Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Łamiący się bagnet

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
frozenstaw
  
  


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm/Lubelskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 6:23, 11 Sty 2013 Temat postu:

Witam ja zalewam swoją A2 Castrolem 0w30 bo taki był lany przez poprzedniego właściciela pojazdu ale właśnie czytam że zostawia szlam sugerujecie zmianę na inna markę oleju?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 13:03, 11 Sty 2013 Temat postu:

Ja miałem Castrolem zalany bo poprzedni właściciel serwisował w aso i tam wlewali 5w30, jak tylko dostałem go w swoje ręce to zrobiłem czyszczenie silnika produktem Liquy Moly i zmieniłem na Motul. Ale u mnie to ma szczególne znaczenie bo zaworów nie obmywa paliwo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 16:20, 26 Paź 2013 Temat postu:

1)
Czy ktoś może mi zmierzyć/zwymiarować bagnet do 1.4 AMF ? Mam złamaną końcówkę, ale nie jestem przekonany czy po wymianie bagnetu nie złamie się ponownie, dlatego chciałem zrobić sobie "moda" zgodnie z patentem Kolegi aszymszyma. Nie wiem tylko ile bagnetu mi się ułamało...

2)
gdyby ktoś był zainteresowany to z informacji jakie udało mi się wygrzebać, bagnety do A2 maja oznaczenia:
BAD - 8Z0115611P
ANY - 8Z0115611J
AMF, BHC, ATL -8Z0115611E
BBY - 8Z0115611P
AUA: do numeru seryjnego 8Z1 070000- 8Z0115611G
AUA: od numeru seryjnego 8Z2 000001 - 8Z0115611R

3)
Link do sklepu gajos'a już jest od kilku tygodni nieaktualny, ale poniżej podaję nowy:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Sob 14:18, 16 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gentelmanv
 
 


Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:55, 29 Paź 2013 Temat postu:

beerkoff napisał:
1)
Czy ktoś może mi zmierzyć/zwymiarować bagnet do 1.4 AMF ? Mam złamaną końcówkę, ale nie jestem przekonany czy po wymianie bagnetu nie złamie się ponownie, dlatego chciałem zrobić sobie "moda" zgodnie z patentem Kolegi aszymszyma. Nie wiem tylko ile bagnetu mi się ułamało...

2)
gdyby ktoś był zainteresowany to z informacji jakie udało mi się wygrzebać, bagnety do A2 maja oznaczenia:
BAD - 8Z0115611P
ANY - 8Z0115611J
AMF, BHC, AML -8Z0115611E
BBY - 8Z0115611P
AUA: do numeru seryjnego 8Z1 070000- 8Z0115611G
AUA: od numeru seryjnego 8Z2 000001 - 8Z0115611R

3)
Link do sklepu gajos'a już jest od kilku tygodni nieaktualny, ale poniżej podaję nowy:
[link widoczny dla zalogowanych]


Wymiary końcówki bagnetu 1.4 TDI AMF:
Długość całej końcówki aż po linke to 4cm 4mm
Początek końcówki to taki zaokrąglony łebek który ma 7mm po tym łebku jest skala pomiaru oleju która ma 1cm 7mm czyli połowa skali to 8,5mm


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez gentelmanv dnia Wto 22:00, 29 Paź 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 18:26, 02 Lis 2013 Temat postu:

Dziękuję za info. Akurat dzisiaj wziąłem się za wymianę oleju i filtra - tak czy owak wlałem na razie na oko 3,2 l Motul-a i nie mam na zegarach komunikatu, że oleju jest za mało więc chyba jest OK. W tygodniu przystosuję bagnet do użytku w oparciu o powyższe porady i sprawdzę jak wygląda sytuacja z poziomem oleju.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 7:56, 03 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gentelmanv
 
 


Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 18:45, 02 Lis 2013 Temat postu:

beerkoff napisał:
Dziękuję za info. Akurat dzisiaj wziąłem się za wymianę oleju i filtra - tak czy owak wlałem na razie na oko 3,2 l Motul-a i nie mam na zegarach komunikatu, że oleju jest za mało więc chyba jest OK. W tygodniu przystosuję bagnet do użytku w oparciu o powyższe porady i sprawdzę jak wygląda sytuacja z jego poziomem.


to dziwne bo mi zawsze wchodzi 4 l oleju a nawet i troche ponad..wymieniałem juz z 5 razy oil..i zawsze tyle samo..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 10:51, 03 Lis 2013 Temat postu:

W ramach walki z nudą postanowiłem wdrożyć swój plan "tuningowania" bagnetu przy użyciu metody "na winie" = co się nawinie to się wykorzysta. I tak po wyjęciu bagnetu z auta przystąpiłem do poszukiwań, efektem których jest poniższa lista skarbów:
a) kostka elektryczna
b) nity Szczęśliwy
c) piłka do metalu
d) pilnik do metalu
Po pomierzeniu resztek końcówki bagnetu "wyszło" mi, że jedyny kawałeczek, który mi pozostał mierzy 17 mm i zaraz za nim rozpoczyna się skala pomiarowa ... i tu koniec, więcej nic nie było Szczęśliwy. Do 17 mm pozostałej końcówki dodałem 17 mm skali pomiarowej + 7 mm "końcówki-kulki" i prosta matematyka mówi, że moja cała końcówka powinna mieć 41 mm (a przynajmniej tak przyjąłem). Problem polega na tym, że oryginalnie pomarańczowy plastik był zatopiony na lince bagnetu na długości 10 mm, a po moich patentach skróciłem ten odcinek do 6 mm = odpadły kolejne 4 mm , czyli moja końcówka powinna mieć w sumie 37 mm.
Plan zabawy step by step:
1) Rozcinamy kostkę elektryczną i wyjmujemy mosiężny wkład wraz ze śrubkami
2) Rozcinamy pozostałą końcówkę pomarańczowego plastiku i profilaktycznie mierzymy na jakiej długości była w miej zatopiona linka
3) w moim przypadku końcówka linki była nieco za grubo zaspawana więc ją spiłowałem na tyle, żeby weszła do mosiężnego wkładu kostki
4) teraz czas na nita, docinamy trzpień i nachodzący na niego aluminiowy kołnierz tak, aby pozostały:
- w miarę zaokrąglona końcówka na długości 7 mm
- "skala" pomiarowa na długości 17 mm
5) całość profilaktycznie wyrównujemy pilnikiem aby były w miarę gładkie
6) trzpień nita lekko nadpiłowujemy w miejscu, w którym wkręci się w niego śruba kostki - profilaktycznie
7) do wkładki mosiężnej z jednej strony wkładamy linkę bagnetu, a z drugiej strony trzpień nita.
8 ) całość mocno skręcamy śrubami wkładki mosiężnej - nie żałujemy siły, lepiej żeby całość trzymała się mocno i pewnie, jeśli przy skręcaniu przypadkowo zniszczymy gwint śruby lub wkładki to wytnijmy z kostki kolejną wkładkę
9) po skręceniu ucinamy piłką wystające z wkładki łebki śrub
10) wystające pozostałości wyrównujemy pilnikiem.
11) Finał: całość wyrównujemy pilnikiem, aby nie było ostrych krawędzi - wtedy bagnet będzie płynnie wchodził w swój "kanalik" i nie będzie go drapał, ani niszczył.


Suma summarum powstało coś jak poniżej, co o dziwo sprawdziło się całkiem nieźle i prezentuje się nad wyraz trwale. (przynajmniej w mojej subiektywnej ocenie Szczęśliwy )
Pozostaje pytanie: czy warto ? Szczęśliwy Zostawiam Wam to do oceny - ja tak czy owak docelowo pewnie kupię nowy bagnet za 45 zł przy okazji jakiejś wizyty w ASO. Mnie całość zabawy z przerabianiem bagnetu zajęła około 1h, przy czym większość czasu sprowadziła się do przegrzebania garażu teścia w poszukiwaniu przydatnych elementów.
Zdjęcia poniżej przedstawiają "bagnet" przed finalną obróbka wyrównującą krawędzie wykonaną pilnikiem (pierwszy raz "wymiarowałem" w Paincie Szczęśliwy ).





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 10:54, 03 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal.pk1
 
 


Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:25, 11 Lis 2013 Temat postu:

mam takie pytanie - dzisiaj ułamał mi się plastikowy kawałek bagnetu a mam do zrobienia trasę ponad 300 km. Czy jest jakieś ryzyko uszkodzenia silnika? Wiem, że jest sitko przed pompą i nie ma ryzyka wciągnięcia, ale jednak ten plastikowy kawałek pływa sobie w oleju... proszę o pomoc!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 19:26, 15 Lis 2013 Temat postu:

Pewnie już nieaktualne, ale jeśli sitko w układzie smarowania jest całe to według mnie nie ma ryzyka uszkodzenia silnika. Po to jest układ filtrowania, aby żadna szkodliwa zawartość oleju (np. piasek, jakieś opiłki) nie miała szansy uszkodzić silnika. Przy okazji wymiany oleju sugeruję sprawdzić czy w zlanym oleju jest poszukiwany kawałek tworzywa z bagnetu. Jeśli nie to spróbuj przedmuchać układ kompresorem od strony wlewu oleju lub filtra oleju, może uda się ten ułamany fragment wydmuchać pod ciśnieniem. Dla świętego spokoju warto go usunąć i zapomnieć o sprawie. Sposoby dostosowania bagnetu masz powyżej --> w razie czego kupno w ASO to relatywnie niewysoki koszt 45 zł.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pią 19:28, 15 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konradt
 
 


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 13:14, 16 Lis 2013 Temat postu:

Witam
Uznałem ze zainwestuje w bagnet, pytanie czy do mojego auta ten:
[link widoczny dla zalogowanych]
będzie odpowiedni?
Pozdrawiam
K.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 14:12, 16 Lis 2013 Temat postu:

1) Tak, zgodnie z opisem sprzedającego na aukcji jest bagnet 8Z0115611E - powyżej podawałem informację, że taki pasuje do silników AMF, BHC, ATL - Twój podpis wskazuje, że masz silnik AMF.

2) Nie prościej i taniej podjechać do ASO i kupić na miejscu bez płacenia za wysyłkę ? Nie masz żadnego w okolicy ?
Swoją drogą jest szansa, że pod koniec przyszłego tygodnia będę w ASO to mogę Ci kupić i wysłać - jak jesteś zainteresowany to podeślij mi maila, albo PW to dogadamy szczegóły.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Sob 14:18, 16 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jafrap
 
 


Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 11:34, 22 Lis 2013 Temat postu:

beerkoff napisał:
W ramach walki z nudą postanowiłem wdrożyć swój plan "tuningowania" bagnetu

Jak mi się złamała końcówka, to kupiłem nowy oryginalny bagnet w serwisie audi w W-wie. W starym obciąłem linkę przy samym uchwycie-zatyczce i teraz mam bagnet nowy w bagażniku (wkładam tylko jak sprawdzam poziom oleju) i na stałe zatyczkę z obciętego, starego bagnetu Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal.pk1
 
 


Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 15:22, 13 Kwi 2014 Temat postu:

odświeżę temat - tak jak pisałem wyżej - kiedyś ułamał mi się bagnet (około 2-3cm) i zgodnie z tym co było pisane na forum, jest to częsty przypadek w Audi A2. Przy wymianie oleju niestety nie wylatują te ułamane końcówki, tylko znajdują się one w dolnej osłonie wału korbowego - znajduje się tam filterek z metalowej siatki (obok smoka) i właśnie przy tej siatce utykają te ułamane końcówki. W mojej A2, po wyjęciu miski olejowej znalazłem 3 takie końcówki i wszystkie były właśnie w tym miejscu, więc można uznać, że nie ma żadnego zagrożenia i śmiało można jeździć Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1947
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 196 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 13:27, 03 Maj 2014 Temat postu:

Mnie także dopadła wada producenta Smutny
Jedyny plus, ułamany kawałek utkną w rurce od miarki, udało mi się go wyciągnąć bez demontażu miski. Cena nowego do mojego silnika czyli AUA 41 zł.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
groowing
Gość





PostWysłany: Sob 22:11, 17 Paź 2015 Temat postu:

Dodam do spisu i numeracji jeszcze, że u mnie jest numer bagnetu:

8Z0115611 H

tak wiec lista jest chyba niekompletna...
Powrót do góry
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 10:24, 18 Paź 2015 Temat postu:

Dzięki za uzupełniające info, listę robiłem na podstawie ETKI, a dla AUA/BBY nie ma takiego bagnetu wymienionego:

[link widoczny dla zalogowanych]

Pewnie wersja H z czasem zastąpiła rewizję G.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:00, 05 Gru 2015 Temat postu:

Witam, potrzebuje dokładne wymiary końcówki bagnetu do silnika 1.4 TDI AMF, kolega gentelmanv kilka postów wcześniej podawał ale ja potrzebuje wymiary 1 i 2 pokazane na linku poniżej, cała końcówka ma podobno 44mm.
Bardzo proszę kolegów posiadających A2 z tym silnikiem o pomoc i podanie tych wymiarów. Pozdrawiam.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Sob 20:26, 05 Gru 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 931
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:07, 05 Gru 2015 Temat postu:

Dzwoniłem ostatnio do ASO w Częstochowie - powiedzieli mi 48zł za nowy ale trzeba czekać tydzień i dać zaliczkę bo z Niemiec idzie Szczęśliwy
Nie wiem czy się opłaca kombinować Bardzo szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:38, 05 Gru 2015 Temat postu:

Tak wiem że można zamówić ale ja wychodzę z założenia że jeżeli dorobię sobie taką końcówkę z metalu (np. z nita jak kolega wyżej) to nie będę musiał się martwić i przy każdym wyciąganiu bagnetu zastanawiać się czy ta plastikowa końcówka jeszcze jest czy już jej nie ma Question
Dlatego proszę o wymiary 1 i 2 z linku poniżej silnik 1.4 TDI AMF
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Sob 20:49, 05 Gru 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 0:57, 06 Gru 2015 Temat postu:

Gdzie można oszczędzać to można ale dla 48zl? Mruga
Jutro postaram się podać Ci wymiary.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin