Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Wymiana rozrządu-1.4 TDI 2001 rok, jaki zestaw części SKF

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
bohdang
 
 


Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 28
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Elbląg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:35, 19 Gru 2017 Temat postu:

Witam. Wymieniłem rozrząd. Przy okazji wymieniłem też uszczelniacz wału korbowego - 125zł w ASO!
I co? Ano to, że po przejechaniu ok. 600km uszczelniacz zaczął puszczać olej. Teraz mam naprawdę problem, bo olej zabrudził wszystko pod osłonami rozrządu i napewno pasek muszę wymienić na nowy po kontakcie z olejem. Może ktoś wie o jakimś "myku" z wymianą tego uszczelniacza, czy po prostu miałem pecha i kupiłem wadliwy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 22:10, 19 Gru 2017 Temat postu:

Myślę, że nie poradziłeś sobie z prawidłowym montażem ale na pocieszenie dodam, że mechanik zawodowy też czasami uszkodzi uszczelniacz przy wymianie.
"Myk" polega na tym aby przed założeniem uszczelniacza dopasować do średnicy wewnętrznej kawałek np. kliszy rentgenowskiej i tak zabezpieczony kołnierz uszczelniacza zakładamy z kliszą na wał a potem zsuwamy uszczelniacz z kliszy i wciskamy równo do obudowy, można przed montażem posmarować olejem kołnierze uszczelniacza aby łatwiej przesuwać po wale i w gniazdo obudowy.
Kup nowy uszczelniacz firmy Corteco i też będzie dobry.

Pisałem chyba w innym poście na temat wymiany łańcuszka pompy olejowej jak montować uszczelniacz moim sposobem - http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-goo-gl-ytxqyt-a-font-size-2-color-6a0303-silnik-wysokoprezny-font,81/zerwany-lancuch-pompy-oleju-ustawienia-walu-balansowego,4657.html#40687


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Wto 22:27, 19 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bohdang
 
 


Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 28
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Elbląg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 7:55, 20 Gru 2017 Temat postu:

Witam. Serdecznie dziękuję za szybką odpowiedź. Właśnie ja zastosowałem się do Twojej porady "bogdand". Dlatego dziwi mnie ta awaria.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 15:20, 20 Gru 2017 Temat postu:

Trudno cokolwiek wywnioskować dlaczego został uszkodzony uszczelniacz, najczęściej cieknie gdy przy montażu odkształci się mechanicznie zarówno kołnierz wewnętrzny gdy zbyt mocno przesuniemy w jedną stronę w płaszczyźnie lub przy nabijaniu w gniazdo i trzeba to robić delikatnie z wyczuciem jeżeli nie mamy odpowiedniej tulejki do zabijania. Na początku można dociskać palcami w gniazdo równo po całym obwodzie a potem delikatnie małym młoteczkiem uderzając co kilka milimetrów po obwodzie. Najgorzej jest jak dobija się nie równo ukosując uszczelniacz to wtedy wcześniej czy później będzie ciekł i powtarzam jeszcze raz o nasmarowaniu olejem. W warunkach domowych jak nie ma się podnośnika hydraulicznego to trudno dojrzeć z kanału jak wchodzi uszczelniacz na wał dlatego staraj się zrobić jak najlepszy dostęp.

Ja kazałem mechanikowi zdemontować napinacz i łańcuszek od pompy olejowej i w celu weryfikacji w jakim jest stanie, okazało się, że jest w dobrym stanie ale wymieniliśmy na nowy jak już jest rozebrane, pytałem się czy będzie potrzebny także nowy uszczelniacz, stwierdził że nie ma potrzeby i złożył na starym uszczelniaczu bez wyciągania z gniazda pokrywy. Okazało się, że cieknie po montażu i kupiłem nowy f-my Corteco, pojechałem do drugiego mechanika, kazałem mu zamontować moim sposobem i jest ok.,oczywiście nowy pasek rozrządu i 250zł w plecy za robociznę.
Ponieważ nie mam warunków aby sam takie roboty wykonywać to jestem zdatny na mechaników czasami podpowiadając co i jak mają robić ale jak któryś coś sknoci to nie lecę z gębą tylko uprzejmie informuję, że popełnili taki czy inny błąd, gdyż jesteśmy tylko ludźmi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bohdang
 
 


Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 28
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Elbląg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 22:22, 20 Gru 2017 Temat postu:

No właśnie ja też chciałbym obejrzeć ten łańcuszek i napinacz pompy oleju, ale nie wiem jak zdemontować tę cholerną misę olejową. Chodzi o te dwie śruby mocujące tył miski, znajdujące się praktycznie za kołem zamachowym. A jeśli chodzi o uszczelniacz wału, to zamówiłem nowy - z tuleją montażową. Zobaczę jak to wygląda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 22:54, 21 Gru 2017 Temat postu:

Nie wiem jak jest z dostępnością do tych śrub w 1,4tdi, może trzeba zdemontować przegub wewnętrzny oraz poluzować skrzynię biegów, u mnie mechanik nie miał żadnych problemów ale demontował chyba przegub - już nie pamiętam.
Wystukaj w przeglądarce internetowej hasło:" promieniowe pierścienie uszczelniające wał z victor reinz " a znajdziesz przydatne strony opisujące prawidłowy montaż uszczelniaczy, ja przeglądałem stronę pdf. najbardziej przydatną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bohdang
 
 


Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 28
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Elbląg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:08, 26 Gru 2017 Temat postu:

Dzięki "bogdand". Tylko w tych materiałach napisano, żeby absolutnie niczym nie smarować, a Ty polecasz smarowanie.......?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 10:10, 27 Gru 2017 Temat postu:

Są dwa rodzaje uszczelniaczy - [link widoczny dla zalogowanych] i te standardowe powszechnie dostępne możemy przed montażem posmarować olejem natomiast te drugie wykonane z silikonu nie smarujemy. Ponieważ napisałeś, że kupiłeś uszczelniacz z tuleją montażową więc pomyślałem o tym drugim i dlatego odesłałem Cię na tą stronkę internetową abyś poczytał sobie coś więcej na temat montażu takich uszczelniaczy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bohdang
 
 


Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 28
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Elbląg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:32, 27 Gru 2017 Temat postu:

Rozumiem i dziękuję serdecznie za pomoc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bohdang
 
 


Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 28
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Elbląg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:18, 29 Gru 2017 Temat postu:

Kolego "bogdand", jestem Ci niezmiernie wdzięczny za to, że chcesz mi pomóc. Ośmielę się więc poprosić o poradę na temat tego nieszczęsnego uszczelniacza - może po prostu kupić i zamontować taki normalny uszczelniacz - simering, taki ze sprężynką, powszechnie znany i prosty w montażu? Jak uważasz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 14:43, 04 Sty 2018 Temat postu:

Nie wiem dlaczego zdecydowałeś się na wymianę tego uszczelniacza, jeżeli chodzi o ten uszczelniacz silikonowy to prawdę powiedziawszy jeszcze nie widziałem na oczy i pewnie zastosowałbym taki gdyby okazało się, że na wale jest wytarty rowek i powoduje wyciek oleju na nowym uszczelniaczu.
Prawidłowo zamontowany zwykły uszczelniacz nie ma prawa przepuszczać oleju, tak jak wcześniej pisałem daj Corteco i staraj się przy montażu aby nie zdeformować go przy montażu i nie uszkodzić kołnierza a niektórym mechanikom przytrafia się, że przy montażu zeskakuje im sprężynka.
Pisząc wcześniej o tulejce miałem na myśli coś co można zastosować do precyzyjnego wbicia uszczelniacza tego zwykłego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bohdang
 
 


Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 28
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Elbląg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 18:26, 05 Sty 2018 Temat postu:

Uszczelniacz wymieniłem, gdyż leciutko puszczał olej. Zdecydowałem się na ten z ASO, żeby mieć święty spokój znowu na długie lata. Niestety, nie wiedziałem, że zamontowanie uszczelniacza silikonowego jest tak trudne i skomplikowane. Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bohdang
 
 


Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 28
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Elbląg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:37, 06 Sty 2018 Temat postu:

Witam ponownie. Może któryś z kolegów ma ilustracje - tutorial, jak wymontować silnik? Tak krok po kroku, jak dla laika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 8:23, 07 Sty 2018 Temat postu:

Może to będzie pomocne.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bohdang
 
 


Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 28
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Elbląg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 9:25, 07 Sty 2018 Temat postu:

Dziękuję bardzo. Dobry materiał! Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin