Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Wciąga olej

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
aronus
 
 


Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 15:26, 04 Lut 2014 Temat postu: Wciąga olej

Witam. Moje 1.4 TDI 75 KM bierze olej. Samochód kupiłem w czerwcu zeszłego roku i było dobrze. Wymieniłem olej i potem zauważyłem że troche bierze olej i kopci strasznie. Zaczeło się od 1L/2000 km teraz jest to już 1L/500 km. Będąc z tym u mechanika stwerdził że do wymiany są prawdopodobnie pierścienie. Czy któryś/któraś z Was mieli podobny problem? Ile taka wymiana kosztuje i gdzie dobrze to zrobią?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 16:56, 04 Lut 2014 Temat postu:

W tdi jeżeli silnik bierze olej to najpierw sprawdza się turbinę później można brać pod uwagę zużyte prowadnice i uszczelniacze zaworów a na końcu pierścienie.
Podam historię użytkownika 1,4tdi któremu wychodziło 1l/1000km oleju.
Dokonał naprawy turbiny i wymiany prowadnic zaworowych - koszt ok 2500zł.
Po naprawie zużycie oleju jeszcze większe.
Kupuje drugi silnik tzw słupek i wymienia, ale u innego mechanika.
Mechanik stwierdza, że turbina nadaje się tylko do regeneracji czyli wcześniej został oszukany albo źle została przeprowadzona regeneracja turbiny.
Zaczęło się to wszystko od zalania oleju silnikowego z normą 502. 00 dla benzyny czyli dla diesla 505.00 , jak długo jeździł na takim oleju to nie wiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aronus
 
 


Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 12:16, 05 Lut 2014 Temat postu:

A gdzie można by kupić silnik nowy i jak to jest z wymianą?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 12:24, 05 Lut 2014 Temat postu:

W takim przypadku to się kupuje używany, bo nowy o ile byś taki dostał gdzieś na magazynie w Niemczech będzie droższy nic samochód Mruga. Mechanik wymieni bez problemu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Śro 12:25, 05 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 12:38, 05 Lut 2014 Temat postu:

Zaraz chcesz wymieniać silnik, wymiana ma sens gdy faktycznie jest zużyty, głośno i nie równo pracuje itd. Pisałem o turbinie, że jest to główna przyczyna tzw brania oleju, oglądałeś dolot do turbiny - zbiera się olej, czy turbina ma duży luz na wirniku.
Silniki są wystawione na allegro i są to gołe słupki bez osprzętu i pompowtryskiwaczy oraz droższe z tymi elementami. Czasami są okazje, że silnik jest jeszcze zamontowany w aucie i można ocenić jego pracę.
Silniki 1,4tdi były montowane w audi, vw polo i lupo, seatach ibiza i arosa oraz w skodach fabia.
Szukaj w tych ogłoszeniach [link widoczny dla zalogowanych]

Tu jest ciekawa oferta [link widoczny dla zalogowanych] i jeszcze ten [link widoczny dla zalogowanych]

Zakładam, że masz silnik o oznaczeniu AMF a nie BHC.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Śro 17:06, 05 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aronus
 
 


Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:01, 05 Lut 2014 Temat postu:

No chodziło mi oczywiście o używany:) Nie nie oglądałem turbiny.
Tak AMF. No a czy taki silnik będzie idealnie pasował do audi skoro jest od VW? Zaprowadze jeszcze do jakiegoś dobrego mechanika żeby zobaczył co jest nie tak tylko najpierw takiego znajdę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:19, 05 Lut 2014 Temat postu:

Nawet jak zdecydujesz o wymianie silnika to turbinę praktycznie też powinno się zregenerować chyba, że mechanik stwierdzi na 100% - turbina jest ok to wiadomo silnik kaput. Sprawdź turbinę i ewentualnie daj do regeneracji i jak zamontujesz i zużycie oleju spadnie do 1l/10000km to zostawisz silnik w spokoju.
Mechanik niech sprawdzi jeszcze drożność odmy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Śro 20:21, 05 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:15, 05 Lut 2014 Temat postu:

Jeśli kopci to może byc silnik zużyty ale niekoniecznie. Przy niesprawnym turbo kopci i olejj ubywa sporo. Zrób u kumatego mechaniorka diagnozę.
Jeśli pomiary ciśnień wyjdą beznadziejne dopiero można myslec czy naprawiać, czy wymieniać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aronus
 
 


Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:39, 05 Lut 2014 Temat postu:

Ok poszukam kogoś w okolicy kto zrobi mi diagnozę i się zobaczy, wolałbym naprawić tylko żeby było co bo pakować pieniążki na próżno to nie ma sensu.

Jeszcze pytanko robił ktoś z was regeneracje? Ile was to wyszło zł?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez aronus dnia Śro 21:44, 05 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:49, 05 Lut 2014 Temat postu:

Regeneracja od 600zł a tutaj masz ofertę za 800zł - [link widoczny dla zalogowanych]

Daj znać co mechanik wykrył.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 9:00, 06 Lut 2014 Temat postu:

Filmik super. Jak robia tak jak na filmie to można polecac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:33, 06 Lut 2014 Temat postu:

Ja sceptycznie podchodzę do regeneracji, żadna mi nie wytrzymała więcej niż 30 tys km , regenerując nie potrafią dobrze wyważyć wirnika chociaż tak mówią, najlepiej zrobić test po regeneracji autostrada i gaz do deski przez 10 min, co 3 regenerowana tego nie wytrzyma- do turbin brak fabrycznych czesci garret ich nie dostarcza na wtórny rynek a części do nich to chińskie podróbki i stad problemy. Turbo najpierw należy sprawdzić zanim dasz do regeneracji, turbiny WG sa dość wytrzymałe. W tych czasach najlepiej poszukać silnika używanego z uwagi na niskie ceny , nie musi być z A2 ważne żeby miał takie same mocowania, poszukaj gołego słupka z fabii II, fox-a i itp. z ostatnich lat produkcji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miko1988
 
 


Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 13:21, 06 Lut 2014 Temat postu:

Mam takie propo żeby dokładnie sprawdzić szczelność układu pomiędzy turbo a kolektorem.
Może to całkiem inny przypadek ale miałem tak kiedyś z Vectrą, że wszystko było ok aż tu nagle na 200 km pociągnął 1,5 l oleju i zaczął strasznie kopcić.
Byłem u mechaniórów i każdy, że albo pierścienie albo turbo i żeby szykować kasę :/
Postanowiłem sam jeszcze poszukać problemu, na kompie o dziwo jeden błąd coś o składzie spalin ale to prawdopodobnie od przepalonego oleju, poza tym wszystko niby ok.
Jak grzebałem pod maską na zapalonym silniku kazałem ojcu dodać ostro gazu i wtedy okazało się, że w wężu gumowym jest podłużna dziura i wywala powietrze.
Po rozebraniu i wyjęciu intercoolera okazało się, że jakimś cudem przez turbo wyssało olej i tam jest sporo brakującego oleju. Po wymianie węża problem znikł, oleju nie ubywało wcale i turbo też chodziło jak należy. Sprawdź czy węże są szczelne i czy nie ma w nich świeżego oleju. Co dziwne nie było błędu o ciśnieniu doładowania choć tam turbo miało zmienną geometrię.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 13:45, 06 Lut 2014 Temat postu:

Masz rację z tą szczelnością a raczej brakiem. Miałem o tym wspominać gdyż mój kolega też miał taki przypadek w Polo 1,9tdi i zorientował się właśnie po czarnych spalinach ale nie wiem czy w takim przypadku następuje zwiększone zużycie oleju. Możliwe, że następuje zakłócenie ciśnień od odmy silnika do kolektora ssącego i wtedy silnik zaciąga sobie olej właśnie przez odmę.
Wracając do turbiny to nowa kosztuje 2,5tyś zł w tym sklepie: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aronus
 
 


Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 22:58, 11 Lut 2014 Temat postu:

Byłem dzisiaj i mechanika podobno jeden z lepszych u mnie w okolicy i stwierdził ze to nie turbina (odpial jakiś 'waz' gruby gumowy kazał mi gazowac no i mówi ze na pewno nie turbina). Powiedział ze pierścienie do wymiany będę miał. Pytając o cenę powiedział tylko ze wyjęcie i włożenie silnika będzie kosztowało 800zl. Duzo/malo? Chciałbym przy okazji wymienić rozrząd bo już 162tys ma. Co o tym myślicie wszystkim?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
houek
 
 


Dołączył: 30 Lip 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 9:28, 12 Lut 2014 Temat postu:

Pierścienie przy 162tys km????????
Ja bym sprawdził głowicę, a konkretnie prowadnice i uszczelniacze zaworowe. To jest często w TDI przyczyną "pijactwa" Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 10:12, 12 Lut 2014 Temat postu:

Ciekawa metoda sprawdzania turbiny - odpiąć wąż i gazować.
Czy mechanik chce wyjąć i włożyć silnik za 800zł w celu wymiany pierścieni i jest w tej cenie ta wymiana, a wymiana rozrządu jest przy okazji rozbierania silnika. Jak zdejmie głowicę to jest okazja wymienić prowadnice zaworów.

Czy ten silnik na pewno ma przejechane 162kkm?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 10:14, 12 Lut 2014 Temat postu:

Przebieg w 100% pewny? Sprawdź sobie kompresje - tylko ze gdyby była niewłaściwa oprócz tego że je olej miał byś jeszcze inne objawy.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Śro 10:16, 12 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aronus
 
 


Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 16:03, 13 Lut 2014 Temat postu:

No czy przebieg w 100% pewny to nie mam pojęcia. Samochód kupiłem w czerwcu zeszłego roku. Wyjmować silnik będzie do wymiany pierścieni bo o rozrządzie mu jeszcze nic nie mówiłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
20omega
 
 


Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 16:12, 20 Lis 2014 Temat postu:

A jakie kody silników są identyczne jak AMF. chodzi mi o kompletne słupki , głowice. ? Czy np 6Q0 z vw polo jest ten sam? U mnie też bierze olej i głośno chodzi silnik, podejrzewam uszczelniacze zaworowe do wymiany, uszczelniacze wtrysków też i tu pytanie czy regenerować głowicę czy wymienić słupek. a może samą głowicę. Silnik oprócz tych dolegliwości fajnie ciągnie ale to nie to. Dzięki za info..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin