Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Wymiana rozrządu-1.4 TDI 2001 rok, jaki zestaw części SKF

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 10:48, 28 Kwi 2013 Temat postu: Wymiana rozrządu-1.4 TDI 2001 rok, jaki zestaw części SKF

Witam,

mam drobny problem z doborem rozrządu do samochodu. Próbowałem zakupić w FOTA zestaw SKF, ale na podstawie VINu i modelu silnika sprzedawca twierdzi, że nie jest w stanie dobrać właściwego kompletu, bo występują dwie wersje osprzętu. Taka sama sytuacja jest z pompą cieczy chłodzącej. Twierdzi, że aby dobrać właściwy muszę zajrzeć do silnika i podać mu jakieś oznaczenia (?), ewentualnie kupić jeden zestaw i jak nie będzie pasować to mogę go wymienić.

1) Brzmi to cokolwiek dziwnie - czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć jaki zestaw rozrządu zastosować do auta o VIN WAUZZZ8Z02N017419 ? 1.4 TDI, 2001 rok.

2) Czy zestawy SKF są godne polecenia ? Osobiście niejednokrotnie korzystałem z produktów tej firmy i nie było nigdy zastrzeżeń - zawsze byłem zadowolony. Czy polecacie ewentualnie coś innego ?

Z góry dzięki za podpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 18:46, 28 Kwi 2013 Temat postu:

Co do punktu 1 to napewno PinkFloyd będzie widział Szczęśliwy
A jeżeli chodzi o SKF po przekopaniu masy wątków o producentach rolek / pomp / pasków i sprawdzeniu na własnej skórze w 3 autach, na żadnego innego producenta bym się nie zdecydował, ani ina ani ruville. Tylko skf + contintech (ewentualnie pasek ori).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 16:07, 04 Cze 2013 Temat postu:

do 2003 roku AMF lipiec /sierpień pompa z końcówką ..417, do BHC już jest 418 przynajmniej na stronie skf tak pokazuje...


sprawdzę jeszcze raz bo to 2 lata temu robiłem...

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 19:24, 10 Paź 2013 Temat postu:

Wszystko jest ładnie opisane w katalogu online SKF ([link widoczny dla zalogowanych] - zalecam przeglądarkę IE) , właśnie przerabiałem temat na własnej skórze:

Silnik AMF, 1.4 TDI 55kW/75KM, 2002 rok:
1) do rocznika 2002 i numeru nadwozia 8Z-2-022813: zestaw SKF VKMA 01142
2) od rocznika 2002 i numeru nadwozia 8Z-2-022814 w górę: zestaw SKF VKMA 01250


Pompy wody również są odmienne.

Nie wierzcie w opisy ze sklepów internetowych i aukcji Allegro, są nieprawidłowe. U mnie nawet sprzedawca w sklepie dobierający według katalogu dobrał mi zarówno zły zestaw rozrządu jak i pompę, ale uparłem się i kupiłem takie jak wychodziło z katalogu SKF i ETKI Online.

Pompy wody również są odmienne.
Ważne !
1) zestaw VKMA 01142 nie zawiera napinacza hydraulicznego i trzeba go osobno dokupić (koszt około 200 zł brutto). Zestaw VKMA 01250 prawdopodobnie także go nie zawiera.
2) Znalazłem w internecie kilka przypadków, w których przy demontażu paska alternatora wychodzi problem z rolką napinacza paska osprzętu. U mnie też tak było, w efekcie trzeba było wydać kolejne 200 zł - rolka szumiała przy obracaniu. Próbowałem kupić samą rolkę, aby były tylko z tworzywa (brak metalowych), mechanik powiedział, że za nic w świecie tego nie zamontuje, a tym bardziej nie da mi jakiejkolwiek gwarancji, że to wytrzyma.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 19:27, 10 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:13, 10 Paź 2013 Temat postu:

I wymieniajcie uszczelniacze bo potem jest podwójna robota...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:25, 10 Paź 2013 Temat postu:

grom546 napisał:
I wymieniajcie uszczelniacze bo potem jest podwójna robota...


Masz na myśli simeringi wałka ? Cholercia... nie wymieniłem. Mechanik stwierdził, że skoro nie ciekną to nie trzeba ruszać... Coś czuję, że mi się to odbije czkawką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:00, 10 Paź 2013 Temat postu:

U mnie też nie ciekły jak wymieniali rozrząd i się odbiło Szczęśliwy niestety trzeba myśleć za mechaników.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 8:51, 11 Paź 2013 Temat postu: hmm

najprościej jak komuś się nie śpieszy to demontaż,
a później kupowanie części na podstawie nr wybitych na zużytych ORI częściach

chyba że się da tylko zdjąć osłonę rozrządu bez robierania wszystkiego i zmierzyć średnice i szerokość rolek,
a nr na pompie wody nie pamiętam czy da się odczytać bez demontażu......
mam starą więc z ciekawości sprawdzę w weekend heh

ja kupowałem w ciemno wg katalogu SKF i silnik śmiga wporządku...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 903
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 15:50, 11 Paź 2013 Temat postu:

a tak na marginesie chciałbym znać tego pierwszego co powiedział że ceny do VW są tanie a cała reszta to powiela do utraty przytomności tak dla ciekawostki do silników HDI rozrząd kompletny kosztuje około 250 zł i starcza na 240 tys kilometrów lub 10 lat

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 17:04, 11 Paź 2013 Temat postu:

Pasek na 10 lat ? To niezła serwisówka ;D Chyba bym tyle nie zaryzykował. A fakt faktem że części są droższe niż do francuzów na ten przykład. Ale nie należą też do najdroższych na rynku w śród popularnych marek (np. Honda)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 10:39, 14 Paź 2013 Temat postu: z alleg-ro

czy ktoś kupował z allegro te niby oryginały ...?

czy to lipa czy się nadaje...??
za zestaw 2 rolek + pasek i szpilki krzyczą 400-450 zł a z pompą ( 2 wesje: jest podobno regenerowana- ma na końcu oznaczenia dodany "X" i całkowicie nówka..) ori 650-700

kiedyś dowiadywałem się o pompę wody w ASO to zakup polegał na zwrocie starej( lub kaucja 300 zł) + 400 zł było

któś się ostatnioo teraz pytał ile to kosztuje...?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 11:28, 14 Paź 2013 Temat postu:

Ostatnio ze dwa miesiące temu ASO wysprzedawało stare zapasy pomp wody po 200zł bez zdawania starej (wszystkie mają po regeneracji), może jeszcze aktualne .Ja kupiłem i jest ok .Paski rozrządu teraz prawdopodobnie sprzedają Dayco gumowane na biało wewnątrz, są podobno ciche , miękkie i mogą się rozciągać ale nie wiem czy te z allegro są ori.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
robert02500
 
 


Dołączył: 24 Kwi 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: bydgoszcz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 9:55, 09 Lip 2014 Temat postu:

kup rolki ina pasek dayco (taki jest z ori w tym silniku i pompe firmy metteli

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 15:12, 14 Lip 2014 Temat postu: hmm

Pasek ORi kiedys był Continental a później chyba wkładali Gates-a

a rolek INA raczej nie kupię... wymieniłem na Alternatorze rolkę ze sprzęgiełkiem i kicha coś z niej ciągle świszczy...

kolega w Golfie zmienił na INA i mówi ze też kiepskie są...

wstawię tak jak ostanio chyba SKF-a wszystko( rozrząd i pompe i Paski gates-a)
i nie będę kombinował... już przejechałem ( na takim zestwie ) prawie na Nim 90 tys..

myślałem o ORI allegro ale to chyba jakas lipa...więc sobie daruję...


Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:17, 14 Lip 2014 Temat postu:

Paski w aso są niewiele droższe nić conti, pompa skf hm, ostatnio były mieszane opinie, mi się posypała po 300km ale może to wina montażu. teraz mam hepu chyba

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 8:17, 16 Lip 2014 Temat postu:

hmm

bo do TDI są dwa typy pomp SKF

..417
i
..418

i może źle dobraną miałeś...

a pytanie czy napinacz osprzętu też wymieniałeś jeśli tak to co wstawiłeś-firma..?

ostatnio ja zmieniałem z rozrządem bo już się zmęczył i kupiłem jako zamiennik za 150 pl ale na korpusie mu zeszlifowali numerki(nadwyżka produkcji..?) - pewnie audi było wybite bo jak porównałem ze starym to to samo miejsce oznaczenia jak w ORI...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 9:20, 16 Lip 2014 Temat postu:

Ja mam benzynę. Na częściach staram się nie oszczędzać, szczególnie rozrząd. Napinacz, rolki, pompa były SKF paski conti. Potem musiałem wymienić pompę i znowu paski.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 14:07, 16 Lip 2014 Temat postu:

hmm
niedawno gadałem z kimś kto te paski Conti do benzyny wkładał
miał stary Conti
a teraz włożył nowy Conti i w miedzyczasie przejechał 20 tys na tym nowym ...
i musiał coś tam znowu wymienić
i przy okazji zdjął ten nowy conti to mówił że po jego obejrzeniu lipa z nim gorzej wyglądał( był nieźle zużyty)
niż ten stary który miał 90 tyś przejechane...

a pytanko te twoje pask iConti osobno kupowałeś czy były w zestawie SKF...?

bo ja jak 3 lata temu kupowałem zestaw SKF to był Gates...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 15:10, 16 Lip 2014 Temat postu:

Paski osobno kupione produkcja 2013 bo to było robione w zeszłym roku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 15:16, 16 Lip 2014 Temat postu:

hmm

to może zanim kupie SKF to się upewnię, że jest pasek Gates-a w środku...
Confused

wyślę jeszcze do ASO zapytanie Wink ciekawe jaką ceną mnie zabiją...

Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin