Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Wymiana Pierscieni

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
budzyn55
 
 


Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubartów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 22:09, 21 Lut 2016 Temat postu: Wymiana Pierscieni

Witam
Posiadam Audi a2 1.4 tdi 2001 rok mam pytanie czy pierscienie moga odpowiadac za duze dymienie przy odpalanie i po uplywie 5-10 min przestaje dymić . Mechanik mowił ze brakuje cisnienia w jednym z cylindrów i trzeba wymienic pierscienie . Czy to moga byc tego przyczyny ? Wiem ze przyczyn moze byc duzo ale 2 tyg temu zostalo wymienione : uszczelka głowicy , pompa wody , pompowtryskiwacz i rozrzad wszystko mnie wyszlo prawie 3tys. Wiec teraz nic mi nie pozostaje jak zrobic do konca auto zeby bylo jak nowe ;-) . Bardzo prosze o porade bo moze jestem poprostu naciagany ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ilak
 
 


Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:43, 29 Lut 2016 Temat postu:

Trzeba sprawdzić korekty wtrysków na zimno przy odpalaniu (łatwo po korekcie stwierdzić który cylinder) . Kompresje i kompresje z próbą olejową.
U mnie kompresja na zimnym była:
27,5 28,5 29
70oC
26 30 30
próba olejowa
30 30 30
czyli winowajcą był dół
efekt dymienie (jasny gęsty dym około 3 min) finalnie gładź pierwszego cylindra zajechana po pomiarach 3 korby krzywe. Decyzja remont silnika. Koszt finalny wyjdzie 10k PLN


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 22:05, 29 Lut 2016 Temat postu:

ilak napisał:
Trzeba sprawdzić korekty wtrysków na zimno przy odpalaniu (łatwo po korekcie stwierdzić który cylinder) . Kompresje i kompresje z próbą olejową.
U mnie kompresja na zimnym była:
27,5 28,5 29
70oC
26 30 30
próba olejowa
30 30 30
czyli winowajcą był dół
efekt dymienie (jasny gęsty dym około 3 min) finalnie gładź pierwszego cylindra zajechana po pomiarach 3 korby krzywe. Decyzja remont silnika. Koszt finalny wyjdzie 10k PLN












nie strasz takimi kwotami bo doprowadzisz gościa do depresji wiosennej
a tak na poważnie to ja nigdy bym silnika nie regenerował , robiłem to raz ze 20 lat temu i nigdy więcej , lepiej kupić silnik z gwarancją 6 miesięczna za 1 do 1,5 tys i wymiana ,zadnego grzebania babrania bo części wbrew pozorom są cholernie drogie do VW , tańsze są do forda ale kto o tym gada


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 22:06, 29 Lut 2016 Temat postu:

berthold61 napisał:
ilak napisał:
Trzeba sprawdzić korekty wtrysków na zimno przy odpalaniu (łatwo po korekcie stwierdzić który cylinder) . Kompresje i kompresje z próbą olejową.
U mnie kompresja na zimnym była:
27,5 28,5 29
70oC
26 30 30
próba olejowa
30 30 30
czyli winowajcą był dół
efekt dymienie (jasny gęsty dym około 3 min) finalnie gładź pierwszego cylindra zajechana po pomiarach 3 korby krzywe. Decyzja remont silnika. Koszt finalny wyjdzie 10k PLN










mogą to być również zwykłe uszczelniacze zaworów lub olej z intercolera się wypala , tych rzeczy nigdy nie można być pewnych


nie strasz takimi kwotami bo doprowadzisz gościa do depresji wiosennej
a tak na poważnie to ja nigdy bym silnika nie regenerował , robiłem to raz ze 20 lat temu i nigdy więcej , lepiej kupić silnik z gwarancją 6 miesięczna za 1 do 1,5 tys i wymiana ,zadnego grzebania babrania bo części wbrew pozorom są cholernie drogie do VW , tańsze są do forda ale kto o tym gada


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ilak
 
 


Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 22:18, 29 Lut 2016 Temat postu:

Cytat:

nie strasz takimi kwotami bo doprowadzisz gościa do depresji wiosennej


No niestety to jest realna kwota z zakupem paru narzędzi i przy własnoręcznym montażu i demontażu silnika usługi zlecone to regeneracja głowicy, regeneracja wtrysków, zrobienie dołu.


Cytat:

mogą to być również zwykłe uszczelniacze zaworów lub olej z intercolera się wypala , tych rzeczy nigdy nie można być pewnych


to potwierdzą testy o których napisałem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 22:29, 29 Lut 2016 Temat postu:

ilak napisał:
Cytat:

nie strasz takimi kwotami bo doprowadzisz gościa do depresji wiosennej


No niestety to jest realna kwota z zakupem paru narzędzi i przy własnoręcznym montażu i demontażu silnika usługi zlecone to regeneracja głowicy, regeneracja wtrysków, zrobienie dołu.


Cytat:

mogą to być również zwykłe uszczelniacze zaworów lub olej z intercolera się wypala , tych rzeczy nigdy nie można być pewnych


to potwierdzą testy o których napisałem



oczywiście wszystko się okaże ale autor powinien wiedzieć że ma wybór , regenerować czy lepiej wymienić cały motor ja zachęcam do tego drugiego bo to pewniejsze i tańsze rozwiązanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ilak
 
 


Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 22:34, 29 Lut 2016 Temat postu:

Cytat:
oczywiście wszystko się okaże ale autor powinien wiedzieć że ma wybór , regenerować czy lepiej wymienić cały motor ja zachęcam do tego drugiego bo to pewniejsze i tańsze rozwiązanie

Oczywiście że tańsze. W przypadku awarii góry (głowica) można robić bo jest można powiedzieć tanio, a dół no cóż kosztuje. Choć ja podąłem taką decyzję po obejrzeniu trzech "super silników" z palety po zdjęciu głowicy.[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 22:42, 29 Lut 2016 Temat postu:

Jakbym miał wydać 10 klocków na remont TDI z PD to zastanowiłbym się trzy razy czy nie zrobić swapa na 1.4 TDI z CR (to są silniki produkowane od 2014 r, zastępujące 1.6 TDI).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ilak
 
 


Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 22:51, 29 Lut 2016 Temat postu:

Tak naprawdę im nowszy tdi ze stajni VW tym z czasem okazuje się większym chłamem. W mojej opinii VW już dawno straciło serce do diesli. A 1.4 Tdi PD nie jest jeszcze taki tragiczny (osobiście wolę normalną pompę). Z pozytywów będę miał auto na dotarciu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 22:56, 29 Lut 2016 Temat postu:

Wiadomo, że zeciory to najlepsze silniki :-) Sam pamiętam swoje 1Z, pompę własnego pomysłu, wtryski 216'tki i program na 133KM i 300NM. Fajnie to szło w połączeniu ze skrzynią 6 biegową.

EDIT:
Generalnie im nowszy silnik tym większy krap. I to się niestety tyczy wszystkich producentów, nawet Fordów :-)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Pon 22:57, 29 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ilak
 
 


Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 22:59, 29 Lut 2016 Temat postu:

Mam jeszcze na stanie 2.5TDI AEL w a6 c4 5 garowa rzędówka ~170KM 6 biegów więc wiem o czym mówisz. Po prostu ochrona środowiska niestety zabija życie w dieslach.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ilak dnia Pon 23:00, 29 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 23:01, 29 Lut 2016 Temat postu:

Legendarny AEL...
Gdyby nie to, że A6C4 ma juz swój wiek (i ciężko znaleźć coś wartego uwagi) to kupiłbym sobie taki samochód jako drugi. A tak to poluję na A8 D2.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
budzyn55
 
 


Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubartów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 15:43, 01 Mar 2016 Temat postu:

Dzieki za odpowiedz
Przyczyna były oczywiscie Tłoki jeden z tłokow na 3 cylindrze był pękniety . Zostaly wymienione 3 tłoki oraz pierscienie . Do tego została wymieniona Turbina wiec autko smiga elegancko odpala bez zadnych problemow i bez zadnego dymienia ;-)
Z uszczelka głowicy , rozrzadem , turbina , pompowtryskiem i tłokami zmiescilem sie w 6tys .
Auto ma przebieg 269km wiec teraz mysle ze do 340tys pojezdze spokojnie
Pozdrawiam !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin