
 


Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:24, 22 Gru 2012 Temat postu: Spadek mocy 1.4 TDI 75KM [AMF/BHC]

1.4 TDI 75KM. Jakiś czas temu na autostradzie samochód stracił moc. Po ponownym uruchomieniu auta wszystko wróciło do normy ale tak przy 120 km/h sytuacja się powtarza (nieraz też w mieście się wyłączy). Auto dałem do mechanika i była robiona turbina (zmiana uszczelnienia bo mechanik powiedział że poza tym nie ma co ruszać bo jest ok). Lecz to nic nie dało i jest ciągle tak samo. Wywala mi tylko ten błąd 17965 ciśnienie doładowania zbyt wysokie (przeładowanie).
Proszę o pomoc Wink

Edit: zmieniłem lekko temat
/beerkoff


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:55, 22 Gru 2012 Temat postu:

tryb awaryjny, silnik 90KM czy 75KM? bo na WG i VNT inne sa diagnozy co do naprawy. Następnym razem prosze pisac jakiego silnika to dotyczy wraz z oznaczeniem silnika - poprawione w ramach wyjatku

W turbinach WG przeładowanie powoduje, niesprawny N75 - bardzo czesto, nieszczelnosc w przewodach podciśnienia zaworu, bardzo żadko niesprawna gruszke, w VNT- niesprawny N75- zadko, zatarte kierownice turbiny 98% przypadków. w Wg mozna zmostkowac wezyki i jak nie bedzie trybu awaryjnego i z dołu mocy nie bedzie to wina N75, po naprawie wrzuc logi dynamiczne 011.
Niedoładowanie w WG- niesprawny N75, uszkodzona gruszka lub zawór spustowy, w VNT nieszczelnosc przewodów, niesprawny N75, dziura w gruszce. Wszystko mozna zdiagnozowac za pomoca vaga i troche doswiadczenia z kombinacja przewodów podcisnienia.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 20:24, 22 Gru 2012, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mkf93
 
 


Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 13:58, 02 Sty 2013 Temat postu:

Witam ponownie,
Wymieniłem zawór N75 i wszystko działa jak należy.
Jeszcze raz dziękuje za pomoc
Pozdrawiam Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 22:03, 05 Lut 2013 Temat postu:

Mam podobny problem do opisywanego powyżej. Moja A2 1.4 TDI 75KM (AMF) od dłuższego czasu boryka się z odczuwalnym spadkiem mocy. Silnik jest zmulony, odczuwalna jest ogromna turbodziura, mam również wrażenie że silnik zauważalnie gorzej pracuje i jest głośniejszy. Spalanie jakie mam obecnie też nie należy do najniższych, raczej nie spada poniżej 4,9l - 5,1l w trasie a pamiętam na tym silniku wyniki w granicach 3,5l.

Obecnie momenty kiedy silnik ma odpowiednią moc i elastyczność zdarzają się coraz rzadziej. W związku z powyższym, czy Waszym zdaniem wymiana zaworu N75 przyniesie u mnie oczekiwaną poprawę czy też powinienem upatrywać przyczyn moich problemów gdzieś indziej?.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 23:27, 05 Lut 2013 Temat postu:

Bez logów dynamicznych to wróżenie z fusów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fainalit
 
 


Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Słupska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:40, 29 Cze 2013 Temat postu:

A ja muszę dodać coś od siebie. Miałem taki sam problem i przy 120 wylanczala się turbina a pod machą coś wtedy cykało. Okazało się ze był rozłączony jeden z przewodów na szybko złączkę. Lecz nie było go widać. Wiec jak ktoś ma takie objawy radziłbym pierwsze co sprawdzić szczelność wszystkich przewodów od powietrza. O ile pomoże ta informacja będę się cieszył że mogłem pomóc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 15:59, 26 Paź 2013 Temat postu:

Jak nie urok to... dopadło i mnie. 1.4 TDI AMF, oczywiście auto mam prawie od roku, ale dopiero teraz trafiła mi się pierwsza długa podróż na drugi koniec Polski. Po 6h jazdy, 30 km przed celem turbo powiedziało, że nie będzie dmuchać - w efekcie miałem wolnossącego muła. Było to przy dosyć gwałtownym wyprzedzaniu i obroty mocno wzrosły - podejrzewam przeładowanie turbo. Przejechałem 30 km z obrotomierzem ledwie dochodzącym do 3000 obr/min, zgasiłem auto i po powrocie 10 min później silniczek wrócił do normy. Kolejna prosta, gaz w podłogę i na 4 biegu przy 4 tys obrotów znowu spadek mocy. Zapłon OFF --> zapłon ON i wszystko wraca do normy, ale ... na zegarach ani minimalnej namiastki komunikatu błędu (?). Jak na złość kabelek zostawiłem w domu, 500 km od miejsca pobytu czyli o odczytanie błędów mogę najwyżej pomarzyć.

Kolego Pink,
mógłbyś napisać coś więcej jak dokładnie łączyć wężyki, żeby wyeliminować N75 ?
I sprawa druga: czy gdybym podrzucił Ci logi zgodnie z wytycznymi, które przedstawiłeś w innym wątku to byłbyś w stanie poświęcić chwilkę, aby je przeanalizować ? - dla mnie to czarna magia i tylko podstawowe parametry potrafię rozpoznać. Z góry dzięki za odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 17:34, 26 Paź 2013 Temat postu:

masz notlauf, wrzuc logi dynamiczne grupy 011, logi po skasowaniu notlaufu czyli po wyłączeniu i włączeniu zapłonu, po drugie notlauf jets od samego dołu czy załapuje powyżej 3000obr?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 17:36, 26 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 13:18, 27 Paź 2013 Temat postu:

Logi bardzo chętnie zrobię i wrzucę do oceny, niestety dostęp do kabla będę miał dopiero pod koniec tygodnia Smutny.
Co masz dokładnie na myśli pisząc "notlauf" ? Mam się spodziewać, że to niekoniecznie musi być związane z nieszczelnościami w układzie turbiny, względnie problemem z N75 ? Spadek mocy następuje w momencie kiedy na wyższym biegu zakręcę auto w okolice 3,5 - 4 tysięcy obrotów, po takiej sytuacji auto ledwo jedzie w każdym zakresie obrotów i obrotomierz ledwo dochodzi do 3 tys (mozolnie).

Przegrzebałem trochę fora o tematyce grupy VAG i widzę, że podobne problemy kończą się wymianą przewodów ciśnieniowych, N75, włącznie z samą turbiną. Z oczywistych względów ostatnią opcję wolałbym pominąć w najbliższych wydatkach Szczęśliwy Jakie według Ciebie są szanse, że to turbo ? Walnięta turbina WG potrafi dawać takie objawy - spotkałeś się z takim przypadkiem ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 13:23, 27 Paź 2013 Temat postu:

W turbinie WG przeladowanie a tak wychodzi ze masz to wina nieszczelności wężyka n75 lub zepsuty n75 albo zawór spustowy turbiny uszkodzony a to żadko, turbinę wykluczam

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 14:53, 27 Paź 2013 Temat postu:

Grzebiąc po forach internetowych wynalazłem sporo informacji na temat N75. Jest sporo podpowiedzi jak wyczyścić/rozłożyć N75, w części przypadków ponoć to dało efekt pozytywny (pytanie na jak długo...).
Druga wskazówka jaka mnie zaciekawiła: aby zdiagnozować poprawność działania N75 warto podmienić go z N18 - ponoć tak samo działają, nawet mają takie same oznaczenia tylko różnią się końcówką (biała N75 , czarna N18). Czy ktoś może to potwierdzić ?

Sprawdziłem u siebie na szybko i mój N75 ma... czarną końcówkę (?). Opis z mojego zaworu N75 : 1H0 906 627(obok niego jest 028 906 283).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 15:32, 27 Paź 2013 Temat postu:

Podmienia sie zawory z turbiny vnt o zmiennej geometrii a ty masz turbinę WG. Czytales o silniku 1.9 tdi, tam tylko 90KM z lat 97-98 AGR ma turbinę WG reszta tdi i 90KM po 99r ma turbinę vnt, vnt ma tez 1.4 tdi 90KM i 70KM. Wyslij mi foty swojego zaworu

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 15:34, 27 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 12:22, 03 Lis 2013 Temat postu:

Mój zawór wygląda tak jak poniżej - domniemywam, że to poszukiwany N75, prawda ? Wchodzi "na niego" brązowa wtyczka z instalacji elektrycznej.







Spróbuję go przeczyścić "na szybko" bez rozbierania, chyba mu w ten sposób nie zaszkodzę - i jeśli los okaże się litościwy to po południu będę mógł wreszcie zrobić logi dynamiczne. Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 12:25, 03 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:37, 04 Lis 2013 Temat postu:

Złośliwość rzeczy martwych + paskudna pogoda działają ostatnio przeciwko mnie, ale w końcu mam upragnione logi !! Szczęśliwy

Bardzo proszę o ocenę tego, co udało mi się zebrać - logi 03, 08 i 11 poniżej:

Wersja XLS:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Wersja TXT (tekst rozdzielany znakami tabulacji):
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Po odczytaniu sterownika silnika otrzymałem błąd jak poniżej:

1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pon 20:37, 04 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:42, 04 Lis 2013 Temat postu:

Błąd wskazuje na przekroczone ciśnienie doładowania co zresztą widać w bloku 011. Nie wszedł Ci po czymś takim w tryb awaryjny?.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:45, 04 Lis 2013 Temat postu:

Przeładowanie- tryb awaryjny- jak tak dalej będziesz jezdzil to turbina pofrunie i silnik się rozbiegnie i go nie zgasisz az olej się spali albo silnik rozleci http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY wiec zanim nie naprawisz nie wciskaj gazu do dechy

Przy turbinie WG najpierw poszukaj nieszczelności w przewodach od podciśnienia do zaworu i do gruszki, sprawdz czy działa gruszka upustowa turbiny WG, jak ok to zostaje N75


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pon 20:46, 04 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 21:08, 04 Lis 2013 Temat postu:

Dziękuję Wam bardzo Koledzy. Tak, po dojściu do 4 tys obrotów, auto weszło w tryb awaryjny, zgodnie z tym co napisałem we wcześniejszych postach, w efekcie turbo całkiem przestało dmuchać. Autem nie jeżdżę ostro, ale za wszelką cenę chcę usunąć usterkę i mieć spokój.

Teraz seria pytań z mojej strony:
1) Czy czujnik na zdjęciach powyżej to rzeczywiście N75 ?
2) Na jaki mogę go zamienić ? Są jakieś alternatywne typy czy tylko 1H0906627 pasuje (nie ma białej końcówki, ale może nie musi mieć ? ) ?
3) Jak sprawdzić czy po wymianie N75 auto będzie chodzić OK ? Znowu logi i sprawdzanie czy turbo się wyłączy ? Nie chciałbym zbytnio katować silnika... Smutny
4) Kolego Pink:
" sprawdz czy działa gruszka upustowa turbiny WG"
możesz rozwinąć i wskazać jak się do tego zabrać, względnie gdzie szukać odpowiedzi ?
5) Co do filmu - już miałem okazję widzieć podobne nagrania wcześniej. Pytanie za 100 pkt'ów ? Czy w przypadku takiej awarii dusić silnik wysokim biegiem czy uciekać gdzie pieprz rośnie i łudzić się, że szybko samo zgaśnie Szczęśliwy ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 22:28, 04 Lis 2013 Temat postu:

Trochę to wszystko jest przerażające ale prawda jest taka że u nas 98% diesli ma kręcone przebiegi a później mamy to co mamy :/. Aż zacząłem się zastanawiam czy nie ściągnąć węża od IC żeby zobaczyć ile oleju mi się z niego wyleje. Z drugiej strony oleju mi nie ubywa... ech za dużo mam zmartwień związanych z utrzymaniem tego auta Smutny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gentelmanv
 
 


Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 23:09, 04 Lis 2013 Temat postu:

sagemini napisał:
Trochę to wszystko jest przerażające ale prawda jest taka że u nas 98% diesli ma kręcone przebiegi a później mamy to co mamy :/. Aż zacząłem się zastanawiam czy nie ściągnąć węża od IC żeby zobaczyć ile oleju mi się z niego wyleje. Z drugiej strony oleju mi nie ubywa... ech za dużo mam zmartwień związanych z utrzymaniem tego auta Smutny.


98% diesli z niemiec,tyle tam śpecy ze cieżko wieżyc mi w te książki serwisowe...ja tam kupuje auta z włoch poobdzierane może i są ale nie kręcone mam pewnego gościa tam,teścia starym rodzinie sprowadziłem i jakoś nie narzekają..a auto to rzecz nabyta i zawsze trzeba dokładać do niego jak jezdzi duzo..wszystko sie zużywa.. niema reguły czy stare czy nowe..chyba ze w niedziele odświeta sie jezdzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Wto 13:07, 05 Lis 2013 Temat postu:

gentelmanv napisał:
sagemini napisał:
Trochę to wszystko jest przerażające ale prawda jest taka że u nas 98% diesli ma kręcone przebiegi a później mamy to co mamy :/. Aż zacząłem się zastanawiam czy nie ściągnąć węża od IC żeby zobaczyć ile oleju mi się z niego wyleje. Z drugiej strony oleju mi nie ubywa... ech za dużo mam zmartwień związanych z utrzymaniem tego auta Smutny.


98% diesli z niemiec,tyle tam śpecy ze cieżko wieżyc mi w te książki serwisowe...ja tam kupuje auta z włoch poobdzierane może i są ale nie kręcone mam pewnego gościa tam,teścia starym rodzinie sprowadziłem i jakoś nie narzekają..a auto to rzecz nabyta i zawsze trzeba dokładać do niego jak jezdzi duzo..wszystko sie zużywa.. niema reguły czy stare czy nowe..chyba ze w niedziele odświeta sie jezdzi




to witaj w klubie ja też mam z Włoch i podobno ori przebieg bo Włoch ma w dupie ile auto ma przejechane oni sprzedają i kupują instynktem za dużo przy tym nie myśląc -opinia ludzi co odkupują od nich auta
no i ciekawostka w moim nie było nic podrapane czyli zderzaki i inne tego typu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin