Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Adaptacja Climatronica i naprawa klap Audi A2 i itp.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Warsztat czyli zrób to sam
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 11:17, 12 Lis 2012 Temat postu: Adaptacja Climatronica i naprawa klap Audi A2 i itp.

[link widoczny dla zalogowanych]

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/hEZHmDokY70" frameborder="0" gesture="media" allow="encrypted-media"></iframe>

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/TgIPrqFVHc4" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture"></iframe>

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/wl-UuE1qW0g" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture"></iframe>


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pon 11:18, 12 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:14, 12 Lis 2012 Temat postu:

Gdyby ktoś musiał wymienic podaję nr czesci w A2 w ETKA w zależności od nr nadwozia

[link widoczny dla zalogowanych]


tu widac jak nie działa płynnie i się zacina
http://www.youtube.com/watch?v=P4Us42neDFQ

http://www.youtube.com/watch?v=4sICVX1dj7s

czesto słychac np. na wyłaczonym climatroniku w pozycji OFF na przekreconej stacyjce jak sterownik chce domknac kalpke a nie może lub trwa to długo


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pon 15:01, 12 Lis 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 23:33, 12 Lis 2012 Temat postu:

tak to wygląda z boku



Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 11:07, 21 Lis 2012 Temat postu:

Demontaż klap klimatronika bez ściagania deski rozdzielczej na przykładzie Audi A2
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Śro 21:17, 21 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:18, 21 Lis 2012 Temat postu:

Ostatni link już poprawiony i już powinien byc dostępny.

Post został pochwalony 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 11:17, 29 Lis 2012 Temat postu:

Dodatkowe informacje, zdjęcia z linka powyżej
[link widoczny dla zalogowanych]
w zdjęciu nr 4 pod nr 1 oznaczone sa blokady obudowy silniczków, bardzo cężko schodzą, trzeba uważac żeby nie połamać, najlepiej z boku podwazyc małym srubokręcikiem
Po zdjęciu zdjecie nr 8 górna klapę z zębami przesuwamy na maksa w lewo a dolna na maksa w prawo
Zdjecie nr 14 widac rozebrany silniczek. Wszystkie silniczki sa w A2 takie same róznia sie tylko kołami napędowymi na zewnątrz. Silniczek z kołem czarnym to V68, z białym V107. Po otwarciu silniczka podważamy od strony białej klapki silniczek i go wyciagamy, potem krecac kołem zewnetrznym ustawiamy by na potencjometrze wskazówka przesuneła sie w skrajne prawe położenie, ogranicznik zewnetrznego koła dotknał z lewej strony ogranicznika zdjęcie nr 13 . Zdejmujemy potencjometr i regenerujemy wg wczesniejszej porady. Potem zakładamy potencjometr i silniczek uważajac by strzałka i potencjometr były w swoim skrajnym położeniu jak opisano wyżej. Silniczek z białym kołem tak samo tylko strzałka ma być w lewym skrajnym połozeniu a ogranicznik koła jak na zdjęciu nr 12 - odwrotnie niz w silniczku V68. Tylko takie ustawienie silniczków i klap zebów w nagrzewnicy pozowli na prawidłowe funkcjonowanie i montaż cełego elementu silniczków. Silniczek V70 i V113 - tu nie ma róznicy jak zostana zamontowane i wstepnie ustawione.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Czw 11:19, 29 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 17:13, 29 Lis 2012 Temat postu:

Jakiś czas temu działałem z wymianą czujnika G263 (czujnik temperatury parownika), wymieniałem go na nowy. Miałem wszystko zdemontowane i teraz wiem jak podejść do tematu. W sobotę zabiorę się do oględzin tych mechanizmów.
Podziękowania dla kolegi PinkFloyd za przygotowane na 5 materiałów pokazowych odnośnie klimatrionika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 17:45, 29 Lis 2012 Temat postu:

ja w weekend zabieram sie za V70 do tego wyciagamy schowek, jak u kogos adaptacja sie nie uruchomi jak w poradach to po wykasowaniu bledow nalezy bezposrednio wejsc w BS i wybrac blok 01 i GO i czekac az wartosci zejda do zera i zobaczyc czy sa bledy, w bloku 01 w BS wartosci w okienkach nie powinny na zgaszonym silniku i przekreconej stacyjce sie zmieniac przed uruchomieniem adaptacji przyciskiem GO jak tak jest potencjometr w danym okienku jest juz zabrudzony, pierwsze od lewej V68, V70, V107, V113. Zanim adaptacja sie uruchomi moze to potrwac jak potencjometry sa brudne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tobi71
 
 


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 7:00, 30 Lis 2012 Temat postu:

Można poprosić o poradę krok po kroku odnośnie adaptacji klimatronika. Dziękuję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 9:03, 30 Lis 2012 Temat postu:

Wchodziś w sterownik klimatronika [link widoczny dla zalogowanych] odczytujesz błędy Fauld Codes i jeśli jakieś się pojawiły wykasuj je i zapamiętaj ,
potem wchodzisz w
basic settings(04),
blok 001 - zaczekaj aż wszystkie wartości zejdą do zera i zrób
[Adaptację -10]
Chanel 00 [Test] > [Save] - (czyli przywróć ustawienia fabryczne) ,
do testu tylko zapłon na zgaszonym silniku.
oczywiście do tego tylko pełny vag.
Odczytujesz błędy- jak nie ma to OK, jak są trzeba przeprowadzić naprawę


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 9:13, 30 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 9:58, 02 Gru 2012 Temat postu:

Wymiana silniczka V70
Wyrzucamy schowek, - 3 śruby od środka jedna pod zaslepka uchwytu na monety, pod spodem koło klapki filtra i z prawej strony za plastikowym nadkolem- jest bardzo gietkie trzeba mocno je nacisnac, po wyciagnięciu wykręcamy przykręcaną na jedna srubę z lewej strony kolanko tunelu napowietrzenia podłogi. Potem ammy silniczek, ktorygo wyciagamy. Regenerujemy wg powyższej porady.Tu nie ważne jest jakie silniczek ma położenie. Dośc trudno go włożyć, z linka powyżej 5 ostanich zdjęc dotyczy tego silniczka. Najpierw wkładamy dolna nózke klapy w otwór w kształcie U, potem wkładajac mocowanie silniczka w obudowę nagrzewnicy górną nóżką obudowy silniczka palcem dopychamy nózke klapki nagrzewnicy w owór w kształce linii ( mozna pomóc sobie odchylajac silniczek ), jak tego nie zrobimy będziemy mieli jak na ostatnim zdjęciu- klapa nie bedzie chodzić a nózka bedzie poza mechanizmem. Potem oczywiście adaptacja vagiem i nastawy podstawowe. Adaptacje lepiej zrobić na zdjetym chowku celem zobaczenia jak chodzą silniczki i ramiona. Potem ręcznie na klimatroniku wymieramy to szyba, środek nogi celem zobaczenia czy wydostaje sie przez nich powietrze i mechanizm dobrze chodzi. Potem zakładamy chowek. teraz po regeneracji na klimatroniku 0 błędów, adpatacja trwała 10 sekund a klapek klimatronika wogóle nie słychać


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 10:02, 02 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 18:44, 29 Gru 2012 Temat postu:

Czyściłem dzisiaj potencjometry regulacji klap w klimie, wywalał mi błąd
"00727 - Potentiometer in Postioning Motor for Defrost Flap (G135) 30-00 - Open or Short to B+". Po czyszczeni i adaptacji niestety błąd nadal wraca. Moje pytanko spotkał się ktoś z możliwością kupienia samych potencjometrów? Allegro itp. brak Smutny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 11:53, 30 Gru 2012 Temat postu:

mam taki potencjometr, potencjometry z kazdych silniczkow sa zamienne, otwierasz silniczek i przekładasz, kupujesz obojetnie jaki silniczek za grosze obojetnie jakiej kalpy i wkładasz do swojego, po wczesniejszym czyszczeniu zakupionego. Daj mi swój stary to Ci zregeneruje. Masz płyn do regeneracji potencjometrów? Same potencjometry są niedostępne i nie mozna ścieżek zastapić innymi- dkładnie na tych określona jest opornosc potrzebna do ich wysterowania przez sterownik. Dobrze założyłeś silniczek?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 11:59, 30 Gru 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 12:32, 30 Gru 2012 Temat postu:

Tu dobra aukcja [link widoczny dla zalogowanych] jak sprzedaje komplet sam bym chętnie wziął, za sztuke to też okazja Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 12:57, 30 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 13:48, 30 Gru 2012 Temat postu:

Co do złożenia wydaje mi się że jest ok podczas ustawień podstawowych klapy pracowały w pełnym zakresie również podczas zmiany temperatury jak i kierunków nawiewu, działa wszystko płynnie, ustawiłem według Twojej instrukcji. Jednej rzeczy co nie zrobiłem to nie sprawdziłem miernikiem oporności i czy płynnie przechodzi przez cały zakres, pożyczyłem miernik i opamiętałem się dopiero jak był potrzebny. Ścieżki potencjometru są w dobrym stanie aczkolwiek miernik by to wykazał. Szkoda, że same potencjometry nie są dostępne, dobrze grają zużywa się tylko potencjometr a kupić trzeba cały mechanizm za 400 zł. Na czym polega regeneracja tych ścieżek, masz kogoś kto nakłada nową warstwę oporową, piszesz o jakimś płynie ale to chyba tylko oczyszcza ścieżkę i może smaruje. Zdemontuję jeszcze raz te silniczki i sprawdzę miernikiem jak funkcjonują te potencjometry wtedy podejmę decyzję co dalej. Na Allegro za tą cenę chyba warto kupić choć nie wiesz w jakim są stanie. Dzięki za odpowiedź odezwę się ale to dopiero po nowym roku.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pią 19:59, 18 Lip 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 14:30, 30 Gru 2012 Temat postu:

Płyn regeneruje i nawet jak jest wytarta sciezka na 1-2 lata pomaga, rozebac wyczyscic wacikiem tym płynem ściezke i element po nim chodzący, lekko go podgiac, popsikac potencjometr tym płynem i wylac go żeby tlusta warstwa zostala, złozyc i sprawdzic miernikiem, na bank bedzie dobrze, kup Kontakt pr do potencjometrów [link widoczny dla zalogowanych] jakoś zawsze pomagal, czym młodszy silniczek tym wiekrze prawd. że dobry, ja jak kupiłem uzywkę i do środka psikam kontaktem zawsze, nigdy nie bylo problemow że cos z potencjometrem było nie tak, nawet zajechany działa płynnie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 14:31, 30 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 16:01, 30 Gru 2012 Temat postu:

Chyba nie byłem dobrze przygotowany do tego czyszczenia zamówię ten Kontakt pr i jeszcze raz wezmę się za to, będzie łatwiej po raz drugi. Dla potomnych przygotować sobie miernik i płyn kontakt pr do regeneracji potencjometrów, bez tego szkoda zachodu. Wprawdzie w poradzie napisane jest "Najlepiej zrobić
to wacikiem zamoczonym np w spiritusie lub innym płynie
odtłuszczającym. Są też specjalne środki do czyszczenia
potencjometrów do kupienia w sklepach elektronicznych." i wywnioskowałem, że sam spirytus wystarczy Diabeł mnie podkusił Odezwę się jak poszło.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Śro 21:25, 02 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 16:34, 30 Gru 2012 Temat postu:

kontakt pomorze Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:02, 03 Sty 2013 Temat postu:

Dzisiaj kurier dostarczył ten preparat do potencjometrów i wszystko ponownie wyczyściłem i pozbyłem się błędu:
00727 - Potentiometer in Postioning Motor for Defrost Flap (G135) 30-00 - Open or Short to B+
Jednak przyczyna była inna, wiadome jest, że dostęp do wszystkiego jest tam ograniczony i podczas wkładania wtyczki do silniczka G135 jedna nóżka, dokładnie środkowa potencjometru skrzywiła się i w ogóle nie weszła do wtyku od i cała przyczyna błędu. Moje spostrzeżenia jak działa teraz klima i co zrobić aby sprawnie to wszystko zrobić opiszę innym razem, dzisiaj już mam dosyć tej gimnastyki Smutny Dzięki PinkFloyd za chęć pomocy ale jak zobaczyłem wygiętą nóżkę to wszystko się wyjaśniło i w miarę szybko to załatwiłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 23:27, 03 Sty 2013 Temat postu:

to ok, wiem cos o tym, po tej gimnastyce to mnie szyja 2 dni bolała Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Warsztat czyli zrób to sam Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin